VW Golf 2 1,8 GT.

Her er det frit at poste andet mekanik, biler, både, atv, maskiner osv.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Kim B S »

Morten - Webmaster skrev:Det var vist et godt træk at gå igen.. Lyder som noget fusk.
Ja, det har du ret i. :wink: Der var i hvert fald noget ved den, jeg ikke var helt rolig ved, og så er det i mine øjne for stor en risiko at tage. :wink:
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Her er den fra Aalborg, som jeg har tænkt mig at se lidt nærmere på de kommende dage. :wink: Jeg håber at den er bedre. :wink: I følge billederne har den i hvert fald det rigtige udstyr, som høre til GT modellen. :(y) Den har dog ikke den pæneste farve, nemlig sølvgrå, og med sort bagklap. :roll: Men det kan jeg godt leve med, hvis den ellers er i fin stand. :wink: Og prisen er jo heller ikke voldsom. :(y)

http://www.dba.dk/vw-golf-ii-18-gt-3-do ... 003025856/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hilsen Kim.
Senest rettet af Kim B S fre 3. jan 2014 20:10, rettet i alt 2 gange.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Lars J »

Den ser fin ud Kim. Bagklappen kan du da selv klare med den rigtige farvekode og Motip spray en varm vindstille sommerdag :) Gad vide hvad han mener med bremsekemi ?
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Kim B S »

Lars J skrev:Den ser fin ud Kim. Bagklappen kan du da selv klare med den rigtige farvekode og Motip spray en varm vindstille sommerdag :) Gad vide hvad han mener med bremsekemi ?
Hej Lars.
Jo, den ser i hvert fald ganske pæn ud på billederne. Så er det spændene at se hvordan den tager sig ud i virkelighedens verden. Og bagklappens farve er der helt sikkert en løsning på, (det kunne være dit foreslag), det er kun en mindre detalje, hvis bilen ellers er i orden. :wink: Bremsekemi, den er jeg heller ikke sikker på. :what2
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 835
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Twinsport »

Hej Claus
claus olieklud skrev:... jeg syntes det skulle være ulovligt med mere end 70 hk til en alm personbil...
Hvorfor ikke 60 hk? Eller 80?

/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af claus olieklud »

Twinsport skrev:Hej Claus
claus olieklud skrev:... jeg syntes det skulle være ulovligt med mere end 70 hk til en alm personbil...
Hvorfor ikke 60 hk? Eller 80?

/Steen
hejsa der... det kunne også godt være 60 eller 80 hk pr ton - det er fordi jeg syntes det er mærkeligt at biler får flere og flere hk med tiden... jeg mener at det sammenholdt med at de er meget lydløse og at folk ikke fornemmer farten, gør at folk kører råddent ! det er satans som travle mennesker skal presse dem som overholder fartgrænsen... jeg selv slipper koblingen uden at give gas & kører ikke bilen længere ud i gearet end den kan trække det næste uden at ruske... min kan køre om hjørnet med 15 kmt i 3. gear og trækker fint i 4. gear fra ca 40 kmt - jeg kører aldrig over 100 kmt på motorvejen... min vogn er en gammel hiace med 79 hk til godt 3 ton totalvægt, mærkeligt nok går den aldrig istykker, men det er nok også fordi jeg kører stille og roligt, når der kommer et fartbump nedsætter jeg farten til et minimum for ikke at belaste undervognen unødigt, når jeg ser et rødt blinklys slipper jeg speederen for ikke at slide på mine bremser... jeg er sådan set en gammel sær tosse, jeg taler heller ikke i telefon imens jeg kører... hvis min telefon ringer imens må jeg enten lade den ringe eller holde ind til siden...
jeg syntes næsten alle andre kører modsat af mig !
sjovt nok kører en skolevogn sindsygt forsigtig, sådan at de næsten er til fare for andre, men når så folk får kørekortet er det som om de glemmer alt hvad de har lært... derfor ser jeg ingen grund til at gennemsnits bilen i vore dage har langt over 100 hk og kan køre 200 kmt & 0-100 kmt på under 10 sek

hilsen olieklud
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 835
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Twinsport »

Ohøj!

Nu er vi jo godt i gang med at afspore debatten om en sagesløs Golf II, så lad os bare fortsætte :-)

Grundlæggende er det jo god kommunistisk tankegang at lade alle "nøjes" med en given bil, bolig eller avis. Det passer bare ligesom ikke ind i moderne tider, gør det? De fleste mennesker, og i hvert fald de fleste samfund hylder jo individets frihed, indenfor visse rammer.

Jeg bryder mig derfor, af princip, ikke om at andre skal regulere min adfærd, så længe jeg holder mig indenfor lovens rammer. Det inkluderer naturligvis også mit valg af bil. Af samme grund har jeg det skidt med lovgivning som fx. effektbegrænsning af motorcykler for nybegyndere osv.

At du og andre vælger anderledes end mig, har jeg naturligvis ikke noget imod. Det er jo netop individets frihed.

Noget andet er definitionen på at køre råddent. Jeg synes at have lært engang at man, så vidt det er muligt, skal følge trafikken. I den henseende er det jo lige skidt om man kører langsommere eller hurtigere end flertallet. Hvis du kører som du beskriver det, kan jeg da godt forstå hvis du bliver passeret engang imellem, af utålmodige medbillister. Det er jo trods alt ikke alle der har lige stor tålmodighed, når de færdes på landevejen, vel? Vi er bare alle sammen forskellige.

Mht. hasarderet kørsel, tror jeg at hænger mere sammen med køn og alder, end med motorkraft. Jeg ser ganske mange "unge rødder" som kører "godt til" i deres game biler med beskeden motorkraft. sådan var de fleste af os vel da vi var 20, hvis vi skal være ærlige, eller hvad?

/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... jeg er sådan set enig i det du skriver... jeg syntes bare trafikken er blevet mere hidsig med tiden og mange tænker kun på sig selv
nu er det heller ikke sådan at jeg ikke kører det man må på landevejen, jeg kæmper bare ikke for at komme først frem

jeg er også dobbelt moralsk fordi knallerter og motorcykler må i min verden gerne køre stærkt når der er plads til det

det er næsten synd for kims tråd, men hva´faen - det handler om motor

hilsen olieklud
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Kim B S »

Hej Steen og Claus.
Det er bare i orden, jeg synes kun at det er sjovt med lidt debat. :(y) Min mening er at hvis det stod til mig, så måtte man have alle de HK det skulle være, bare man forstår at køre efter forholdene, generalt undgå hasarderet kørsel og høj hastighed hvor vejen ikke er egnet til det, og samtidig også generende lav hastighed. :roll: Jeg synes tit at jeg oplever at komme til at køre i kø med 70 km/t eller mindre, på de jyske landeveje hvor man må køre 80 km/t. Når man så endelig kommer forbi, viser det sig at det er en eller anden gammel HATBOON eller ældre dame, som trækker en lang kø af både lastbiler og personbiler, uden nogen som helst fornuftig grund. :(n) Jeg synes simpelthen ikke de kan være bekendt over for de øvrige trafikanter, især ikke dem som har det som deres job at transportere/køre hvilket jo som regel skal gøres indenfor et vis tidsrum. :roll:

PS: Jeg har ikke købt nogen Golf i dag. :wink: Jeg ringede til ham fra Aalborg 5 gange, men hørte kun hans telefonsvare. :roll: Så jeg må prøve igen i morgen, eller i dag. Vi er jo kommet over midnat, kom jeg lige til at se. :wink:

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Jesper C
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: man 8. dec 2008 17:17
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Jesper C »

claus olieklud skrev:hej igen... jeg er sådan set enig i det du skriver... jeg syntes bare trafikken er blevet mere hidsig med tiden og mange tænker kun på sig selv
nu er det heller ikke sådan at jeg ikke kører det man må på landevejen, jeg kæmper bare ikke for at komme først frem

jeg er også dobbelt moralsk fordi knallerter og motorcykler må i min verden gerne køre stærkt når der er plads til det

det er næsten synd for kims tråd, men hva´faen - det handler om motor

hilsen olieklud
Ja du er blevet en værre "sutteklud" efter du kun nyder TE.. DET GAZ du ka ta det :tuba
For min skyld må man ha lige så mange hk man lyster så længe man kun bruger dem når man er helt alene på vejen!!

Kim du skal nok finde din Golf den er populær så der er rigtig mange af dem :(y)
Mvh
Jesper C
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af trs »

Her er et emne http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=64&t=87157" onclick="window.open(this.href);return false;

Om ikke andet for at se pris / stand.

Ang. hastighed på vejene, så er de jo sat efter ringeste chauffør og dårligste bil. og 100Km/t på en motorvej det gad jeg bare ikke. Det er galt nok en gang om året hvor campingvognen skal læbes rundt med den fart.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Lars J »

Der er også en her - godt nok på djævleøen :wink:

http://www.dba.dk/vw-golf-ii-18-gt-spec ... 005089655/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
I dag lykkedes det at komme til at tale med ham som har en Golf 1,8 GT i Aalborg. :(y) Han var kommet til at lægge sin mobiltelefon fra sig, og havde derfor ikke haft den på sig i en periode, så derfor opdagede han først min besked på svaren i dag, hvor han fandt i mobilen igen. :D Han er dog på juleferie, og kommer først hjem i starten af det nye år, men vi har aftalt at jeg skal til Aalborg, for at se hans Golf, så snart han kommer hjem. :wink: Så nu håber jeg på at den er bedre end den forgående. :wink: Han fortalte at den skal synes i juli 2014, og da der er lavet flere ting på den inden for det seneste år, vil det sansynligvis være meget lidt der skal laves før synet, måske nye bremsebelægninger, og så skulle den snart have et nyt batteri, da den ikke kan stå stille i en uge, uden at strømmen forsvinder. Men hvis det ikke er være end han sagde, så synes jeg ikke det er så galt, når man ser på prisen. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Kim B S »

Kim B S skrev:Hej alle.
Her er den fra Aalborg, som jeg har tænkt mig at se lidt nærmere på de kommende dage. :wink: Jeg håber at den er bedre. :wink: I følge billederne har den i hvert fald det rigtige udstyr, som høre til GT modellen. :(y) Den har dog ikke den pæneste farve, nemlig sølvgrå, og med sort bagklap. :roll: Men det kan jeg godt leve med, hvis den ellers er i fin stand. :wink: Og prisen er jo heller ikke voldsom. :(y)

http://www.dba.dk/vw-golf-ii-18-gt-3-do ... 003025856/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hilsen Kim.
Hej alle.
Jeg har nu set Golfen i Aalborg, og den er noget bedre end den anden jeg så i Silkeborg. Så den bliver min fra næste weegend, da ejeren endnu ikke havde fået den Golf 4, som han skulle have i stedet, da forhandleren skulle lave noget på den, som der skulle komme dele til Torsdag. :wink:
Den køre rigtig godt, og alt virker fint, gearskiftet skifter blødt og behageligt, den er i det hele taget behagelig og rimelig støjsvag. :D Den har dog lidt overflade rust, visse steder i karossen, som jeg skal have slebet og malet i løbet af det kommende sommerhalvår. Jeg gør det selv, da det bare skal være en billig daglig bil, som ikke behøver at ligne nogen altertavle. Det vigtigste er at få så lang holbarhed så mulig, til små penge. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mark-PC
Stor knallert
Indlæg: 264
Tilmeldt: fre 12. dec 2008 23:36
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Mark-PC »

Tillykke med Golfén Kim,, det jo en dejlig nem vogn, du har jo forresten heller aldrig set min som jeg har haft i 13år nu. Men der er jo heller ikke træk på som jo skal bruges når jeg er på knallertturerne.. :-)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Kim B S »

Mark-PC skrev:Tillykke med Golfén Kim,, det jo en dejlig nem vogn, du har jo forresten heller aldrig set min som jeg har haft i 13år nu. Men der er jo heller ikke træk på som jo skal bruges når jeg er på knallertturerne.. :-)
Hej Mark.
Mange tak, trækket mangler også på den jeg køber, men det bliver monteret før den skal til syn til sommer. Jeg skulle jo gerne kunne køre med trailer, så der er muglighed for at transportere knallerter, og jeg regner også med at vi på et tidspunkt køber en campingvogn igen. :wink: Jeg vil gerne have en Sprite Musketeer fra omkring 1990. Den kan sagtens trækkes af Golfen. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af tøffe »

tilykke med bilen kim jeg køre selv golf 2 td og må sige det gammel bil er ikke sådan at tage livet af min er meget drift sikker men samtide mange små tin galt med den men køre bare vider skal så siges den er kun som nr 2 bil til alt mulig kørsel på gåren til familien har vi en mersedes gammel bil fra 1987 en 124er 300d med kun 158 tusen km på bagen så den tror jeg kan køre i mange år i nu men golf 2 er en billig drift sikker bil også i rep stumper mvh tøffe
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Ja, tillykke med Golf'en Kim, der er sikkert mange kilometer i den endnu. Vores søns VW Polo har rundet 275.000 km og kører stadig tilfredsstillende - dog fik den nye paraplyer i maj måned og siden har den ikke brugt olie. :(y)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Kim B S »

tøffe skrev:tilykke med bilen kim jeg køre selv golf 2 td og må sige det gammel bil er ikke sådan at tage livet af min er meget drift sikker men samtide mange små tin galt med den men køre bare vider skal så siges den er kun som nr 2 bil til alt mulig kørsel på gåren til familien har vi en mersedes gammel bil fra 1987 en 124er 300d med kun 158 tusen km på bagen så den tror jeg kan køre i mange år i nu men golf 2 er en billig drift sikker bil også i rep stumper mvh tøffe
Poul-Erik A. skrev:Ja, tillykke med Golf'en Kim, der er sikkert mange kilometer i den endnu. Vores søns VW Polo har rundet 275.000 km og kører stadig tilfredsstillende - dog fik den nye paraplyer i maj måned og siden har den ikke brugt olie. :(y)
Hej Michael og Poul-Erik.
Mange tak. Ja jeg håber også på at den kan køre langt, den lyder i hvert fald sund i motoren og køre rigtig godt og den er også pæn kvik når man tænker på at der kun er 90 HK. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

Indlæg af Lars J »

Tillykke med det fine køretøj Kim.
Godt at høre at det er en rimelig sund bil :)
Besvar

Tilbage til "Øvrige køretøjer & nostalgi"