Side 1 af 1

Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 12:39
af Reedvalve
Jeg har længe vidst hvor denne cylinder lå. Men prisen....... uha den skræmte mig :shock: . Men nu da min 76`er 5 gears special, skal være special. Måtte jeg bide i det særdels sure æble, og dykke godt ned i muldvarpen.
Det er den cylinder som den tyske 5 gears årg. 1974 med membran motor var født med (måske også nogle få 1973). Der blev solgt kun ganske få af dem. Derfor ved jeg at denne cylinder er super sjælden, specielt ny. Og den eneste alucylinder med støbejerns-foring jeg kender til. Den kommer til at sidde på min 5 gears motor med drejeventil og tilhørende orignalt 260 topstykke. :D
Køleribben hvor der normalt står feks. 381 eller FS1. Står der 47400. Og ingen tum mærkning på den anden side. Da den kun var beregnet til det tyske marked.
I får lige nogle billeder af den. :(y)

Kenneth

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 13:01
af Jensmc
Jeg mener at have set et sted, at ydelsen er 4,8hk.
Sjov cylinder, men nok ligeså sart i gevindet som Suzuki.

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 14:11
af Guess who
Tillykke om man så må sige... Ja, den er ekstrem sjælden. Desværre er jeg ikke selv indehaver af sådan en :crying


Vildt de kan findes nye endnu.. :shock:


Mvh
Benny

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 14:12
af Morten - Webmaster
Wauv ! det er edderrådme guf.... Pas nu på policen, det ville edderådme være ærgerligt :shutup

Ja, det er til denne model.


Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 15:22
af T.B.
Fy for en skefuld,ikke misundlig slet ikke misundlig. Tillykke med den. :(y) :D Det kunne være rigtig fedt hvis du ville lave port opmåling på den. Det kunne da være sjovt om man kunne bearbejde en alm. cyl. efter den :(y) :dust

Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 19:24
af dalgaard
Hvad sker der lige for hullet i karburator dækslet ? Fed cylinder

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 20:00
af Thoms
dalgaard skrev:Hvad sker der lige for hullet i karburator dækslet ? Fed cylinder
Det havde de i Østrig. Proppen kan tages ud efter behov i den tynde alpeluft.

Super fedt fund i øvrigt :rocks

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 20:07
af FS1originalen
Æv bæv gutter - jeg har bare RØRT ved den :thunge

Erik

Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 20:11
af dalgaard
Okay det anede jeg ikke !

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 20:14
af Dewil
FS1originalen skrev:Æv bæv gutter - jeg har bare RØRT ved den :thunge

Erik
Hvis du har rørt ved den, så hedder det en velsignelse Erik... :lol: :lol: Cool nok fund må man sige... :dust

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 20:31
af Reedvalve
FS1originalen skrev:Æv bæv gutter - jeg har bare RØRT ved den :thunge

Erik
He he. Jeg har lige været oppe og hente det stempel som jeg søgte herinde for nogle dage siden. Den har nummer .005 printet ind i skørten.
Og iflg. cylinder listen ( Under officiel teknisk dokumentation)Så det passede det perfekt med det originale stempel som Erik havde :(y)

Kenneth

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 20:39
af Reedvalve
Det er ikke så tit man får en kvittering med når man køber gamle Yamaha dele. Men synes lige i skulle se denne. Der kan i se den svimlende pris :what2 . Oven i prisen i kan se, skal der lægges 19% tysk moms i.
226.05 x 1.19 = 269 euro x 7.50 = 2017.5 kr
Heldigvis fik jeg den lidt billigere, da jeg købte lidt andet.

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 20:46
af Jensmc
Nå, jeg troede, det var Dmark, men så bemærkede jeg datoen. :hihi
Rart at se, at andre osse ind imellem betaler godt for delene.
Kan du ikke visuelt sammenligne med en dansk 3-kanal? Jeg tror ikke, der er den store forskel i porttider.

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 21:05
af Reedvalve
Jensmc skrev:Nå, jeg troede, det var Dmark, men så bemærkede jeg datoen. :hihi
Rart at se, at andre osse ind imellem betaler godt for delene.
Kan du ikke visuelt sammenligne med en dansk 3-kanal? Jeg tror ikke, der er den store forskel i porttider.
Bare det havde været d-mark. :lol:

Er det en 257 cylinder jeg skal sammenligne den med?

Kenneth

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 21:15
af Reedvalve
Nu har jeg lige prøvet at sammenligne med en 257 og original F5b. Men udstødningskanalen er væsentlig størrer på alu cylinderen. Den minder mest om den originale FS1 cylinder jeg har.

Kenneth

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tors 8. mar 2012 21:38
af Jensmc
Det tænkte jeg nok.
Tak for det.

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tirs 1. maj 2012 09:15
af Reedvalve
En lille update.

Jeg fandt ud af, at 260 topstykket ikke var det topstykke som sættet var født med. Men iflg. reserdelskataloget skulle det starter med 474. Iøvrigt passer 260 topstykket ikke særligt godt på, mht. kølleribbernes afslutning.
En tysker kontaktede mig. Og sagde han havde et helt nyt originalt topstykke, han mente der stod 374 i. Det viste sig, at det var 474 istedet. WUHU :(y).
Så nu er cylinderkittet komplet. :(y)

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tirs 1. maj 2012 09:25
af kreidlerhansen
Det er liiiidt porno at falde over den slags! Og selv om prisen er høj, synes jeg ikke, det er galt for en ny original-stump. Det var prisen på den sidste renoverede (!) Kreidler-cylinder jeg fulgte på ebay... Også uden stempel, og Mahle-stemplerne er snart sjældne som vand i Sahara.

Super-fedt fund! Jeg havde ikke betænkt mig et sekund i dit sted, Kenneth!

Re: Sjælden ny original alucylinder

: tirs 1. maj 2012 09:36
af Tottenham
Den er godt nok SØ :tuba