Historie på min Volvo 1800S årgang 1965 søges

Her er det frit at poste andet mekanik, biler, både, atv, maskiner osv.
Besvar
Anderz
Junior knallert
Indlæg: 71
Tilmeldt: fre 19. feb 2010 21:32
Kontakt:

Historie på min Volvo 1800S årgang 1965 søges

Indlæg af Anderz »

Jeg er den nuværende ejer af en Volvo 1800S 1965 til total genopbygning.

Da den altid har været Dansk har jeg arbejdet på dens 40+ årige historie i DK bare for at se hvad der kunne komme ud af det og få et indblik i hvor og hvorledes den har været genem tiden.

Jeg har fundet en del oplysninger heriblandt kopier fra motorkontoret med samtlige syns rapporter og hvad der ellers findes af diverse papirer. Disse oplysninger er nu slettet (alt før 1986) hos motorkontoret. Grundet person beskyttelse er stortset alle navne og adresser på ejere streget over så ulæseligt. Der er dog lidt forhandlere der er tydeligt. Så jeg har alle nummerplader og synsperioder.

Via det kongelige bibliotek i Kbh (den sorte firkant) har jeg fundet en del salgsanonncer som kan for det meste passe på bilen.

Da jeg er bosat i Herning Vestjylland og bilen har kørt i storkøbenhavn samt udkant ville jeg høre om der var nogen der måske havde kendskab til de 6 punkter som jeg har som nuværende ting at søge videre på:

1: Niels Jansbo Salgsdirektør for Hans Lehrman I/S dynamovej 8 Herlev 1965- Vedkommende er mulig første ejer og afdød så familie til ham.

2: VE192x. Lokalt Kbh nummer brugt i 1968 som salgs tlf efter 1 ejer. Hvem og hvor var/er det?

3: HE7722 Strandvejens sportsvogne Hellerup afviklet i 1982. Hører det tlf og firma sammen? Hvem var mekanikere der?

4: Tlf:01787325 Salgs tlf i 1974 mulig 6-7 registreret ejer. Hvem og hvor?

5: Muligvis kørt omkring Hillerød fra 1970-1973.

Dette er de 5 som kræver mere lokal kendskab så derfor prøver jeg her.

Bilen var original lyseblå med sort indtræk frem til mindst 1973 og derefter orange med sort indtræk frem til 1978.

Er der nogen der kender til ovenstående?
Vilbro
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: ons 16. jul 2008 12:27
Kontakt:

Re: Historie på min Volvo 1800S årgang 1965 søges

Indlæg af Vilbro »

Hej Anderz, du skal prøve at kontakte hr.
Gunnar Hansen i Gørløse, tæt ved Hillerød, han her et lille værksted der kun laver rep og renovering ad denn model.

Lur mig om han ikke kender vognen.

Vh Vilbro
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Historie på min Volvo 1800S årgang 1965 søges

Indlæg af Kim B S »

Hej Anderz.
Tillykke med en rigtig lækker Volvo. :bravo
Da jeg har kørt i Volvo siden 1990, kan jeg lige komme med lidt gavnlige link til os Volvo-ejere. :(y)

http://www.koldingvolvoklub.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://koldingvolvoklub.forumup.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.classicvolvoparts.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://volvospareparts.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Anderz
Junior knallert
Indlæg: 71
Tilmeldt: fre 19. feb 2010 21:32
Kontakt:

Re: Historie på min Volvo 1800S årgang 1965 søges

Indlæg af Anderz »

Ja jeg har hørt om Gunnar i Gørløse da jeg er mangeårigt medlem af Volvo 1800 klubben DK.

Dog vil den blive renoveret her i jylland for det meste når det kommer dertil.

Men tak for tippet for jeg har ikke lige tænkt over den forbindelse/mulighed for meget af historien kræver nogen der var der.

Jeg har sendt en opfølgende arktikel til 1800 klub bladet og Gunnar er vist medlem. 1 del blev publiceret for nogen år siden.

En af salgsanoncerne fra 1970 gav navnet på en sælger fra dynamovej i Herlev og via TDC oplysning var han nem at lokalisere men kunne ikke huske den og den indrykning af samme annonce gav en anden sælger som gav mig en oplysning på spørgsmålet: Hvem brugte en Volvo 1800S som direktionsvogn? Niels Jansbo var svaret men han var ikke sikker på farven som han huskede som hvid. Salgsanonce for 1968 gav ordret direktionsvogn med lyseblå som farve på det tidspunkt den blev solgt til anden ejer.

Historien er lang men det er utroligt som oplysninger dukker op og blandt andet små Volvo 1800 effekter såsom model biler, billeder og en 2 minutters video.
Besvar

Tilbage til "Øvrige køretøjer & nostalgi"