hjælp til MF35 på plader

Her er det frit at poste andet mekanik, biler, både, atv, maskiner osv.
Besvar
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

hjælp til MF35 på plader

Indlæg af subwoof »

Hejsa :)

Dette er nok skudt helt forbi men sådan en flok gamle, gnavne nørder :lol:
kan nok hjælpe :)

Jeg står og vil have synet min MF35 benziner så der kan komme plader på, så er der ingenting med hvad man må bruge den til osv.

Men jeg er meget i tvivl om hvorledes dette foregåre, traktoren har aldrig haft plader på altså ingen papirer
Jeg har fået at vide jeg skal søge CRM om godkendelse til at syne den, det skulle gå nemt.
derudover SKAl der være blinklys på, ærgerligt at skamfere den med det..

Men jeg skal også bruge en typegodkendelse, men hvor faen får man den?? ellers vil synsmanden se en aksel garant, men hvordan laver man den?

Men dette er der sådan set næsten styr på..
Det mest spændende er at jeg har en gammel 4-hjulet gummivogn, der også skal plader på.
Er der nogle der ved hvem der lavede disse?
Og hvordan får man en typegodkendelse eller en aksel-garant?
Der er ikke stelnr. eller nogen typeplade på, og den er monteret med org. påløbsbremse
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hjælp til MF35 på plader

Indlæg af strynboen »

du er på dybt vand...eller på en anden måde...har du råd....sentrum bolt styrekugler stabilisator stænger med kugler..styrehus uden slør..styrespindler..godkendt styrtbøjle med godkendelse.. bremse system på både traktor og vogn

osv osv...nummerplader til godstransport..på både vogn og traktor.....25,000 kr mindst...vil køreturen koste..og hvor længe er det sjovt....brug pengene på noget mere sjovt..som bliver ved med at være sjovt...en nimbus eller veteran bil
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hjælp til MF35 på plader

Indlæg af strynboen »

ps har haft 2 traktore med rød ring nummerplade..en mh-pony 820...og min mf 699. vægt afgift og forsikringen er ca 8000 om året for mf"eren..så pillede pladen af..og synede den til andlm sort plade
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: hjælp til MF35 på plader

Indlæg af Macel »

Hmm, jeg kan lige prøve at spørge min den gamle, det kan være han ved noget om det. :)
Jeg var ude at køre møg med en MF 35 benzin i dag, herlig maskine. :thunge
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: hjælp til MF35 på plader

Indlæg af subwoof »

strynboen
alt styretøj og bremser er iorden.
der skal blot monteres blinklys

og vægtafgiften er du forkert på den med, på en benziner er afgiften omkring 60kr og vogn ca. 40 kr om året .)
forsikring slipper jeg med 2500 om året

macel gør endelig det
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: hjælp til MF35 på plader

Indlæg af Macel »

Hvis den overholder kravene med styrtøj, bremser, styrtbøjle osv., er det så ikke kun syn og nummerplade man skal betale for? :whew
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hjælp til MF35 på plader

Indlæg af strynboen »

du bliver klogere... :|når synsmanden løfter den op på midten og begynder at rokke med forakslen..jeg har synet og klargjort mf 35 før du blev født..de blev altid kaseret..hvis man ikke skiftede alt inden syn...forsikringen er alså dyr med gods transport plader..det er for at vognmændene ikke blev truet af traktore med vogne..derfor sørgede folketinget for at de kom til at betale ca det samme som en lastbil..for ikke at favoritsere traktorene..og ødelægge det for vognmændene
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: hjælp til MF35 på plader

Indlæg af subwoof »

strynboen

det kan nok være, men det er jeg så helt sikker på der ikke er, alt er skiftet
forsikring er 2500 kr om året, jeg har et tilbud lige ved siden af mig nu
vægtafgift 60 kr om året, når og kun når det er en benziner, en diesel er efter vægt

jeg ska bare ha den typegodkendelse
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: hjælp til MF35 på plader

Indlæg af subwoof »

og strynboen hvis du har synet mf'er så længe så fortæl mig hvordan ;)
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Besvar

Tilbage til "Øvrige køretøjer & nostalgi"