Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af T.B. »

Lavet et sæt støddæmpere til 78eren :D
Vedhæftede filer
78 001.jpg
78 002.jpg
78 003.jpg
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Dewil »

Nice.. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af kreidlerhansen »

Nabo Jan skrev:
Henrik N skrev:så skete der lidt nyt i templet igen, som skulle lette ryggen en hel det
Argh..Henrik, sku da lidt irriterende med en jernplade midt i værkstedet :thunge
Misundelse er en grim ting, ser godt ud, kommer du og graver min mc lift ned? :D
Du kan sgu bare sige til, så skal du se, hvor meget en arbejdsmand kan grave, mens han endnu er ung... men skynd dig, for tiden går jo stærkt, som DU jo ved!!! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Mark-PC
Stor knallert
Indlæg: 264
Tilmeldt: fre 12. dec 2008 23:36
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Mark-PC »

Fik en pakke fra Benny idag så jeg fik lavet lidt mere på a Yamaha har til aften, fik monteret det rigtige K1 styr, original speedoplade, standard udstødning med original forrør og nyt cylinderkit + original 10mm karburator. Der sker da lidt hele tiden :thunge
Vedhæftede filer
Pakke fra Benny
Pakke fra Benny
IMAG0277-1024.jpg
IMAG0278-1024.jpg
IMAG0279-1024.jpg
IMAG0280-1024.jpg
Senest rettet af Mark-PC ons 20. jun 2012 00:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Dewil »

NOS dele fra Benny?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Mark-PC
Stor knallert
Indlæg: 264
Tilmeldt: fre 12. dec 2008 23:36
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Mark-PC »

Hmm hvis mig der blander nogle af de forskellige typer dele sammen tror jeg egentlig. Er rettet :whew
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Dewil »

Bare ok.. :hihi
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Nikolaj Y »

Det ville være pænt hvis du rettet din kickstarter skråt den anden vej.. så ville den være helt i top :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Mark-PC
Stor knallert
Indlæg: 264
Tilmeldt: fre 12. dec 2008 23:36
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Mark-PC »

Det har du skrevet før Nikolaj hehe. Syntes bare den er så behagelig at bruge sådan som den sidder der. Den ska ikke så langt ned for der sker noget :hihi
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Nikolaj Y »

Mark-PC skrev:Det har du skrevet før Nikolaj hehe. Syntes bare den er så behagelig at bruge sådan som den sidder der. Den ska ikke så langt ned for der sker noget :hihi
Haha det er jo rigtigt :thunge

Men en Yamaha skal da starte bare ved at rører ved svinghjulet.. lige som denne puch maxi :mrgreen: http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=47149" onclick="window.open(this.href);return false;
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af FS1originalen »

Nikolaj Y skrev:Det ville være pænt hvis du rettet din kickstarter skråt den anden vej.. så ville den være helt i top :(y)
Den gode grund til at flytte den lidt skråt bagud er at - som den sidder nu - så belaster du returfjederen mere end den er beregnet til, og når den engang knækker så er der mulighed for et alvorligt motorhavari fordi kickstarteren så bliver i indgreb når motoren er startet :oops: :oops: :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af strynboen »

har adskildt mit baghjul på hondaen...ville lige tjekke bremsen og lejerne....men øv..tromlen er totalt ødelagt...rust har trykket,,bremsetromlen ud...og så har belægningen slidt de høje punkter ned..så de er revnet....har fået et billigt ekstra nav af dax erik..men det er et k model ,ikke f..så duer ikke..

hvis nogen på forum har ...eller kender nogen som har nogle gamle dele liggende...høre jeg gerne...jeg køre jo hver dag...har heldivis en yamaha..den er bare stabil..har jo kun gået 3700 km
Vedhæftede filer
bremse 550-4-250..dårlig tromle.jpg
bremse 550-5-250.revnede bakker.jpg
bremse 550 1-250.jpg
bremse 550 2-250.jpg
bremse 550 -3-250.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Dewil »

Havde gået og tænkt at det næsten var synd at kassere uoriginale bremsestænger hvis de kunne ændres lidt så de så rigtige ud. Så der blev idag sandblæst, pudset, rettet og kortet på et par af slagsen. Her ses et af resultaterne, den nederste er den originale. Den skal så lige en tur med til galva, men reelt ingen grund til at kassere.

BilledeBillede
Senest rettet af Dewil fre 20. jun 2014 13:01, rettet i alt 1 gang.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
ib kaas
Junior knallert
Indlæg: 78
Tilmeldt: lør 14. aug 2010 15:23
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af ib kaas »

Har ogå været på værkstedet idag, oprydning, oprydning og atter oprydning.
Sorterng af 2 - 3 kasser med blandet og lidt diverse blev til en tur på genbrugspladsen.
Har lige læsset knallerten så den er klar til en tur til Rørby i morgen.

Hilsen Ib
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Jeg fik malet gaffelben til min K1 fra 78, (havde givet grunder for nogen dage siden) og monteret ny dæk og slange på det nye forhjul, også til 78eren. Så nu kan jeg snart få samlet fronten, med nymalet forgaffel, nyt hjul og ny forskærm. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg har færdiggjort mit det-ska-bygges-i-en-fart-amatørværksted:

Billede
Billede
Billede

Jeg bor i en boligforening, og jeg søgte specifikt lejlighed i dette område, da garagelejen er acceptabel (200kr/md) og der er en 230V/13A gruppe med seperat måler tilknyttet hver garage.

Desværre er væggene tynde. Ind til nabogaragen er der ca. 8cm, og mellem de tynde vægge er der stålplader, så min oprindelige tanke med at bore huller og starte med at hænge tingene op blev lavet om... En flok lægter på bagsiden af tårnene, 19mm spånplade skruet op, et par lægter i bunden til at forbinde tre af de 1mm lange MDF-plader fra reolsystemet, et gammel arbejdsbord fra Harald Nyborg i bunden som støtte på midten og lidt stolper som ekstra støtte for resten, så står det fint.
Det bageste tårn har fået en lægte skruet på toppen og via et knæ og en lodret stolpe i den anden ende, modvirker det at noget overhovedet kan vælte. På midten af den overliggende lægte har jeg forbundet stigereolerne i bagenden, som ligeledes er forbundet med det bageste tårn.
Den fjerde MDF-plade fra reolsystemet er brugt til at give godt med bordplads på midten, og den skal hæves en sjat og indrammes med lister samt fuges, så evt. oliespild kan kontrolleres.

Med undtagelse af lægter og spånplade er alt bygget op af sager, jeg havde i forvejen, og arbejdsbordet fik jeg foræret af min aldrende farmand. GENBRUG! Man er jo ikke ansat i genvindingsindustrien for ingenting! ;)

Det virker, og der er endda plads til en maskine mere... og jeg har en fra 1960 på vej i min retning, mehehe...!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Nabo Jan »

kreidlerhansen skrev:Jeg har færdiggjort mit det-ska-bygges-i-en-fart-amatørværksted:

Billede
Billede
Billede

Jeg bor i en boligforening, og jeg søgte specifikt lejlighed i dette område, da garagelejen er acceptabel (200kr/md) og der er en 230V/13A gruppe med seperat måler tilknyttet hver garage.

Desværre er væggene tynde. Ind til nabogaragen er der ca. 8cm, og mellem de tynde vægge er der stålplader, så min oprindelige tanke med at bore huller og starte med at hænge tingene op blev lavet om... En flok lægter på bagsiden af tårnene, 19mm spånplade skruet op, et par lægter i bunden til at forbinde tre af de 1mm lange MDF-plader fra reolsystemet, et gammel arbejdsbord fra Harald Nyborg i bunden som støtte på midten og lidt stolper som ekstra støtte for resten, så står det fint.
Det bageste tårn har fået en lægte skruet på toppen og via et knæ og en lodret stolpe i den anden ende, modvirker det at noget overhovedet kan vælte. På midten af den overliggende lægte har jeg forbundet stigereolerne i bagenden, som ligeledes er forbundet med det bageste tårn.
Den fjerde MDF-plade fra reolsystemet er brugt til at give godt med bordplads på midten, og den skal hæves en sjat og indrammes med lister samt fuges, så evt. oliespild kan kontrolleres.

Med undtagelse af lægter og spånplade er alt bygget op af sager, jeg havde i forvejen, og arbejdsbordet fik jeg foræret af min aldrende farmand. GENBRUG! Man er jo ikke ansat i genvindingsindustrien for ingenting! ;)

Det virker, og der er endda plads til en maskine mere... og jeg har en fra 1960 på vej i min retning, mehehe...!
Det godt ud Hansen, en skam at der ikke er et par ovenlys vinduer så der kommer lidt naturligt lys ind!
Nåede du at se min garage sidst du var her? Jeg har udvidet den med 2,5m i længden, så skal der bare lægges nyt tag, gulv, isoleres og trækkes strøm.
Hvis din hjælp stadig står ved magt, skal jeg nok give besked når jeg når så langt!
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af kreidlerhansen »

Nabo Jan skrev:Det godt ud Hansen, en skam at der ikke er et par ovenlys vinduer så der kommer lidt naturligt lys ind!
Nåede du at se min garage sidst du var her? Jeg har udvidet den med 2,5m i længden, så skal der bare lægges nyt tag, gulv, isoleres og trækkes strøm.
Hvis din hjælp stadig står ved magt, skal jeg nok give besked når jeg når så langt!
Som sagt, det virker, og resultatet er tilfredsstillende, taget i betragtning der er lavet lidt hist og her, en time eller fire ad gangen og uden skyggen af planlægning. Mine tegninger og alt andet blev kastet til jorden, da jeg fandt ud af, jeg ikke havde mulighed for at hænge noget op på væggen.

Derfor kastede jeg mig frådende ud i et tilfældighedsræs af et byggeri. :lol:


Ovenlysvinduer ville være lækkert, og en gang ammoniumnitrat + et par benzinbomber skal nok få lavet hul, men jeg har en idé om, at boligforeningen ikke er helt enige i fremgangsmåden! Guderne må vide hvorfor!
:whew

Jeg har dog ikke i sinde at slippe slanterne for at få bygget ovenlysvinduer i noget, jeg ikke selv ejer - så hellere sætte ditto af til opsparing i retning af en udbetaling på et huslån. Jeg må forlade mig på at brænde strøm af på lys, men det er en overkommelig udgift.


Mit tilbud står stadig ved magt, og jeg holder ferie uge 33-35 + jeg som bekendt har tre dages weekend... for det meste. Nåja, og damen er udenlands i uge 29, så da har jeg også lidt mere 'fri' :lol:
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
poulmba
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tirs 24. apr 2012 08:09
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af poulmba »

Hey drenge

Har fået fingerene i en Fantic Caballero Regolarita TX-9.8 4M 1973..

Billede
Billede
Den ultimative 70'er gadecrosser..

Et rigtigt papkasse-projekt ;)

Så de sidste par dage er gået med at grave kasserne igennem, sortere og smide på hylder..
Dagen igår gik så med at starte renoveringen af én af de motore der fulgte med..

Billede
Nye lejer og tilbage med gearkassen..

Billede
Krumbassen tilbage på plads, mangler en 0.2 shim før jeg kan lukke den :(

Billede
Nogen der ved om den lille P6 kobling passer på de her ældre P4 modeller ?
Den kan fysisk være der, men kan udrykkerarmen nå ?

Billede

Billede
Fin lille pruhest ;)

Billede
Dansi elektronisk tænding skal også monteres når jeg når dertil..

Og med det vejr vi har idag, kan jeg vel lige så godt gå på værkstedet igen idag :p
More then 50 cc is bragging, more then 2 strokes is masturbation....!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"