Side 1 af 1

slør i bagbremse nøglen..drejning af bøs

: tors 29. apr 2010 22:06
af strynboen
hej..hvis bremse armen er meget slidt ..kan man bore hullet op til 16/17 mm udvendig.. og presse en bøsning i..hullet indv skal være 14 mm..hvis det er dx 78..jeg ved ikke med k1../forsk årgange,,det må i lige tjekke for i sætter rivalen gennem

men her er lige billeder....hvis jeg hat fjolset noget ,,må i lige skrive,..

Re: slør i bagbremse nøglen..drejning af bøs

: tors 29. apr 2010 22:21
af Frandsen
det ser sgu da godt ud Lars
du ka jo nok
rat at se de gamle stumper får nyt liv

Re: slør i bagbremse nøglen..drejning af bøs

: fre 30. apr 2010 07:23
af Jensmc
Hvis man ikke lige er opmærksom, kan bremsekraften blive stærkt nedsat. I det tilfælde, at bøsningen ikke sidder placeret ligesom det oprindelige hul, vil kun den ene bremsebakke kunne røre tromlen. I hvert fald i starten. Så hvis "hr. Godtnok" bøsser hullet hjemme i skruestikken, vil jeg ikke turde køre på knallerten. Og slet ikke hvis det er forhjulet. :?
Jeg er dog helt sikker på, at Lars har lavet bremsepladen rigtigt. :D
Den 2-G bagbremseplade har selvcentrering ligesom Puch med Lerleu-nav. Det virker altid, uanset om det er 2 forskellige belægningstykkelser. Men det er jo heller ikke Made in Japan. :lol:

Re: slør i bagbremse nøglen..drejning af bøs

: fre 30. apr 2010 09:52
af strynboen
ja senteringen er vigtig,,man burde bruge en 2 skærs endefræser..til at bore med..den er ikke følsom for et ovalt hul,,ja jeg er også helt vild med de selv senterende nav..de er også mere slidstærke,,men de er mest brugt på dyrere knallerter som puch og kreidler..selv maxi har det..