Side 1 af 1

Koblings fjedre,,,

: fre 19. feb 2010 18:45
af Yamaha FS1 50SS
Hej

Her er en af grundende til at Yamaha FS1 fedter i koblingen ,,, uoriginale fjedre og forkert længde på dem samt for bløde,,,, den korte er en uoriginal og de 4 lange med grøn maling på er de originale,,, så det giver ikke spænding / tryk nok på koblingspladerne med de uoriginale === med FEDTE KOBLING og så er det de satans Yamaha 4 gear der er noget lort osv. :roll: og ikke den fejl 40 som har sat de fjedre i koblingen som er et fjols :roll: ,,, altså i med de originale og koblingen er super på dem når den er justeret rigtigt op,,, også kan de også holde til tun sæt uden at fedte,,, ( det sidste var ikke en opfordring til at sætte tun på dem ) ,,, :D :wink:

Re: Koblings fjedre,,,

: fre 19. feb 2010 19:03
af Jensmc
Der er ingen tvivl om, at fjedrene i de fleste tilfælde er meget medvirkende til koblingsfedteriet.
Imidlertid skal man osse fokusere på top og bundpladerne i aluminium.
Kigger man på stort set alle andre koblinger i verden, er disse ikke konstrueret så koblingsbelægningen skal danne friktion mod aluminium, men mod stål.
Jeg tror der er kasseret mange fjedre, der ikke fejler en dyt. :oops:
Den nemmeste løsning er at sætte ny (original) top og bund i, da de gamle ofte er slidt meget ned eller helt blanke. Og det duer ikke. Problemet vil bare komme igen efter en tid, da det nye osse bliver slidt.
I stedet burde man finde på en løsning med stål på begge sider. Har tænkt en del over det, og jeg tror det er ret enkelt. :wink:

Re: Koblings fjedre,,,

: fre 19. feb 2010 19:05
af Morten - Webmaster
er det knægtens der er igang ??

Det er nemlig lige sagen det der Johnny, og så at man får fjernet hakkerne i primærhjulet !

Re: Koblings fjedre,,,

: fre 19. feb 2010 19:38
af Yamaha FS1 50SS
Morten - Webmaster skrev:er det knægtens der er igang ??

Det er nemlig lige sagen det der Johnny, og så at man får fjernet hakkerne i primærhjulet !

Hej

Nej det er den motor fra yamaha`n lavet af overskuds dele ( Dortes spraglede ) ,,, den fik bare engang hattelak dengang den blev lavet,,, motoren kunne jo køre inden så ingen grund til at lave den dengang :roll: :lol: ,,, den skulle jo bare lige køre så hun kunne lære at køre på Yamaha 8) ,,, så nu skal den motor bruges til min special,,, også skulle den lige kigges efter,,, og der kom de små fjedre så frem i koblingen ,,,, den skal også have filet skålen så kan lige nappe et før og efter billede og hænge på tråden her ,,,

Re: Koblings fjedre,,,

: fre 19. feb 2010 20:55
af FS1originalen
Jeg er ikke helt enig i din "fejl 40" betragtning Johnny... Jeg mener den ligger længere væk (omkring Middelfart) :oops: :oops:
Staklen der har monteret fjedrene har jo kigget i et katalog hvor der står "koblingsfjeder til FS1", så det hedder vel at handle i god tro :!: :!: :!: (og at sælge mod bedre vidende) :oops:

Iøvrigt er det MINDST lige så vigtigt for den manglene trykkraft at diameteren er større end den originale :!:

Erik

Re: Koblings fjedre,,,

: fre 19. feb 2010 21:04
af Yamaha FS1 50SS
FS1originalen skrev:Jeg er ikke helt enig i din "fejl 40" betragtning Johnny... Jeg mener den ligger længere væk (omkring Middelfart) :oops: :oops:
Staklen der har monteret fjedrene har jo kigget i et katalog hvor der står "koblingsfjeder til FS1", så det hedder vel at handle i god tro :!: :!: :!: (og at sælge mod bedre vidende) :oops:

Iøvrigt er det MINDST lige så vigtigt for den manglene trykkraft at diameteren er større end den originale :!:

Erik

:lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

jow jow,,, men fejl 40 burde og kontrolere at tingende passer sammen inden han montere tingene ,,,, nå men any way de fjedre duer ikke,,, og i omegnen af middelfart bliver de nok ikke klogere end som så hos det firma :mrgreen: