gode råd motor driller

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

gode råd motor driller

Indlæg af tøffe »

så er jeg på bar bund nu da min motor driller på 74er den begynd at gå underlig på sidste tur i efter året den har et stort død punkt når man giver den gas og trækker ikke optimalt oppe ad bakker men den køre uden plump f5b skrå udstødning fra benny 13 39 garing men den kan kun kør næsten tomgang eller fuld gas med 10 milimeter mikuni men den køre med en 180 strål spis i org og nål org den køre bæst med cokker :shock: ikke stavet rigtig beklager oppe det kan da ikke passe at den skal være støre i stråle spisen det er med den nye model hvis jeg sætter den gammel model 10milimeter som er med kabel til cok ved styret går den med halv gas i tomgang kan bare ikke få den til at gå rigtig skulle der ver en der ville bytte en gl model 10 millimeter med en 16 milimeter org er jeg frisk bare huset alt indmad har jeg selv eller råd på hvad jeg skal gøre ved det syntes jeg har prøvet alt snart det skal siges det er org membran der er på og med flade lige kærv skruer også ved membran og borings plade hvad gode råd søges :whew venlig hilsen michael tøffe
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af FS1originalen »

Hej Michael,

Har den kørt rigtigt? og har du skiftet noget da problemet opstod (feks. afmonteret lovlig udstødning og sat den skråtskårne på i stedet for)???
Det er typisk at man mister bundtrækket med en lovlig cylinder og så en tunudstødning!!! Jeg tror ikke du får noget ud af at skifte til 16mm karburator. Hvis din F5B cylinder ikke er porten (filet opad i udstødningen) så er det ligemeget hvor stort det hele er på indsugningssiden så er det fordi den "ikke kan komme af med udstødningen igen!!!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af Tottenham »

I knew It, Who can, Erik
I ved ham med pålægskassen :shutup
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af T.B. »

Hej Tøffe Jeg vil mene at din dysse er lige i det store. Rens karburatoren,nål midt i,luftskrue 1 1/2 omgang ud og så en 140-150 dysse måske endda mindre. Jeg kører med en 150er i en 16mm Mikuni og 45mm Fs1 cyl.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af tøffe »

jeg har ikke skiftet noget ud på den den har hele tiden gået meget underligt men alt er renset på den kan det være falsk luft men det er først efter den tur ved kim bs sidste sommer den er blevet helt underlig men den starter i første hug også efter en stille perjode her i vinter men gør det samme choker skal være oppe før den bare går noglunde og aldt er rend gjort sååe er det ikke falsk luft eller er jeg helt galt på den mvh tøffe michael
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af Michael »

Det kunne måske være :whew
Har du brugt de rigtige skruer til at montere din membran med. Hvis du har brugt nogle der er for høje i hovederne så kan man ikke få sidepladen helt ind. det ser ok ud , men den kommer ikke heeeelt på plads og så tager den falsk luft der. DEn kan typisk godt starte men går ikke ok. De rigtige skruer er stjerneskruerne eller nogle specielt flade umbraco.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af tøffe »

ja det har jeg de er lige kærv meget tynde nogle
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af FS1originalen »

Det er da rigtigt at det "lyder lidt forkert" med en 180 dyse i en 10mm karburator - det kunne tyde på at den suger luft ind et forkert sted - men så plejer de bare ikke at kunne gå tomgang!

Hvis du løber tør for gode ideer er du altid velkommen til at smide den på traileren og komme til Tranbjerg... Ved godt at der er et stykke vej, men det KUNNE jo være at "2 kloge hoveder" i fællesskab kunne lure fejlen :roll:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af Kai »

Trutter lige i hornet igen for "vandslange metoden" da det er en lynhurtig og meget simpel måde at afsløre utætheder.

Af med udstødningen og karburatoren. Sæt et stykke 3/4" vandslange ind over indsugningsstudsen, hold tæt med en hånd over udstødningsporten på cylinderen og pust i slangen. Hold trykket med munden, er motoren tæt ?
Er man i tvivl så puster man i slangen igen og sætter tungen på enden af slangen, er der den mindste lillebitte utæthed så man kan mærke det fordi trykket falder "på motorsiden"
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af Tottenham »

Har tøffe 2 hoveder ?? :what2 :what2

Og til Kaj : Super fif . Det skal prøves :bravo
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af FS1originalen »

Tottenham skrev:Har tøffe 2 hoveder ?? :what2 :what2
Har du ikke det Totte :teeth2

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af tøffe »

nej nej tøffe har tre :teeth2 men takker erik og ander den ide skal prøves førs hvis ikke så ringer jeg lige til erik mvh michael tøffe
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af T.B. »

God ide men inden du henter hele Gardena´s udvalg i Xl byg så...... Kan din Yamaha stå lav tomgang så er den ok tæt. Det der er galt er at den får så meget benzin at den næsten drukner i det. Jeg har selv haft det samme problem indtil jeg "dyssede" den ned. Sorry for my French :D :D :D
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af tøffe »

så blev der tid oven på alle de ander gøre mål på gåren der er jo nok at tage fat på dem der har set det ved hvad jeg snakker om men jeg kom i hygge hulen i aften og måtte jo til at se på hvad fejeln så kunne være så state med at åben ind til teningen :shock: sving hjul sad løs :evil: nå men vider ingen skade sket pyye men platinder var da der en gang nå skifte dem og kondisatoer også så fandt jeg ud af den ikke var tæt ved sims ring ved krumtap og heller ikke ved koblings pinden sååe mun ikke den trænger til en tur over det hele om ikke andet så efter ses i alle kanter så nu skal det være skal være tid til det om aften to ganne om ugen ellers er gåren ved at tage pipet fra mig hvis jeg ikke ser på lidt andet :lol: :lol: :lol: mvh michael tøffe
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af Tottenham »

Helt enig tøffe
Engang imellem , har man brug for at slappe lidt af i hulen
Det sgu godt vi har vores yamsere
Men husk på : Det kommer også en dag imorgen og imorgen osv,osv
mv totte
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af tøffe »

tjae sidste nyt om poblemet har snakket med erik og og skifte tend spole :crying men måtte jo afprøve det med vandslangen :crying :crying :crying den var ikke ok bestod ikke prøven men så er der kun en vej til bage nu da jeg havede hjelp på i går aftes fra en ven prøvet alt så er kun en vej til bage nu blokken af og flæk den igen og en ny om pakning og andet olie skjold da jeg fand ud af at blokken er skæv ved indsugningen og det er blokken og ikke indsugnings pladen :crying :crying :evil: sådsn noget p bib bib mvh tøffe ps den blok side ryger ud nu hvor kun thansen stumper hører til nemlig SKROT
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: gode råd motor driller

Indlæg af tøffe »

nå lidt nyt fra tøffe selv om jeg ikke er meget på mere pg sygdom men lidt overskud er det blevet til har skifte snart alt på den og fik den starte op samme problemer i gen men opdaget så til aften i tus mørke der springer små blå gnister inde omkring ledning og platinder når den går med meget lave omdrejninger sååe mun det ikke er en anden kondisater jeg har brug for ellers er alle muglige heder udtømt fra min side så nu må vi se hvor når jeg har overskud til at kikke på det men er der ander der har råd om hvad det kan være er i velkomen med ider mange hilsen michael tøffe
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"