Efterårspløjning som i 1956

Her er det frit at poste andet mekanik, biler, både, atv, maskiner osv.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af strynboen »

:what2
Vedhæftede filer
poul erik hyd tætning.jpg
poul erik hyd tætning.jpg (55.83 KiB) Vist 7990 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej igen.

Øh, sporets tykkelse havde jeg glemt, men det er 8 mm - giver det mening ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af strynboen »

hej du skrev74/64/8
eller er det 80/64/8
jeg er lidt forvirret
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af Poul-Erik A. »

Beklager, for jeg har skrevet et mål mere end nødvendig (diameteren på dækslet, der bliver skruet op under stemplet) - men her er målene efter din tegning :

D 80 mm
d 64 mm
t 8 mm
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af strynboen »

ok så ser det fint ud..jeg får en bestilt i morgen,,så er den nok der fredag..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jamen, er det dermed sikkert at den kan skaffes ? :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af strynboen »

ja selfølig..alt kan skaffes...det er bare de tomme mål som tit er dyre da de skal fremstilles ..tror de sliber nogen standart pakdåser til de specielle mål..hvis tykkelsen ikke passer lægger man bare en nylon skive foran..så trykket ikke påvirker den..

jeg har engang bestilt et sæt pakninger...pris 2500 kr...var sgu ved at falde bagover..det var en amerikansk stempel/cylender..det gør jeg aldrig mere...pris før rep..er mit motto...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej igen Lars.

Jeg har fået et delemma, for inden jeg har nået at kontakte aut. forhandler om IKKE at skaffe manchetten, ringede de i middags for at sige, at manchetten var kommet.... og jeg spurgte derefter hvorfor de ikke havde givet besked om prisen inden bestilling - men det havde de ikke lige tænkt på.... :(n)
....derfor vil jeg lige høre om status på din bestilling Lars, for det kunne jo være... men hvis den enten er bestilt eller kommet køber jeg den naturligvis, for jeg vil ikke sætte hverken dig eller din leverandør i forlegenhed :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af strynboen »

jeg får den på mandag..den koster 65 kr+ moms og fragt.. men det er ikke det store beløb max 120 ..så har du en ekstra
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af Poul-Erik A. »

Bare OK :bravo og den anden koster 303, - + moms. Skal jeg overføre pengene snarest ?

P.S. Der blev vel ikke en lille stykke hul-print til overs af det tilsendte for et par år siden ? Jeg mangler et stykke på 15 * 30 mm :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af strynboen »

hej jo har ikke ku hitte ud af at lave relæet..så har alle delene i en plastic lomme..der er nok rigeligt til begge dele..du skal ikke overføre noget vi afregner til træf...det var sgu en dyr pakning..de kommer nok begge fra carsten holm i ringe..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af Poul-Erik A. »

:bravo
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af Poul-Erik A. »

Efter montering af den dyre manchet og påfyld af olie, kom jeg til afprøvning. Det gik fint med selvudluftning, men da jeg var ude for at harve lidt, kunne liftarmene pludselig ikke løfte mere - endda tæt på et træ hvor jeg var nødt til at bakke fra - men nej, jeg måtte spænde harven fra og med håndkraft rykke den til siden for at bakke væk og ind igen for at skilde det ad igen - og nu er hydraulik-røret nærmest "gnasket " hul på - men hvordan kan det ske ? Det er tydeligvis kronhjulet der er synderen, men vinklen på røret kan da ikke ændres ? ?
Juni 2011 004.jpg
Juni 2011 004.jpg (31.45 KiB) Vist 7922 gange
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af strynboen »

vi må da ikke håbe at kronhjulet bevæger sig så meget..for så skal den da have nye lejer...der er kun ca10 mm plads til røret..så det skal sidde helt nøjaktigt..jeg har forøvrigt aldrig modtaget den simmering fra carsten holm..og heller ikke betalt den..sååå..har heller ikke tænkt at rykke efter den...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jeg vil nok spørge samme forhandler igen om de kan lave en slange i stedet for, som du også skrev tidligere Lars. Jeg må være opmærksom på kronhjulet's evt. slør inden montering. :?
Ja, lad os glemme den anden manchet.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jeg fik røret slagloddet og så kom det spændende med af finde ud af hvorfor det var gået galt. Men da jeg havde på røret spændt på igen, sad det skævt (over mod kronhjulet) og det kan næsten kun være sket ved at jeg ikke var forsigtig nok ved første montering, for da må røret være stødt på noget hårdt og derved være blevet bøjet. Nu har jeg så rettet det op, så det flugter med kanten af bundkaret og forsøger igen med mont. :wink:
Juni 2011 038.jpg
Juni 2011 038.jpg (33.08 KiB) Vist 7893 gange
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af strynboen »

det er når du spænder røret på omløberen,,at det bøjer..man kan ikke mærke at selve omløberen skrider,,og så bøjer røret lige de 5 mm..og baladen er der...det er ret normalt at røret revner pga spændinger når man spænder det fast..så vil vibrationer få det til at knække efter nogle uger/måneder alt efter hvor meget den bruges
da jeg startede mit lille værksted sidst i 80"erne kørte der stadig 2 d 30..og 3 4006 og 3 6006 på strynø..så har oplevet dem i fuld brug..lidt sjovt at have veligeholdt dem
da de blev rigtig brugt...svagheden ved deutz var forhjuls spindlen..og koblingen og skidt i brændstof systemet..og sjældent lidt hydralik problemer. og en enkelt utæt topstykke.de er bare de mest robuste traktore...koblingen kunne skiftes på 2 korte dage..bare man havde det rigtige umbrakko topnøgle sæt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af Poul-Erik A. »

Nå ja, muligheden for at det bliver skævt når der spændes sammen, har jeg ikke tænkt på - men det er sikkert rigtig. For det var nemlig skævt umiddelbar efter monteringen, men så rettede jeg det på med en stor skruetrækker imod cylinderen. I aften skal jeg så prøve at færdigsamle det og krydser fingre... :wink:
Imponerende med så mange Deutz på Strynø for en generation siden.... :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af Poul-Erik A. »

Så blev det samlet & afprøvet og testet i 1/2 time og efter en nat holder trykket liftarmene oppe med fjedertandsharve påspændt. :(y)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Efterårspløjning som i 1956

Indlæg af Poul-Erik A. »

Inden jeg nåede at spænde sædet på, var der brug for at bruge Deutz'en til at bugsere en personbil med fordi :

HTX studenden på 19 år har fået lyst til denne Honda Civic, som har stået stille i 3 måneder hos en jævnaldrende, for den nægtede at starte dengang og en tætpå-boende mekaniker vurderede, at der var problemer med brændstof-tilførslen. Så var der dømt skrotning til 1700,- efter 17 august, men nu har vi fået lov at undersøge om den kan reddes. Håndbremsen sad fast, så vi medbragte knæpude og klaphammer for at løsne bakkerne og efter spisetid måtte Deutz'en så slæbe bilen hjem. Jeg foreslog så sønnike, at prøve med startkabler fra traktoren - og mindsanten om bilen ikke startede øjeblikkelig og selv en lille prøvetur kunne ikke få motoren til at udsætte ? :?

Er der Honda-kyndige herimellem, der kan forklare motorstoppet for 3 mdr. siden og er der kendte svagheder ved denne model ? Venstre forfjeder er knækket og midterste lydpotte er utæt...
Næste skridt er at betale synshallen 475,- for at undersøge om et syn er urealistisk. :shock:
Vedhæftede filer
Billede043.jpg
Billede043.jpg (19.42 KiB) Vist 7840 gange
Billede042.jpg
Billede042.jpg (19.07 KiB) Vist 7840 gange
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Øvrige køretøjer & nostalgi"