cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af strynboen »

er den løsningen med passola ankerplade og pick up spole..eller sting :?: den er fra fy firmaet..men hvilken fabrikat er den...600 kr er vel fint nok..hvis man mangler både cdi og tændspole...som vi tit gør når man skræller en ankerplade tænding til ombygning til fs1
Vedhæftede filer
t hansen tændspole dt 50 med cdi.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af kreidlerhansen »

Præcis den model har ingen tændingsavance, skulle du være på jagt efter den slags.

Men generelt set er der ingen forskel på CDI-bokse til etbenede totaktere, når blot svinghjulet drejer i tilsvarende retning.

Jeg hader blot at svare "ja" uden visse forbehold! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af bonde søren »

det ligner den model der sidder på en gilera stalker, fra ducati den er bare rød men ellers ens ;)
fuskeren
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af strynboen »

man kan nok ikke give garentier når den sælges af fy firmaet....er den tændings advancering ikke ligemeget..mener at den lange tråd..endte med at konkludere at 2 taktere ikke har glæde af fremstillet tænding,,at er det ikke arbejdet værd..det var det jeg sugede ud af tråden..er jeg forkert på den
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af kreidlerhansen »

Tværtimod har vi gavn af senere tænding ved høje omdrejninger. Tidligere tænding giver enten hul i stemplet eller begrænser max rpm.

Uden tændingsregulering er man således nødt til at trimme efter motorens max-ydelse, når trykket netop er højest i forbrændingskammeret.

Sen tænding ved lave omdrejninger koster bundtræk og uforbrændt brændstof.
Den vil køre fint uden, blot bedre med regulering. Pointerede det blot for du ikke skulle blive skuffet, hvis regulering var vigtigt.

Og jo, denne CDI ligner lidt den røde fra bl.a. tidlig Piaggio og kan monteres på denne, også. Kan ikke huske, hvordan farverne hænger sammen, andet end den grønne kortsluttes til stel ved stop. En anden er til pick-up, den tredje til fødespolen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af Morten - Webmaster »

Når den CDI/tændspole bruges på Ducati tænding er forbindelserne efter min hukommelse således

Grøn = fødespole
Rød = Pickup
hvid = Stel

på billedet er gul 12 volt AC til lys. Den bliver blot samlet med lysspolen på en isoleret terminal som sidder på fødespole.

Billede
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af strynboen »

tænkte lidt på den til min dt 125..har jo haft nogle problemer..men køre nu med en 300 ohm fødespole..den er nok ret universel..mon ikke cdi"en er 12 volt..der har jeg så et problem da min dt er 6 volt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af kreidlerhansen »

Havde det været en 6V spole til 12V fødespole ville jeg betænke mig, men ellers ikke.

Jeg har en rød Ducati-spole du må få. Samme tilslutning, virker og er uden regulering.:)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af Morten - Webmaster »

kreidlerhansen skrev:Havde det været en 6V spole til 12V fødespole ville jeg betænke mig, men ellers ikke.

Jeg har en rød Ducati-spole du må få. Samme tilslutning, virker og er uden regulering.:)
Æh, 6 volt fødespole ?? blander i ikke tingene sammen ? 6 / 12 volt er jo lysspolen.. fødespolen giver vel flere hundrede volt og iøvrigt fuldstændig uafhængigt af lysspole. Det er da 2 seperate ting eller er jeg fuldstændig gået glip af noget ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af kreidlerhansen »

Tjoh... det kan der være noget om. Det burde ikke have nogen indflydelse. Skidtet kører ikke ligefrem på amperene - Jeg har ageret stelledning for et tændingsanlæg, og Jeg er her da endnu. :P
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af Morten - Webmaster »

kreidlerhansen skrev:Tjoh... det kan der være noget om. Det burde ikke have nogen indflydelse. Skidtet kører ikke ligefrem på amperene - Jeg har ageret stelledning for et tændingsanlæg, og Jeg er her da endnu. :P
Det er jo 2 seperate systemer ligesom f.eks bagagebærer og forbremse :hihi
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af kreidlerhansen »

Morten - Webmaster skrev: Det er jo 2 seperate systemer ligesom f.eks bagagebærer og forbremse :hihi
Bagagebærer? Mener du ikke 'fodhviler til vandretliggende kørsel'???
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Sv: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af 12V »

Denne har jeg brugt før, det er både med cdi og avancering. Billigt!

http://www.thansen.dk/mobil/product.asp ... 1712451920" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af Morten - Webmaster »

12V skrev:Denne har jeg brugt før, det er både med cdi og avancering. Billigt!

http://www.thansen.dk/mobil/product.asp ... 1712451920" onclick="window.open(this.href);return false;
Har du gode erfaringer med den ?

Jeg hører ellers ofte at deres CDI'er ikke virker ordenligt eller står af efter kort tid. Deres spændingsregulatorer overholder ihvertfald ikke de specifikationer som yamaha og andre producenter opgiver på deres originale enheder. F.eks koster PGO regulatorer en del i pærer pga manglende regulering ved lave omdrejninger lidt over tomgang.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Sv: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af 12V »

Jeps, havde en Piaggio Typhoon (samme motor som Stalker og mange andre) for nogle år siden. Da den originale røde spole/cdi døde skiftede jeg til denne.

Kørte ca 1000 km med den inden jeg solgte maskinen.

Den havde også et lille tun på og kørte lige så hurtig med den billige fra TH.
" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af kreidlerhansen »

CDI-tændspolen fra t.hansen er magen til den, som leveres sammen med den første Kokusan-tænding til Kreidler.
Reelt er denne tænding den originale til tidlige AM6-motorer, dog med en redesignet ankerplade og En anden konus i svinghjulet.

Tændingsreguleringen er beskeden med sine omtrent 0,3mm til forskel fra 1.000rpm til 7-8.000rpm.

Den har een ulempe; omdrejningstal over 10.000rpm kontinuerligt overopheder fødespolen. Det kostede mig således en stator at presse motoren op på 14.000rpm. Men ellers er den vhst bedst til prisen + man trods alt har et års garanti.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af strynboen »

angående 6/12 volt..det er muligt at de fleste cdi bokse lever af fødespole strømmen..men mener at jeg havde batteri strøm på den type jeg havde på min atv..det var derfor jeg var i tvivl om spændingen på den..men knægtens kina crosser med samme motor har ingen batteri...så det fungere jo gad vide hvorfor den skulle have 12 volt..måske noget med elstarteren/startspærre...men på yamaha er det nok ligemeget..så er det eneste bare fødespole/tændspole modstand...hvis det ikke passer
holder det nok ikke så længe...undskyld morten at jeg har taget fejl...bagage bære fodviler forbremse.....det kan du selv være :thunge
Senest rettet af strynboen tors 12. jan 2012 16:49, rettet i alt 1 gang.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af strynboen »

her er diagrammet..det som snød mig var at minus på batteriet.( på kina diagrammet ).jo er det samme som stel..og min logik sagde så at batteriet var forbundet til cdi boksen..men det er stel som er forbundet..sammen med batteri negativ... :what2
Vedhæftede filer
cdi.jpg
kina atv-2diagram.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af kreidlerhansen »

Ak ja, man kan altid vende tingene på hovedet. Endda uden at tænke over det! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges

Indlæg af strynboen »

ja især når hoved sikringen er sprunget :teeth2
det kina dia er forresten fint til alle kina knallerter og atv..man tager alt lys fra batteriet..og ladesystemet lader bare hele tiden med en brokobling for fuld udnyttelse af fasen.. hvis man puttede den lade spole i en fs1 og brokoblede den til 12 volt batteri var alle strøm problemer væk
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"