Efterårspløjning som i 1956

Her er det frit at poste andet mekanik, biler, både, atv, maskiner osv.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf strynboen » tors 7. jul 2011 18:27

mener at bensin pumpen sidder ude under tanken..og går fast..det er vel den gamle 1600 motor..pas nu på rust..honda var en helveds rustspand i accord tiden..ekstra tynde plader og dårlig hulrums beskyttelse...men de køre fantastisk..styre egenskaberne er i top..og motorene går fantastisk...når ikke lige at bensin pumpen strejker
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Poul-Erik A. » tors 7. jul 2011 18:47

Hej Lars og tak for respons.

Det er en 1,5 motor med 90 HK.
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Poul-Erik A. » tors 7. jul 2011 21:42

Jeg har taget et billede af det jeg tror er benzinpumpen og forestiller mig, at der er et stort filter i kredsløbet (lidt til venstre i motorrummet) med røde slanger og sort sugeslange ?
Juni 2011 040.jpg
Juni 2011 040.jpg (44.71 KiB) Vist 4166 gange
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Henrik Fs1 » tors 7. jul 2011 23:14

Der er ikke andet prøve at starte den hver dag i et stykke tid, så når problemet viser sig, så kan man gå i gang med at fejlfinde! :) Ellers bare kør til syn, og som sagt få en liste at gå ud fra. Husk lige og bremse godt til inden, det er nok rustet godt til.. :inbottle :D
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Poul-Erik A. » fre 8. jul 2011 09:20

Hej Henrik og tak for respons.

Kan du se på foto'et, hvad de røde slanger er til - hvis ikke det er filter/pumpe ?

Jeg er egentlig ikke klar over forskellen på "syn" og "attest" , som er bestilt til på mandag til 475,- ?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf strynboen » fre 8. jul 2011 10:48

hej 1,5 så har den intet fælles med de gamle accord..så kan ikke hjælpe..kender kun til biler fra før 82
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Henrik Fs1 » fre 8. jul 2011 16:36

Kunne godt ligne brændstoffilter.. Pumpen er omme i tanken. Prøv med et nyt, men det ville næppe give sådan et problem. :? En benzin pumpe kunne derimod, hvis den engang ikke vil starte, så prøv at lytte efter om benzin pumpen starter, hvis der ikke er en summen de første sekunder med tændning på, så prøv og banke den igang med en hammer på tanken. :roll: Det er det eneste jeg lige kan sige...
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.

Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2861
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Yamaha FS1 50SS » fre 8. jul 2011 22:36

Poul-Erik A. skrev:Hej Henrik og tak for respons.

Kan du se på foto'et, hvad de røde slanger er til - hvis ikke det er filter/pumpe ?

Jeg er egentlig ikke klar over forskellen på "syn" og "attest" , som er bestilt til på mandag til 475,- ?


Hej Poul Erik

Hernede har de fleste synshaller noget som hedder gratis synstjek,,, dvs. at man køre hen til synshallen som har det ( de fleste hernede er uden tidsbestilling ) og beder om sådan et tjek,,, og den bliver løftet op og tjekket for rust,,, styrekugler,,, bærekugler og tærede bremserør osv samt forude og andre visuelle ting,,, så man kan køre på værksted og få det lavet og det koster gratis det tjek,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

besøg også vores hjemmeside,,,, http://www.dorte-johnny.dk/index.html ,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Poul-Erik A. » man 11. jul 2011 20:38

Hej Johnny og tak for vejledningen om synshallernes priser.

Så har vi været afsted i nærmeste Applus for at få en "Brugtbils-attest" og netop der begyndte bilen at få startproblemer samt ustabil motorgang med en CO test helt "ad pommern til", men her mente synsmanden at det sagtens kunne være den utætte lydpottes lambda-sonde, som forårsagede dette. Hammeren gik også igennem i venstre panel, men ellers var den rimilig fin i undervognen.
Så vi satte os i bilen igen og her var vi ved at opgive at få bilen startet igen - men langt om længe startede den ujævn med hvid røg til følge.
Vi kom da hjem og begyndte at lede efter benzinfilter og det blev også fundet med store banjo'er - men vi fandt ingen skidt desværre. Da vi så atter ville prøvestarte, hørte vi noget mystisk - for det boblede i kølevands-beholderen og da fik jeg en anden teori : Kan jeg have ret i, at det er en defekt toppakning, der skaber balladen og især danner den hvide røg ???
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3915
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Dewil » man 11. jul 2011 21:03

Hvid røg er vand, så den er bare tørstig den lille civic... :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede

Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Dirtyold » man 11. jul 2011 21:03

Poul-Erik A. skrev:Hej Johnny og tak for vejledningen om synshallernes priser.

Så har vi været afsted i nærmeste Applus for at få en "Brugtbils-attest" og netop der begyndte bilen at få startproblemer samt ustabil motorgang med en CO test helt "ad pommern til", men her mente synsmanden at det sagtens kunne være den utætte lydpottes lambda-sonde, som forårsagede dette. Hammeren gik også igennem i venstre panel, men ellers var den rimilig fin i undervognen.
Så vi satte os i bilen igen og her var vi ved at opgive at få bilen startet igen - men langt om længe startede den ujævn med hvid røg til følge.
Vi kom da hjem og begyndte at lede efter benzinfilter og det blev også fundet med store banjo'er - men vi fandt ingen skidt desværre. Da vi så atter ville prøvestarte, hørte vi noget mystisk - for det boblede i kølevands-beholderen og da fik jeg en anden teori : Kan jeg have ret i, at det er en defekt toppakning, der skaber balladen og især danner den hvide røg ???


Hvis du får hvid røg ud af udstødningen og der bobler op inde i kølevands beholderen, er det næsten helt sikkert, du har en defekt toppakning

Mvh. Per

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf strynboen » man 11. jul 2011 21:09

hvid røg er brændt glykol...løsne køler dæksel..eller låg på exp tank..og se om det bobler når den køre...hvis den gør..er den færdig..det kræver ny tandrem pakningssæt udstødnings system.rustarbejde osv osv..ved ikke rigtig om den har kæde til toppen..honda har jo en tendens til at være modsat af alle andre..vand i udstødningen =co2 i kølvandet burde synshallen kunne måle...alle mekanikere kan ..på mistanke nemt måle det
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Poul-Erik A. » tirs 12. jul 2011 09:00

Ligesom Kim BS lige har skrevet vil jeg også takke Forum for hjælpen til konstatering af den EGENTLIGE årsag til startproblemet på Honda'en. Det har været større hjælp end den første mekaniker, der mente at "det nok er benzintilførslen der er galt". Vi har også herefter undersøgt om det er mulig at skaffe både toppakning samt ventildækselpakning og det er det, men inden et muligt syn vil bilen ha' slugt mange af sønnikes sparepenge, såe.... :crying
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Poul-Erik A. » tors 14. jul 2011 20:51

Efter lidt nærmere omtanke er vi blevet enige om at en defekt toppakning ikke skal standse "projekt Honda", så i aftes gik vi i gang med at fjerne toppen. Vi tog nogle fotos, som måske fortæller om årsagen, men det første mystiske var da momentnøglen kunne løsne boltene med kun 25 - 30 feet - kan det være rigtig? Nærmest lige så løse som FS1-topstykbolte. :?
Bemærk toppakningen, der nærmest er "opløst" i både topstykke og blok?
Vedhæftede filer
DSC00548.JPG
DSC00548.JPG (34.71 KiB) Vist 4092 gange
DSC00549.JPG
DSC00549.JPG (33.3 KiB) Vist 4092 gange
DSC00550.JPG
DSC00550.JPG (37.53 KiB) Vist 4092 gange
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3915
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Dewil » tors 14. jul 2011 21:05

Et temmelig olievædet forbrændingskammer, mon den har spist både vand og olie? Tror ikke jeg har set en toppakning se sådan der ud?? Men godt at høre at I ikke lader jer standse, bilen skal vel også kun koste skrotpræmien, så er der jo lidt at reparere for. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Poul-Erik A. » fre 15. jul 2011 08:14

Jeg tror dog ikke den har spist olie også, for der er netop en kobberbelægning omkring oliekanalen i toppakningen, så den har nok været mere robust end resten af pakningen.
Men en del af forklaringen på "havariet" er formodentlig, at køleren er synlig tæret og så har den nok manglet vand i flere omgange og hvis den 22 årige datter har tænkt mere på tøj, sko og hårpragt end på bilens instrimentpanel, så har den nok været på kogepunktet flere gange og det har den bløde toppakning nok ikke haft godt af... :crying Måske også forklaringen på at boltene var delvis løse... :?
Senest rettet af Poul-Erik A. fre 15. jul 2011 18:47, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2861
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Yamaha FS1 50SS » fre 15. jul 2011 12:29

Poul-Erik A. skrev:Jeg tror dog ikke den har spist olie også, for der er netop en kobberbelægning omkring oliekanalen i toppakningen, så den har nok været mere robust end resten af pakningen.
Men en del af forklaringen på "havariet" er formodentlig, at køleren er synlig tæret og så har den nok manglet vand i flere omgange og hvis den 22 årige datter har tænkt mere på tøj, sko og hårpragt end på bilens instrimentpanel, så har den nok været på kogepunktet flere gange og det har den bløde toppakning nok ikke haft godt af... :crying Måske også forklaringen på at biltene var delvis løse... :?



Det er da rigtigt øv det der,,, læg nu lige en rette skinne over både blok og topstykke så i er sikre på at det ikke har slået sig når den har været varm,,, har den slået sig skal det plan slibes inden samling ellers gør den det bare igen,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

besøg også vores hjemmeside,,,, http://www.dorte-johnny.dk/index.html ,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf strynboen » fre 15. jul 2011 15:13

ja det skal entelig planslibes...men i kan jo satse og bare montere ny pakning..hvad koster en køler. vend topstykket.hæld bensin i i forbrændings kamrene..og se om det siver gennem ventilerne...det skal være helt tæt..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Poul-Erik A. » lør 16. jul 2011 09:54

Et lille spørgsmål til de kyndige : Vi har nu købt toppakning ved Mekonomen og der er en info.seddel om tilspændingmoment på både 30 Nm (med nye bolte) og 68 Nm (brugte bolte). Hvordan omsætter jeg Nm til Foot på den gamle mekaniske momentnøgle ?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2861
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlægaf Yamaha FS1 50SS » lør 16. jul 2011 10:13

Hej Poul Erik


i følge min moment nøgles omsætnings liste så skulle EN FT / ib være ligmed 1,35Nm og 1 Nm være ligmed 0,738 FT/ib :D
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

besøg også vores hjemmeside,,,, http://www.dorte-johnny.dk/index.html ,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,


Tilbage til "Øvrige køretøjer & nostalgi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster