Det fanme synd..:-(

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Det fanme synd..:-(

Indlæg af Nico8856 »

Hej! synes der er så mange som begynder at svejse på sin maxi og prob et syg tunsæt på. En maxi skal være standard og skal ikke ødelægges.
Har en Maxi som er 100% standard, ved ikke hvor meget der er original på den, men den ligner en rigtig maxi.:-)
Hvad synes i om at Unge ødelægger sådan en fin maskine??:-)
Ps. jeg er 16 år, så gammel er jeg ikke.:-D
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Det fanme synd..:-(

Indlæg af strynboen »

hej det er et generalt problem..vi ønsker en personlig maskine som ingen andre har..men der er jo fremstillet en million af ens køretøjer..så hvad gør man for at kunne finde sin knallert/mc i mylderet...der er lige så mange meninger som medlemmer på forum..
personligt har jeg valgt at altid have muligheden for at gå tilbage til "orginal"..jeg svejser /skære ikke noget af..men montere de ting jeg syntes ser godt ud sammen..
dvs sæde .styr forskelige crome /polerede ting..hvor det ikke er standart...min cbx mc er lavet på den måde..den er ikke orginal..men ændret uden at ødelægge muligheden for at føre den tilbage til 1978..
at folk svejser div rør og saget på stellene,,er jo u lovligt,,man må ikke ændre på stellene..så alene derfor der det ikke særligt fedt..men til et træf..eller andet opvisning er de fine nok..som udstillings objekter..

cafe mc er frint hvis man tager en nyere model..og saver den i stykker..men har set eks på 1969 750 kO..honda...som er kommet i hakke maskinen...så får man tåre i øjenene

men folk må gøre hvad de vil..det er dæres penge og mc./knallert..vi andre må bare stå og undre os,,kunne de dog bare have valgt en anden knallert..en caio for eks..men så er der jo en piaggio mand som sørger :(
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Det fanme synd..:-(

Indlæg af Michael »

Hej
Der er jo lavet en milliard..(.hmmm overdrivelse fremmer historien) af dens slags maskiner. :hihi
Jeg er ikke helt enig. Hvis der ikke var nogen der tænkte ud af boksen, så lærte vi jo aldrig noget nyt.
Jeg har selv ombygget adskellige mc´r og biler. Alt fra Harley til Ducati. Min lillebror kører hotrod baseret på Ford 34´r.
Jeg har en TR 6 sportsvogn hvori der skal en BMW 635csi motor i.
Det er håndværket der tæller.
Det er fint nok at der er nogen der gerne vil lave tingene originalt :(y) , men det skal ikke være en pligt.
Jeg synes godt om både originalt og nytænkning.
Det nemmeste er jo at lave tingene originalt. Det er jo i pricippet bare at se i de gamle kataloger og så ellers bare betale en høj nok pris for de originale dele-så kan alle jo lave en maskine.
Det svære er at lave en ombygning og få den til at falde ind med helheden og få den til at fungere sammen.
Så se positivt på de unge rødder der ombygger nogle maxier og scootere- Det er jo en del af deres læretid. :hihi
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: Det fanme synd..:-(

Indlæg af Chris a »

hvis der ikke var nogen der ødelagde dem, ville prisen ikke være ret høj på dem :-) Det kan eks. ses på vz50.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Det fanme synd..:-(

Indlæg af Michael »

Totalt enig.
Hvis alt blev bevaret, ville en VZ ikke være mere interessant end en Jog. Hvis der ikke var nogen der lavede specials, så kom vi aldrig videre. Hvorfor tror i alle japanerne laver nogle MC-modeller der ligner streetfightere. For få år siden lavede de jo Harley-kloner. Længe leve nytænkning.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: Det fanme synd..:-(

Indlæg af Chris a »

er lidt uening med dig michael.


Mange af dem der får interessen for gamle knallerter er tit folk som kørte på dem dengang de var nye, dengang i 70erne blev en knallert kørt TOTALT op, indtil den virkelig ikke kunne mere, + at især vz50 rustede som pest. Der er blevet smidt tonsvis af stumper ud, det er derfor prisen. Folk lavede ikke rigtig special knallerter dengang, nej , nej. hvis den skulle være special fik den bare et TT styr og et 5,5hk tun-sæt.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Det fanme synd..:-(

Indlæg af Michael »

I min by havde vi da masser af specials i 76.
Mange med skyggelakering med gotisk skrift. Vi havde også næsten alle styrtbøjler på. Krom lygtehus og holdere var næsten et must. TT/Cross/Højt styr skulle man da også ha´. Dem der kørte Everton, byggede dem om i crossstil.
Jeg havde da skivebremse både for og bag på min flakelakerede 76 dx. Tankslips var da også meget normalt.
Var min by den eneste hvor vi kørte specials......hmmmm ikke hvad jeg kan huske. :whew
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: Det fanme synd..:-(

Indlæg af Chris a »

Hej Michael. Det er det som de kørte med dengang i min by (var ikke født), det var et TT styr, flagskibs speedo og omdrejningstælder og et 5,5hk tunsæt. Så kørte man dengang.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Det fanme synd..:-(

Indlæg af strynboen »

islandsk strik sveater..og træsko...sådan kørte vi dengang i min by...føj det var 70 aktigt...pigerne havde røde træsko..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Det fanme synd..:-(

Indlæg af Kim B S »

Michael skrev:I min by havde vi da masser af specials i 76.
Mange med skyggelakering med gotisk skrift. Vi havde også næsten alle styrtbøjler på. Krom lygtehus og holdere var næsten et must. TT/Cross/Højt styr skulle man da også ha´. Dem der kørte Everton, byggede dem om i crossstil.
Jeg havde da skivebremse både for og bag på min flakelakerede 76 dx. Tankslips var da også meget normalt.
Var min by den eneste hvor vi kørte specials......hmmmm ikke hvad jeg kan huske. :whew
Hej alle.
Vi kan vidst også godt kalde min gamle 76 DXer for en special, selv om den havde bibeholdt det originale, den jeg havde fra 79 til 81. :(y) Den havde fået tilføjet styrtbøjle med fjern-projektører, kvartkåbe, tankslips i rødbrun frotte, stænkklapper både for og bag, omdreningstæller og speedometer til 140 km/t, monza-styr og så havde jeg monteret et tredje spejl, der vendte så jeg kunne se de køretøjer der overhalede mig. :lol: Så Michael, i var ikke de eneste. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"