Platin problemer - Hostende knallert

Her vil være nogen kendte problemer & løsningsforslag til dem.
Besvar
Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Platin problemer - Hostende knallert

Indlæg af kalbaek »

Jeg var ude og hjælpe en kammerat med en Yamaha der hostede når den kørte. Den sprang nogle tændinger over men kunne godt tage gas og også køre. Meget mystisk.

Jeg kiggede ind til platinerne og de åbnede som de skulle. De var rimelig nye. Kondensatoren var en ældre Bosch men jeg hev den ud og skiftede den til en ny Bosch. Ingen forskel.

Inden jeg kom, havde han selv renset karburator og topstykke og skiftet tændrør.

Men løsningen blev platinerne. Den ene kontaktflade sad lidt løs, så den kunne ikke altid bryde forbindelsen fordi den fulgte med op, ved åbning. Det var ikke originale platiner.

Så er sæt nye platiner og så var der ikke mere vrøvl.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Platin problemer - Hostende knallert

Indlæg af claus olieklud »

hej... ja det er ret vigtig platinerne virker perfekt, godt du fandt fejlen.

hilsen olieklud
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Platin problemer - Hostende knallert

Indlæg af 12V »

Det er nok den hyppigste fejl jeg har fikset på FS1'ere. Platiner der laver underligheder selvom de ser fine ud. De billige platiner til få euro bruger jeg ikke mere, dem har jeg skiftet ud efter nogle 100 km kørsel, så begyndte de at lave fejl der ligner dem din makker havde. T-Hansens Daiichi ser ud til at virke godt.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Platin problemer - Hostende knallert

Indlæg af Poul-Erik A. »

Ja, platinerne er et skidt sted at spare, selvom de "kun" skal kortslutte og ikke kortslutte, men det er til gengæld vigtig, at de fungere optimal. :-)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Kendte fejl MED løsningsforslag (STIL IKKE SPØRGSMÅL HER)"