Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Gjort min Husqvarna crosser og race scooter klar til salg, og fået solgt begge. Det giver plads I garagen og hovedet, de stod bare og samlede støv. Det føles sku godt, selvom det hele blev "foræret" væk.
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Fik jo skiftet bærearm + styrekugler i den ene side af bilen og blev lovet sporing var med i prisen.. bilen blev ihvertilfald ikke sporet...
(og det er vel og mærke forhjulene og bilen er baghjuls trukken...)
Og som i kan se er nye dæk + fælge på sin plads
Så har i min overskuds tid fra epoxy kursus pulverlakeret mine X3 fælge
(og det er vel og mærke forhjulene og bilen er baghjuls trukken...)
Og som i kan se er nye dæk + fælge på sin plads
Så har i min overskuds tid fra epoxy kursus pulverlakeret mine X3 fælge
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
hejsa... i går da jeg kom hjem lugtede der noget af benzin, min frygt blev virkelighed da jeg opdagede det var kreidleren... jeg lavede jo sidst på vinteren tanken med udvendig epoxy som alternativ til tank cure - det var et kæmpe arbejde som jeg nu må se som forgæves ! det var ikke sådan at benzinen væltede ud, men det var aligevel lugten der gjorde jeg opdagede det - jeg opgiver den tank og finder en anden... øv bøv
kreidlerhansen & nabojan - i får snart en privat besked
noget helt andet er at jeg i forbindelse med en anden handel igår blev " tvunget " til at købe en spand værktøj for 50 kr. - det er heldigvis bahco det hele så det er værd at afrense det... det meste er i den firkantet balje som er blevet overhældt med en liter brugt minuskalk tilsat lidt oxalsyre granulat og toppet op med vand, det får lov at stå en uges tid hvorefter jeg vasker det af i varmt sæbevand og smører det ind i olie... den store skiftenøgle kunne ikke være i baljen så den står lodret i en dunk med ren minuskalk, det er den billige variation tilsyneladende uden phosforsyre, tilsyneladende kun lavet af citronsyre... her er resultatet efter bare et døgn ! jeg lader den stå nogle dage mere inden jeg vender den anden ende ned af
jo så kemisk fjernelse af rust virker - det er ikke noget nyt for mig, men syntes lige i skulle se det... i kan få et endeligt billede når jeg er færdig med processen
hilsen olieklud
kreidlerhansen & nabojan - i får snart en privat besked
noget helt andet er at jeg i forbindelse med en anden handel igår blev " tvunget " til at købe en spand værktøj for 50 kr. - det er heldigvis bahco det hele så det er værd at afrense det... det meste er i den firkantet balje som er blevet overhældt med en liter brugt minuskalk tilsat lidt oxalsyre granulat og toppet op med vand, det får lov at stå en uges tid hvorefter jeg vasker det af i varmt sæbevand og smører det ind i olie... den store skiftenøgle kunne ikke være i baljen så den står lodret i en dunk med ren minuskalk, det er den billige variation tilsyneladende uden phosforsyre, tilsyneladende kun lavet af citronsyre... her er resultatet efter bare et døgn ! jeg lader den stå nogle dage mere inden jeg vender den anden ende ned af
jo så kemisk fjernelse af rust virker - det er ikke noget nyt for mig, men syntes lige i skulle se det... i kan få et endeligt billede når jeg er færdig med processen
hilsen olieklud
- Vedhæftede filer
-
- jeg opgiver denne tank - bare skide ærgeligt for det har været et stort arbejde og den var nu ellers så pæn, endda med nye strafferinger
- IMAG0236 [640x480].jpg (54.02 KiB) Vist 13141 gange
-
- tja - man kan sige det er jævnt rusten over det hele ! det har stået i lang tid på dækket af en båd, sikkert også fået nogle skvulp saltvand
- IMAG0238 [640x480].jpg (111.01 KiB) Vist 13141 gange
-
- alt på nær skruetrækkerne er bahco værktøj
- IMAG0239 [640x480].jpg (118.9 KiB) Vist 13141 gange
-
- syre virker alså godt - det meste er opløst blot efter et døgn
- IMAG0240 [640x480].jpg (94.45 KiB) Vist 13141 gange
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
værktøjet bliver nu pænere..med en gang glasblæsning..og en tynd grunder..det plejer jeg..når jeg falder over gravrustent værktøj..men i er jo vilde med at afsyre alting..så held med det
en ålesaks ...den kan blive pæn hængende på vægen...med en ålelyster ende...sådan på kryds/tværd
en ålesaks ...den kan blive pæn hængende på vægen...med en ålelyster ende...sådan på kryds/tværd
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Regards
Jesper Pedersen
Denmark
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Har rigtig haft Kreidlerhygge denne uge, først min makkers 4G RM, og i går skulle en anden makkers LF 3G have turen. Den spildte meget olie fra gearskifteren, men der var flere fejl. Vi fandt metalstumper i blokken, låseringen fra kickstarteren var flækket og den tog lige en tand på 1. gears tandhjulet. Heldigvis havde jeg begge dele liggende i god stand, så vi kunne samle motoren inden sengetid. Så min makker kørte fra værkstedet med en tæt motor som samtidig fik nye lejer, simmeringe og pakninger.
Billeder er her: http://12v.dk/kims-kreidler-lf-1968/" onclick="window.open(this.href);return false;
Billeder er her: http://12v.dk/kims-kreidler-lf-1968/" onclick="window.open(this.href);return false;
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Puha jeg har klargjort + reppet bilen og derefter solgt den, idag har jeg så klargjort de 2 hjul med rugbrøds motor!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
hejsa... det er sku godt gået at renovere sådan en kreidlermotor fra morgen til aften incl afmontering & genmontering
hilsen olieklud
hilsen olieklud
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Det er også noget nemmere når ejeren godt kan leve med gammel skidt udvendig
Vi startede kl 15 og han kørte hjem kl 01.
Vi startede kl 15 og han kørte hjem kl 01.
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hej
Seneste uge har været lidt travl, så i får lige en opdatering:
Først knækkede kickstarterfjederen på Zündapp'en. Heldigvis kan selve huset hvori den sidder, afmonteres uden for meget arbejde. Og til alt held kunne jeg låne en fjeder fra én af mine venners KS601, så vi var hurtigt videre
Her sad den:
Adskilt med gammel og ny fjeder ved siden af hinanden:
-Og på plads igen:
Dernæst kom turen til én af mine kollegers BMW 335D. Fyret var gået i stykker, og vi skulle have det ud, så vi kunne få noget ekspertbistand. Det viste sig at være en hurtig sag at afmontere, da det kun sad med 3 møtrikker, 2 stik, samt lynkoblinger på slangerne . Her er det:
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at få hentet oliekludens Sting, som vi var blevet enige om, at jeg skulle overtage.
Den ældste knægt er svært tilfreds, så nu skal vi bare have hentet reservedelsmaskinen, så knægten kan komme i gang med at restaurere den ellers fine Sting, som oliekluden har passet godt på:
I dag var turen så igen kommet til Zündapp'en. De sidste par dage havde den glimret med at nægte at starte, medmindre den fik et skud æter. Der var ingen vej uden om at flå karburatoren af:
Det viste sig at være stigrøret til chokeren som var faldet fra hinanden. På billedet ligger det ved siden af de to store dele:
Selve røret er af zink og er loddet sammen med messingskruen. Det fungeret siden 1942, men nu var dagen åbenbart kommet hvor lodningen slap. Med noget besvær lykkedes det at få tinnet til at bide på røret, så jeg satser på at det kan holde 70 år til.
Bemærk det to-delte svømmerhus, på begge sider af karburatoren:
Og på plads på motoren igen:
God weekend!
/Steen
Seneste uge har været lidt travl, så i får lige en opdatering:
Først knækkede kickstarterfjederen på Zündapp'en. Heldigvis kan selve huset hvori den sidder, afmonteres uden for meget arbejde. Og til alt held kunne jeg låne en fjeder fra én af mine venners KS601, så vi var hurtigt videre
Her sad den:
Adskilt med gammel og ny fjeder ved siden af hinanden:
-Og på plads igen:
Dernæst kom turen til én af mine kollegers BMW 335D. Fyret var gået i stykker, og vi skulle have det ud, så vi kunne få noget ekspertbistand. Det viste sig at være en hurtig sag at afmontere, da det kun sad med 3 møtrikker, 2 stik, samt lynkoblinger på slangerne . Her er det:
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at få hentet oliekludens Sting, som vi var blevet enige om, at jeg skulle overtage.
Den ældste knægt er svært tilfreds, så nu skal vi bare have hentet reservedelsmaskinen, så knægten kan komme i gang med at restaurere den ellers fine Sting, som oliekluden har passet godt på:
I dag var turen så igen kommet til Zündapp'en. De sidste par dage havde den glimret med at nægte at starte, medmindre den fik et skud æter. Der var ingen vej uden om at flå karburatoren af:
Det viste sig at være stigrøret til chokeren som var faldet fra hinanden. På billedet ligger det ved siden af de to store dele:
Selve røret er af zink og er loddet sammen med messingskruen. Det fungeret siden 1942, men nu var dagen åbenbart kommet hvor lodningen slap. Med noget besvær lykkedes det at få tinnet til at bide på røret, så jeg satser på at det kan holde 70 år til.
Bemærk det to-delte svømmerhus, på begge sider af karburatoren:
Og på plads på motoren igen:
God weekend!
/Steen
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
hejsa... det er fine billeder af hvad du laver steen - jeg har kikket på oliefyret og det ligger helt fast at problemet skyldes manglende brændstof tilføring pga tilstopning i dysespidsningen... jeg har 2 gange tidligere oplevet dette problem på 2 kw webasto luftfyr - dette løses ved modul udskiftning af brænderrør, som er en samlet enhed bestående af brænderrør med flispude & integreret brænstoftilførsel, faktisk har der også i de seneste 5 år været integreret gløderør/flammevagt i modulet - derfor moduludskiftning ! tidligere modeller havde udskiftelig gløderør/flammevagt som sad med en pinolskrue sidevejs i brænderrøret, men i vore dage er det et samlet modul... jeg kontakter straks min webasto pusher og spørger om en pris på reservedelen - jeg kontakter dig så på den direkte linie
ja den er ikke helt tosset den yamaha sting der - således kan din knægt komme ud og køre på en rigtig knallert, og ikke alt det der moderne scooter pjat
jeg har byttet med benny således han fik min maxi 2 gear og jeg fik så en fin quickly i bytte... jeg har startet med at rense kaburatoren på den da den flød lidt over, det næste jeg vil lave ved den er at opstramme og smøre baghjulslejerne da de er noget slørret, jeg forventer det er koniske lejer ligesom på en cykel eller maxi
man kan godt grine lidt af sådan en gammel nsu, men den sidste jeg havde og kørte dagligt på for 22 år siden, ja den rendte alså stabilt 70 kmt. - der havde jeg monteret en cylinder med firkantet indsugning der matchede mellemstykket imellem kaburator / cylinder + lavet kaburatoren om til ca 12 mm imod standart 8 mm, plumpen er iøvrigt kun 6 mm i den danske variant... nsu quickly blev lavet fra 1953-1963, de første havde i dansk udgave kun 0,5 hk, men voksede så til 0,6 hk i de senere udgaver... i tyskland måtte de køre 40 kmt og havde 1,4 hk med 9 mm kaburator...
faktisk var det nsu der først satte verdensrekord i topfart for 50 ccm - jeg mener den første rekord var 128 kmt som de så slog igen med 158 kmt ! siden da var det kreidler der tog rekorden med 210 kmt, og nu er de fornyligt blevet slået af yamaha med en væsenligt højere hastighed...
joo så sådan en gammel havelåge kan sagtens rende som bare pokker
hilsen olieklud
ja den er ikke helt tosset den yamaha sting der - således kan din knægt komme ud og køre på en rigtig knallert, og ikke alt det der moderne scooter pjat
jeg har byttet med benny således han fik min maxi 2 gear og jeg fik så en fin quickly i bytte... jeg har startet med at rense kaburatoren på den da den flød lidt over, det næste jeg vil lave ved den er at opstramme og smøre baghjulslejerne da de er noget slørret, jeg forventer det er koniske lejer ligesom på en cykel eller maxi
man kan godt grine lidt af sådan en gammel nsu, men den sidste jeg havde og kørte dagligt på for 22 år siden, ja den rendte alså stabilt 70 kmt. - der havde jeg monteret en cylinder med firkantet indsugning der matchede mellemstykket imellem kaburator / cylinder + lavet kaburatoren om til ca 12 mm imod standart 8 mm, plumpen er iøvrigt kun 6 mm i den danske variant... nsu quickly blev lavet fra 1953-1963, de første havde i dansk udgave kun 0,5 hk, men voksede så til 0,6 hk i de senere udgaver... i tyskland måtte de køre 40 kmt og havde 1,4 hk med 9 mm kaburator...
faktisk var det nsu der først satte verdensrekord i topfart for 50 ccm - jeg mener den første rekord var 128 kmt som de så slog igen med 158 kmt ! siden da var det kreidler der tog rekorden med 210 kmt, og nu er de fornyligt blevet slået af yamaha med en væsenligt højere hastighed...
joo så sådan en gammel havelåge kan sagtens rende som bare pokker
hilsen olieklud
- Vedhæftede filer
-
- IMAG0242 [640x480].jpg (130.65 KiB) Vist 12902 gange
-
- IMAG0245 [640x480].jpg (127.33 KiB) Vist 12902 gange
-
- IMAG0260 [640x480].jpg (71.12 KiB) Vist 12902 gange
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Montere listen på mit 77 replika sæde og gjort hhv en Lupo og T4 klar til salg.
Regards
Jesper Pedersen
Denmark
Regards
Jesper Pedersen
Denmark
Regards
Jesper Pedersen
Denmark
Regards
Jesper Pedersen
Denmark
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Du skal lige have stroppen indenfor listen, men eller fint arbejde.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Har splittet min makkers tyske FS1 motor ad, den har kørt under 7000 km fra ny. Men den tager desværre store mængder olie ind, så snart han kører for langsomt eller står i tomgang mere end 10 sekunder slukker tændrøret. Det kokser helt til og kortslutter langs isolatoren (min teori). Holder han den kørende klarer den fint over 100 km uden brok. Så vi havde en del pitstops sidste år på turen
Kan sjovt nok ikke se nogen skader på simmeringen i højre side, eller andre bloksamlinger, men stempel/topstykke/tændrør tegner et tydeligt sprog. Og nej, den går ikke for fed - eller får for meget 2T olie. Oliepumpen er koblet fra, det var vores første mistanke.
Kan sjovt nok ikke se nogen skader på simmeringen i højre side, eller andre bloksamlinger, men stempel/topstykke/tændrør tegner et tydeligt sprog. Og nej, den går ikke for fed - eller får for meget 2T olie. Oliepumpen er koblet fra, det var vores første mistanke.
- Vedhæftede filer
-
- 2014-07-21 18.34.51 (Custom).jpg (157.79 KiB) Vist 12806 gange
-
- 2014-07-21 18.35.03 (Custom).jpg (118.97 KiB) Vist 12806 gange
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Gør-det-selv grafitstempel!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Jo den går for fed... ellers ville den jo ikke sovse så enormt, men olien kommer jo enten fra benzinen eller fordi den er blevet "gearkasse olie-narkoman" men stemplet er jo sort hele vejen: er du sikker på at stemplet ikke er for lille - du kender sikkert recepten: max 5/100 mm så er det en ny boring+honing til 3,5/100mm gab mellem cylinder og stempel.
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Vi skiftede motor olie og benzin som det første. Stempel og cylinder er næsten som ny, ring gab er kun 0,2 mm. Men det ser nu spøjst ud
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
hejsa... jeg tænker at lige meget hvor meget olie motoren bruger så skal stemplet da ikke blive sort ned af siden ? måske det oprindeligt er et grafit stempel som bare er blevet slidt blankt nogle steder ? det ville jo forklare den sorte overflade, og hvis ikke så er jeg da også inde på forbrændingstrykket finder forbi stempelringene...
desuden er det vel egenligt meget naturligt at utæthedder imellem krumtapshus / gearkasse viser sig mest makant ved lukket gasspjæld, det er jo her vakummet i krumtapshuset er størst... jeg tænker endvidre at den hurtigt må havde brugt gearkasseolien + at det også lugter af benzin ? nu skriver du at motoren er afmonteret & adskilt, men ellers kunne man vel havde tappet alt olien af og prøvet en tur bare for at konstatere at den spiser gearolie ? ( jeg mener sagtens den kan holde til at man prøver en tur uden olie på motoren, idet der stadig hænger en oliefilm de steder der skal smøres )
den må iøvrigt havde oset så man ikke kan se noget bagud ?
jeg er helt sikker på du nok skal finde fejlen - det er jo ikke første gang du åbner en motor... he he
hilsen olieklud
desuden er det vel egenligt meget naturligt at utæthedder imellem krumtapshus / gearkasse viser sig mest makant ved lukket gasspjæld, det er jo her vakummet i krumtapshuset er størst... jeg tænker endvidre at den hurtigt må havde brugt gearkasseolien + at det også lugter af benzin ? nu skriver du at motoren er afmonteret & adskilt, men ellers kunne man vel havde tappet alt olien af og prøvet en tur bare for at konstatere at den spiser gearolie ? ( jeg mener sagtens den kan holde til at man prøver en tur uden olie på motoren, idet der stadig hænger en oliefilm de steder der skal smøres )
den må iøvrigt havde oset så man ikke kan se noget bagud ?
jeg er helt sikker på du nok skal finde fejlen - det er jo ikke første gang du åbner en motor... he he
hilsen olieklud
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hvis jeg adkiller et cylinderkit, helt nyt og god kvalitet, så er der også en oliefilm omkring hele stemplet, fra 2T olien. Denne får alt for meget olie ind, og smider en del af det i udstødningen. Noget af den beskidte olie kommer retur fra udstødningen med ind i forbrændingskammeret og så smøres det hele i sort olie? Det er noget i den stil jeg tror der sker.
Stemplet er originalt Yamaha, alle stumper ser urørte ud, jeg tror vi er de første der skruer i den.
Jeg har ikke lavet nogen stor diagnose på selve gearolien, den har kørt 600 km sidste år på frisk olie. Jeg synes det lugtede af benzin, men har ikke checket hvor meget der manglede. Og nej, den var ikke særlig sjov at køre bagefter - det gav stikkende hovedpine
Stemplet er originalt Yamaha, alle stumper ser urørte ud, jeg tror vi er de første der skruer i den.
Jeg har ikke lavet nogen stor diagnose på selve gearolien, den har kørt 600 km sidste år på frisk olie. Jeg synes det lugtede af benzin, men har ikke checket hvor meget der manglede. Og nej, den var ikke særlig sjov at køre bagefter - det gav stikkende hovedpine
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Fik leget med min gør det selv pulverlakerings pistol, og skruet en ny FS1 motor sammen.
http://12v.dk/powder-coating-at-home/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://12v.dk/powder-coating-at-home/" onclick="window.open(this.href);return false;