Import told.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Import told.

Indlæg af Nabo Jan »

Jeg var på posthuset og hente en pakke fra USA, desværre røg den lige i armene på tolderne som krævede 300kr for at udlevere :evil:
Pointe, det er dyrt at købe fra et ikke EU-land plus porto er meget høj. Jeg har købt noget uden for EU små 10 gange før men har heldigvis sluppet for told import hidtil :teeth2

Nå, men indholdet i pakken gav mig det gode humør tilbage, en 41år gammel helt ny motor blok til en JT1 :(y)
Nu kan jeg snart komme igang med mit 5gears drejeventil projekt :D
Vedhæftede filer
IMAG0838.jpg
IMAG0839.jpg
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Import told.

Indlæg af Dewil »

Lækker "Fizzy-part" som vi plejer at sige... :dust
Har tænkt på om dette 80 kroners loft er en Dansk ting eller om det er en EU ting?? Hvis det er EU, så spekulerer jeg på om det mon bliver håndhævet nær så hårdt i resten af EU??? :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Import told.

Indlæg af Nabo Jan »

Dewil skrev:Lækker "Fizzy-part" som vi plejer at sige... :dust
Har tænkt på om dette 80 kroners loft er en Dansk ting eller om det er en EU ting?? Hvis det er EU, så spekulerer jeg på om det mon bliver håndhævet nær så hårdt i resten af EU??? :?
Ja lækker Fizzy-part :D

Jeg er ikke bekendt med den 80kroner's regel, men jeg på tvivler at andre lande håndhæver ligeså hårdt :whew
DK....forgangs land, min bare r*v :crying
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Import told.

Indlæg af Dewil »

Nu ledte jeg lidt rund i importtold og fandt følgende fra et fiskeforum... :lol: tråden er fra 2010, så må betragtes som aktuel stadigvæk.

Lige lidt regler ved Internet Handel:

Ikke EU-lande:

• Køber du for under 80 kr. i alt (dvs. inkl. porto), skal du hverken betale told eller moms.
• Hvis totalbeløbet for dit netkøb er mellem 81 og 1.150 kr., skal du ikke betale told, men du skal betale dansk moms på 25 procent og evt. andre danske udgifter. Bliver varen sendt via postvæsenet, opkræves desuden et fortoldningsgebyr på 155 kr.
• Punger du ud for over 1.150 kr., skal du betale både told, moms og fortoldningsgebyr. Toldsatsen er afhængig af varen: Tøj er typisk 12 procent, sko er mellem 8-17 procent, mens tasker ligger på mellem 3-10 procent.

og:

Kontakt til Post Danmark vedrørende told
Hvis du har spørgsmål til Post Danmark vedrørende dine importafgørelser, eller søger du yderligere information, kan du benytte en af nedenstående adresser.
Har du betalt for meget i moms og told?
Har du modtaget en forsendelse, hvor der er opkrævet for meget moms og told, kan du sende en anmodning til importregulering@post.dk.
Det er vigtigt, at du medsender dokumentation, i form af faktura eller andet, der kan dokumentere forsendelsens indhold og værdi.
Husk at skrive ekspeditionsnummeret fra importkvitteringen i emnefeltet på e-mailen.

Jeg tror altså at dette er et dansk fænomen og grunden til at man ikke skal betale indenfor EU, er nok såre simpelt at vi er med i den klub..... :|
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Import told.

Indlæg af Nabo Jan »

Ja..okay.

Ja jeg har betalt 25% i importmoms=140kr også kaldet Skat!
Så var der et importgebyr på 128kr og så skal man da også betale moms af gebyr=32kr

Ialt 300kr.

Ja ja...men jeg fik noget jeg kunne bruge :teeth2
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"