Bremsemaster

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
karlaage
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 11. feb 2012 14:18
Kontakt:

Bremsemaster

Indlæg af karlaage »

Jeg mangler en bremsemaster fra en yamaha fs1, den behøver ikke være komplet da det kun er bremsevæskebeholderen jeg skal bruge,til min Yamaha xs 650, samme type.
Er der nogle der kan hjælpe?
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Bremsemaster

Indlæg af Guess who »

Jeg har nogle som er lidt anderledes i udformingen. De er fra en Yamaha mc.
Men det kræver jo nok lidt billeder. :wink:
Mvh
Benny
karlaage
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 11. feb 2012 14:18
Kontakt:

Re: Bremsemaster

Indlæg af karlaage »

De skal være firkantede, samme type som sidder på yamaha fs1 fra 77-78-79
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Bremsemaster

Indlæg af Reedvalve »

Hej Karlaage

Jeg har selve beholderen, dog uden låg og membran. Du får lige nogle billeder imorgen.

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
karlaage
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 11. feb 2012 14:18
Kontakt:

Re: Bremsemaster

Indlæg af karlaage »

Det er super, kenneth,lige hvad jeg mangler, jeg har selv låget og membranen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bremsemaster

Indlæg af Morten - Webmaster »

Er stempel størelsen ikke forkert ? FS1 kører 5/8 såvidt jeg husker
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Peterma
Fuldblods knallert
Indlæg: 442
Tilmeldt: lør 18. jul 2009 22:38
Kontakt:

Re: Bremsemaster

Indlæg af Peterma »

Morten - Webmaster skrev:Er stempel størelsen ikke forkert ? FS1 kører 5/8 såvidt jeg husker
Det er kun den hvide væskebeholderen som Karlaage skal bruge....
Ikke tilfreds = pengene retur.

Billede
karlaage
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 11. feb 2012 14:18
Kontakt:

Re: Bremsemaster

Indlæg af karlaage »

Fuldstændig korrekt, kun den hvide beholder jeg skal bruge(hedder nu ikke karlaage, kun et navn jeg fandt på da jeg skulle oprettes)

Hans
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Bremsemaster

Indlæg af Dewil »

Husk nu at der findes to varianter af beholderen, en hvor beholderen skrues fast i bunden og låget skrues fast på beholderen.... og den der normalt sidder på knallerten hvor man skruer låg og beholder fast med 4 lange skruer... :D Tror egentlig at førstnævnte er til mc?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Bremsemaster

Indlæg af Kai »

99% af dem jeg har haft fra FS1, og den bunke der stadig ligger i løsdele, har været den model hvor beholderen er skruet fast i bunden med 2 skruer/plade og der er indstøbt messing gevind i plastikken til at skrue skruerne til låget fast i.

Den med de 4 lange skruer har jeg kun set fra RD og små Mc'ere..måske skifter de til den på FS1 nyere end... 78-79 ?

RD50 er stortset identisk, bortset fra beholderen er gennemsigtig.. RS100/125, RD200 og XS650 og visse andre greb fra MC'er ligner til forveksling, men er ikke ens. De er oftest i 14-16mm og selvom bremsevæskebeholderen ligner FS1, så er de mindre i diameter i bunden og passer ikke ned i.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
karlaage
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 11. feb 2012 14:18
Kontakt:

Re: Bremsemaster

Indlæg af karlaage »

Der er et billede af den jeg skal bruge her,det er en US-model og jeg mener den er skruet fast i bunden med 2 skruer(lang tid siden jeg har haft den afmonteret) højden på de 14-16 mm passer også, kun de modeller med dobbelte skiver er højere men højden er jo også underordnet der kan jo fyldes mere vædske på.

http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_vis ... x?ID=26263" onclick="window.open(this.href);return false;, billede 10
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Bremsemaster

Indlæg af Morten - Webmaster »

karlaage skrev:Der er et billede af den jeg skal bruge her,det er en US-model og jeg mener den er skruet fast i bunden med 2 skruer(lang tid siden jeg har haft den afmonteret) højden på de 14-16 mm passer også, kun de modeller med dobbelte skiver er højere men højden er jo også underordnet der kan jo fyldes mere vædske på.

http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_vis ... x?ID=26263" onclick="window.open(this.href);return false;, billede 10
Du skal bruge det offentlige link, os uden profil til mc galleri kan kun se billede 1 med mindre vi betaler for en profil :(n)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
karlaage
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 11. feb 2012 14:18
Kontakt:

Re: Bremsemaster

Indlæg af karlaage »

Der er et billede af den jeg skal bruge her,det er en US-model,den er skruet fast i bunden med 2 skruer, højden på de 14-16 mm passer også, kun de modeller med dobbelte skiver er højere men højden er jo også underordnet der kan jo fyldes mere vædske på.

Hans
Vedhæftede filer
xs650.jpg
xs650.jpg (77.31 KiB) Vist 6982 gange
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"