claus olieklud skrev:hejsa... det er da mærkeligt med det strømfordelerdæksel der - jeg kan ikke se hvad den extra tilgang skal bruges til, der er jo kun en fælles tændspole...
alt er anderledes på sådan en motor - det ser også helt skørt ud som polerne til tændkablerne sidder, normalt er de forskudt 60 grader på en 6 cylinderet, men din tænder på 2 i træk og lang pause, igen 2 i træk og lang pause, igen 2 i træk og lang pause, osv, osv
hvad er grunden til du vil skifte tændingen ud ? er der noget defekt ved den tænding der oprindeligt sidder på alpinaen, eller syntes du bare den anden ser pænere ud ?
ps. nu kan jeg godt se rusten på på det luftfilterdæksel - du skal lade være med at zoome med kameraet, det afslører for meget... måske juhl`s ide ville være meget god
hilsen olieklud
Der er faktisk 2 tændspoler hvis du ser på de første billeder jeg har lagt op af motorrummet så er de aller bagerst til venstre. Men hvis jeg udskifter til den anden model så skal der kun være 1. Tror jeg prøver at skrive til den tyske hjemmeside.. de må da vide lidt om det
Grunden til at jeg vil skifte er at hele tændingssystemet på alpina'en ser meget slidt ud, i forhold til den i reno 30'eren
Ang. luftfilter har jeg måske en helt 3. ide... men nu må vi se