Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Macel »

Hej med jer. Synes lige jeg ville vise jer et billede af en "krøllet" FS1'er. Det er min kammerats og det var også ham der kørte på den. Der var en bil der ikke overholdte sin vigepligt så han kørte lige ind i siden på bilen med ca. 30 km/t. Han har armen i slynge og benet i skinne, men ellers er han nogenlunde ovenpå. :)
Knallerten der i mod kommer vist ikke ovenpå uden en større operation. :?
Vedhæftede filer
DSCN2394 [50%] [50%].JPG
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Morten - Webmaster »

Av for snotten !!!

Man skal ALDRIG stole på at nogen overholder deres vigepligt... ALDRIG !

Jeg kører 55000 km om året erhvervsmæssigt og måske 20000 privat og kunne have været indblandet af adskillige alvorlige uheld hvis ikke det var fordi jeg som udgangspunkt regner andre bilister som utilregnelige :lol:


Sjovt nok syntes jeg der er en tendens til at jo dyrere kæmpebiler eller brian-smarte biler folk har, jo dårligere er deres blinklys (eller evnen / viljen til at give tegn generelt) :roll:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Dewil »

Det var dog en grim oplevelse..... :(
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Guess who »

Av av, jeg har en brugt forgaffel på lager og stel :wink:

Mvh
Benny
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Macel »

Ja man kan aldrig være for forsigtig! :)

Det lyder super Benny, nu må vi lige se om han får lov at beholde den for forsikringen, er der nogen der har erfaring med dette?
Vi vil under alle omstændigheder gerne have den ud at køre igen, men så vidt jeg lige kunne se skal forgaffel (det kan de fleste nok se :lol: ), forhjul, forlygte og forskærm skiftes. Jeg tror ikke stellet er skævt, men bagenden sidder i hvert fald skævt. :?
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Macel »

Bilisten tog skylden, så det må være hans forsikring der skal træde til. :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af strynboen »

jeg blev for mange år siden kørt ned.på samme måde...vigepligt.. :whew ..fik hvad knallerten ville koste ved brugt køb..og lov at beholde vraget..honda cd-50..jeg fik 3500 kr
købte så en suzuki 1979 rm125..og kørte cross..et par år..og min maxi blev daglig transport... flere år senere begyndte min ryg og ben at give problemer,,og er 50% kravlenisse i dag..har et godt flex job..men har måtte opgive mit landbrug...surt shov.(.en rulle tur i granadaen i spiritus påvirket tilstand gjorde ikke tingene bedre)

så i friske unge mænd...pas nu på. jer selv....det går jo nok nu...mennn i bliver ældre..og så kan skelettet ikke følge med mere..hvis jeg havde givet mindre gas dengang..havde jeg haft det end,nu sjovere nu..
nå det var :offtopic
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Macel »

strynboen skrev:jeg blev for mange år siden kørt ned.på samme måde...vigepligt.. :whew ..fik hvad knallerten ville koste ved brugt køb..og lov at beholde vraget..honda cd-50..jeg fik 3500 kr
købte så en suzuki 1979 rm125..og kørte cross..et par år..og min maxi blev daglig transport... flere år senere begyndte min ryg og ben at give problemer,,og er 50% kravlenisse i dag..har et godt flex job..men har måtte opgive mit landbrug...surt shov.(.en rulle tur i granadaen i spiritus påvirket tilstand gjorde ikke tingene bedre)

så i friske unge mænd...pas nu på. jer selv....det går jo nok nu...mennn i bliver ældre..og så kan skelettet ikke følge med mere..hvis jeg havde givet mindre gas dengang..havde jeg haft det end,nu sjovere nu..
nå det var :offtopic
Det er med hvad forsikringen synes sådan en "klassiker" er værd nu om dage. :? Nogen mener jo nok det er noget gammelt skrammel og at en plastikraket fra Thansen er bedre, andre mener at den skal koste mange tusinde, men nu må vi se. :)

Ja man skal passe på, det kan jo give mén man først mærker senere. :(n) Håber nu han snart er klar igen, det er lidt surt når man er i tømrer-lære og var på vej til kørekort, nu er begge dele vist på stand-by. :?
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af jeppex »

Morten - Webmaster skrev:Sjovt nok syntes jeg der er en tendens til at jo dyrere kæmpebiler eller brian-smarte biler folk har, jo dårligere er deres blinklys (eller evnen / viljen til at give tegn generelt)
Den tendens har jeg også lagt mærke til, mange unge mænd nægter simpelthen at bruge deres blinklys...
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
Rasmus_provstgaard
Helt ny i flokken
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 10. jan 2011 22:34
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Rasmus_provstgaard »

det var godt nok en mand på 70 år der påkørte mig (det min knallert og mig det gik ud over). men når lige smerterne fortager sig kan jeg komme på arbejde igen og det hele skal nu nok gå :) og så om 6 uger kan jeg få donjoy skinnen af benet så skulle jeg gerne være ovre det :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af strynboen »

der er en fra forsikringen som kontakter dig...for værdi an sættelse....jeg ville nok personligt sætte den til 7000 kr før uheldet..og værdi efter 1000..som reservedele..
(men det er mit bud.).men hvis du sætter prisen højere end markeds prisen...vil de kræve taksator..osv...besvær...jeg ville kræve 6000 og beholde knallerten..
det ville ikke være u rimeligt...og de vil nok bare æde den uden vidre...men tag nogle billeder...stellet og forhjul er også ødelagt..de har været påvirket af stærke krafter..og er ikke sikre mere...din hjelm skal også fornyes...det skal de også betale
men gør som du selv syntes..dette er bare min mening :hihi
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Dewil »

Hvis du får lov til at beholde den, så kunne det være sjovt at lave en tråd med "Adskillelse at trafikskadet FS1." Så man kunne se hvilke dele der har givet sig. :dust
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Rasmus_provstgaard
Helt ny i flokken
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 10. jan 2011 22:34
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Rasmus_provstgaard »

Jeg ville også selv sige af det lyder fair. Men min far snakkede men forsikringen igår og de sagde at vi havde 2 muligheder. 1: at finde ud af hvad det ville koste i reserve dele og så få det til og lave den for. 2: at vi skulle finde en tilsvarende knallert og få den af forsikringen og så skulle de vist have den som var med i uheldet. Men da det jo er er en speciel knallert for mig og der ikke er mange til salg af dem i den stand kan det være svært! Og hvis det er en brugt knallert man får ved man jo ikke helt præcist hvad man får. :?
Tråden kan jeg godt lave hvis jeg får lov at beholde den :)
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af roberthandvask »

opret endelig en tråd her på forum! vi mangler projekter :D
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Macel + Rasmus og sikke en grim oplevelse.

Det minder meget om vores søns oplevelse, der dog "kun" skete med 20 Km/t p.g.a et lyskryds, hvor han var stødt sammen med en personbil og derved fløjet over styret og landede ude på kørebanen. Knallerten kom på aut. Yamaha værksted og (næsten) alle dele blev skaffet fra Benny. Ingen problemer med modpartens ansvarsforsikring og modparten var vist også tilfreds med at Politiet ikke blev indblandet, for han var kørt over for rødt lys som 71 årig... :oops: Samtidig blev vores søn - på opfordring - checket af egen læge og får ikke varige men.
Billede051.jpg
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Kim B S »

Hej Rasmus.
En rigtig træls oplevelse, som alt for mange oplever fordi alt for mange er u-opmærksomme i trafikken. :( Min ældste søn havde en lignende oplevelse på hans første scooter. (Kan ses i dette link).

viewtopic.php?f=5&t=1109" onclick="window.open(this.href);return false;

Du må have god bedring, med dine skader. :wink: Jeg håber og tror at du og din ellers så fine FS1, kommer i orden igen. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Rasmus_provstgaard
Helt ny i flokken
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 10. jan 2011 22:34
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Rasmus_provstgaard »

Langt om længe er taksatoren blevet færdig, og jeg fik lov at beholde 2 gearen. :) Vi har vi nu fået skiftet de skæve dele ud. :) Der kom anden forgaffel, forskærm, forhjul og gaffelbro??? på, så nu er den næsten klar til at køre igen. :) Vi mangler lige at finde en forlygte for den gik også til. Den er nu tilbage i nogenlunde samme stand som inden færdselsuheldet. :)

Billeder kan ses her, der var det hurtigere at uploade. :lol:
http://scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=88908" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Dewil »

Stellet tog ingen skade? Hvad blev sådan en skade takseret til?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Dirtyold »

strynboen skrev:der er en fra forsikringen som kontakter dig...for værdi an sættelse....jeg ville nok personligt sætte den til 7000 kr før uheldet..og værdi efter 1000..som reservedele..
(men det er mit bud.).men hvis du sætter prisen højere end markeds prisen...vil de kræve taksator..osv...besvær...jeg ville kræve 6000 og beholde knallerten..
det ville ikke være u rimeligt...og de vil nok bare æde den uden vidre...men tag nogle billeder...stellet og forhjul er også ødelagt..de har været påvirket af stærke krafter..og er ikke sikre mere...din hjelm skal også fornyes...det skal de også betale
men gør som du selv syntes..dette er bare min mening :hihi
det er altså ens egen indboforsikring, som skal betale hjelm,tøj mm, som man har på i uhelds øjeblikket, det er det samme, når man kører Mc

Mvh. Per
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 2 gear i færdselsuheld

Indlæg af Macel »

Nej stellet ser fint ud, kronrøret ser ikke ud til at have taget skade. :) Beslaget til baglygten er bøjet men det bliver også udskiftet.
Knallerten blev takseret til 5500 og så fik han lov at beholde knallerten. Desuden betalte forsikringen også for tøjet, hjelm og en telefon som flækkede skærmen. :)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"