Næste års knallertbøder.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Næste års knallertbøder.

Indlæg af 12V »

Så er det tid til at få alle sine knallerter af vejen eller mc registreret:

http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boed ... llert.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har aldrig ejet en lovligt knallert der har kunne holde sig under 31 km/t. Min langsomste kører 33-34 km/t, og det er med mine 90 kg i slæb.

:roll:
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det er jo fuldstændig sindsygt !!

Der findes ikke een eneste lovlig knallert i DK der ikke koster 1000.- i bøde hvis den bliver stoppet... pengemaskine ?? JA !!!
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Dewil »

Vi må nok forberede os på 4 års knallertpause..... :(
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af patrick j. »

Det er jo direkte åndsvagt!! men så skal man jo bare sørge for ikke at køre mere end 30 selvom en std knallert render omkring 40, >Åndsvagt !!!!!
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af olebole »

:evil: Det er jo umuligt at køre på sin dejlige yamaha knallert , uden at skulle holde godt øje med de Æggeskalder :sad Det næste bliver vel road preising for knallerter på cykkelstier :hihi Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Dewil »

og betalingsring om ALLE danske byer..... :lol: Jeg tror sku jeg emigrerer... :cry:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Nikolaj Y »

Det er sku' da ondsvagt :twisted: :(n) .. jeg har heller aldrig kørt lovligt, måske det skal til at overvejes :sad ..

Hvad gør de så med det "rigtige" knallerter, som kan kører 43 km/t lovligt???.. jeg ved da af mange af mine venners nye lovlige scootere også kører 35-37 km/t.

Det eneste positive jeg kan se er at citat: Hvis du har en særlig lav indtægt eller hvis du er under 18 år, kan du få nedsat bøden til det halve, dog min. 500 kr. Det er så lidt surt for dem, som er over 18 år :lol:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Jensmc »

Jeg er sikker på, I skal slå koldt vand i blodet, drenge.
I.flg. den lokale forhandler, er der ikke solgt en 30-knallert i 4-5 år, måske mere. Ingen importører vil betale for en godkendelse. Derfor er det 25-knallerter, der sælges i dag. Og 25 + 10% plus en anelse ekstra, giver ca. 30km/t. Det er nok derfor.
Og som jeg har skrevet før: Det kan altså ikke gælde knallerter fra 50-, 60- og 70`erne, der er lovlige, men kører hurtigere.
Kan det ikke osse tænkes, at forfatteren af siden har misforstået et eller andet? Hvis vi reelt har en 30-lovgivning, og giver bøde for EN km/t over 30, er der ingen logik og krænker det min retsbevidsthed. MEGET ENDDA!!!
Eller osse er det den indledende øvelse til at indføre en 25-klasse for de 15-årige, og så give de 16-årige lov til at køre 45-knallert. Dette rygte har jeg for øvrigt skrevet lidt om for et par år siden. Det er noget Suzuki importøren arbejder i.

Op med humøret!!! Det skal nok gå det hele.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
YAM FS1

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Skal ikke gøre mig til dommer,når det er bøder,men taksten på at snakke mobil telefon stiger også fra 500.kr til 1500.kr,jeg tror det generalt er nogle der køre bevidst på at overtræde færdsel reglerne og sætter andres liv på spil,og er næremest liglade om det har en trist udgang eller en familje bliver smaderet,jeg ser så mange,der bla køre over fra rødt hvor der virklig køres bevidst så tror jeg desvære man går ind og stramer koligtivt på en måde når alle bøder stiger løbende
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af 12V »

YAM FS1 skrev:Hej Skal ikke gøre mig til dommer,når det er bøder,men taksten på at snakke mobil telefon stiger også fra 500.kr til 1500.kr,jeg tror det generalt er nogle der køre bevidst på at overtræde færdsel reglerne og sætter andres liv på spil,og er næremest liglade om det har en trist udgang eller en familje bliver smaderet,jeg ser så mange,der bla køre over fra rødt hvor der virklig køres bevidst så tror jeg desvære man går ind og stramer koligtivt på en måde når alle bøder stiger løbende
Det er jeg helt enig i, men humlen (for mig) i de nye regler jeg linker til, er at de bare ikke kan overholdes. Det er bare helt umulig at begrænse en knallert til præcis >30,99~ km/t, ligemeget hvordan de har tænkt sig at måle det. Der er alt for mange variabler, vind og vejr, fører, dæk størrelse, tolerancer på motor og transmissionsdele etc.
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Thorsen »

Og skal knallerterne ned og køre så langsomt, så holder de bare ikke andet en 1000 km, så er de færdige...
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af strynboen »

jeg troede også at "lille knallert" var en helt ny type 25 kmt knallert...det er helt nyt for mig at vores veteraner pludselig er nedgraderet til lille..og 45 er stor knallert
hvad er nu fakta og fup..undskyld niels ...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Sv: Næste års knallertbøder.

Indlæg af 12V »

Thorsen skrev:Og skal knallerterne ned og køre så langsomt, så holder de bare ikke andet en 1000 km, så er de færdige...
De moderne motorer kører heller ikke vildt godt med deres kæmpe skyllekanaler og skarpe port tider, når de så bliver begrænset med blikplader i indsugningen, skive med lille hul i udstødning, blindrør, begrænset højde på gasspjæld og hvad de ellers kan finde på at mishandle den med.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Jensmc »

Hvordan en knallert er begrænset, RAGER ikke lovgiverne.
De er da pis.. ligeglade.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Macel »

Da jeg tog knallertbevis for knap to år siden fik vi at vide, at det var ejerens ansvar at knallerten overholdt hastighedsgrænsen. :) Og det holdt politimanden fast i, at det også gjaldt for min Yamaha som er lovlig i TUM-dele, 2-skyller, 9 tands og det hele. :(
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Jensmc »

Morten Web:
Du har skrevet om dette før. Med dine forbindelser til politi og ministerier, kan du så ikke repetere eller finde ud af det.
På forhånd tak fra os alle. :P
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Ja, der er nok kun en vej frem, og det er MC-kørekort og MC-nummerplade, som jeg desvære stadig mangler. :crying
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af Michael »

Når jeg går ind på linket, så står der fartbøder. Kunne det tænkes at loven er ændret så den er ligesom for biler og motorcykler. Du får kun en bøde hvis du kører for stærkt? Biler og MC kan jo ogå køre stærkere end det der er lovligt.
Der står jo fartbøder og og bøde for konstruktive ændringer :what2
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af strynboen »

ja det er nok den eneste forbrydelse hvor man straffes..uden at have begået u gerningen..bare muligheden for at KUNNE køre stærkere er nok..er det ikke lige til eu domstolen..eller menneskerettigheds domstolen..tænk hvis alle med et gevær skulle dømmes for mord....fordi de har muligheden for at skyde nogen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Næste års knallertbøder.

Indlæg af 12V »

strynboen skrev:ja det er nok den eneste forbrydelse hvor man straffes..uden at have begået u gerningen..bare muligheden for at KUNNE køre stærkere er nok..er det ikke lige til eu domstolen..eller menneskerettigheds domstolen..tænk hvis alle med et gevær skulle dømmes for mord....fordi de har muligheden for at skyde nogen
Jeg kan tydelig se din pointe, men faktum er nok at vi entusiaster er en lille niche i forhold til de unge mellem 16-18 der kører knallert. Og de holder sig ikke til farten hvis der er mulighed for mere!

Smutter lige ud og pudser glorien :thunge
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"