indsugnings forskel..

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

indsugnings forskel..

Indlæg af Nikolaj Y »

Hej, jeg har tænkt lidt på om det vil gøre nogen forskel og skifte indsugningen i på min yamaha fra 16mm til 18mm, men vil det overhovedet gøre nogen forskel? eller skal karburatoren også være større end 16mm før man kan mærke det :D

Tak på forhånd :wink:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af Krelleh »

Hvis du går fra 16 til 18. Skulle det gerne give noget, måske man skal dyse om. Jeg har ikke prøvet det, så jeg ved ikke noget om det. Bare rent teoretisk :whew :(y)
Mvh. Christian
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af Nikolaj Y »

ja det tænker jeg også.. jeg har vist læst det et eller andet sted før, men kan bare ikke finde det :whew
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af Thorsen »

Nikolaj Y skrev:ja det tænker jeg også.. jeg har vist læst det et eller andet sted før, men kan bare ikke finde det :whew
Det er vel bare at prøve sig frem? :hihi
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af Nikolaj Y »

Thorsen skrev:
Nikolaj Y skrev:ja det tænker jeg også.. jeg har vist læst det et eller andet sted før, men kan bare ikke finde det :whew
Det er vel bare at prøve sig frem? :hihi
Ja, men så skal jeg jo til at købe en :wink: det ville være nemmere at finde ud af om det overhovedet gør nogen forskel, og om det er dårligt eller godt :hihi
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af Thorsen »

Nikolaj Y skrev:
Thorsen skrev:
Nikolaj Y skrev:ja det tænker jeg også.. jeg har vist læst det et eller andet sted før, men kan bare ikke finde det :whew
Det er vel bare at prøve sig frem? :hihi
Ja, men så skal jeg jo til at købe en :wink: det ville være nemmere at finde ud af om det overhovedet gør nogen forskel, og om det er dårligt eller godt :hihi
Ja det er jo smart ;)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
YAM FS1

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af YAM FS1 »

Nikolaj Y skrev:
Thorsen skrev:
Nikolaj Y skrev:ja det tænker jeg også.. jeg har vist læst det et eller andet sted før, men kan bare ikke finde det :whew
Det er vel bare at prøve sig frem? :hihi
Ja, men så skal jeg jo til at købe en :wink: det ville være nemmere at finde ud af om det overhovedet gør nogen forskel, og om det er dårligt eller godt :hihi
Hej Nikolaj

jeg har ikke for nyligt prøvet det,men tror ikke det giver en mærkbart forskel,men der må være nogle der har prøvet det,som kan svare,
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af Nikolaj Y »

YAM FS1 skrev:
Nikolaj Y skrev:
Thorsen skrev:
Nikolaj Y skrev:ja det tænker jeg også.. jeg har vist læst det et eller andet sted før, men kan bare ikke finde det :whew
Det er vel bare at prøve sig frem? :hihi
Ja, men så skal jeg jo til at købe en :wink: det ville være nemmere at finde ud af om det overhovedet gør nogen forskel, og om det er dårligt eller godt :hihi
Hej Nikolaj

jeg har ikke for nyligt prøvet det,men tror ikke det giver en mærkbart forskel,men der må være nogle der har prøvet det,som kan svare,
Hehe, ja i må godt komme frem med et svar :(y) jeg ved det er noget der har prøvet det.. selvom det er lidt tys tys når det er ulovligt :mrgreen:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af roberthandvask »

jeg køre med en 18-19 mm indsugning. jeg har selv filet den op med en elektrisk fil og den er helt oval. jeg ved ikke om det gør nogen forskel, men jeg køre 75-80 km/t ud af lige ved med den z1 cylinder,16 mm karburator, 14/43, 5.3 udstødning.
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af Nikolaj Y »

roberthandvask skrev:jeg køre med en 18-19 mm indsugning. jeg har selv filet den op med en elektrisk fil og den er helt oval. jeg ved ikke om det gør nogen forskel, men jeg køre 75-80 km/t ud af lige ved med den z1 cylinder,16 mm karburator, 14/43, 5.3 udstødning.
Ok, efter som der ikke er andre der har prøvet begge dele.. :roll: så må jeg jo prøve at købe en :wink: men tak for svaret roberthandvask :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af Krelleh »

Nikolaj Y skrev:
roberthandvask skrev:jeg køre med en 18-19 mm indsugning. jeg har selv filet den op med en elektrisk fil og den er helt oval. jeg ved ikke om det gør nogen forskel, men jeg køre 75-80 km/t ud af lige ved med den z1 cylinder,16 mm karburator, 14/43, 5.3 udstødning.
Ok, efter som der ikke er andre der har prøvet begge dele.. :roll: så må jeg jo prøve at købe en :wink: men tak for svaret roberthandvask :D
Så bliver det dig der er test personen, så glæder vi (jeg) til at høre resultatet :(y)
Mvh. Christian
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af Nikolaj Y »

Krelleh skrev:
Nikolaj Y skrev:
roberthandvask skrev:jeg køre med en 18-19 mm indsugning. jeg har selv filet den op med en elektrisk fil og den er helt oval. jeg ved ikke om det gør nogen forskel, men jeg køre 75-80 km/t ud af lige ved med den z1 cylinder,16 mm karburator, 14/43, 5.3 udstødning.
Ok, efter som der ikke er andre der har prøvet begge dele.. :roll: så må jeg jo prøve at købe en :wink: men tak for svaret roberthandvask :D
Så bliver det dig der er test personen, så glæder vi (jeg) til at høre resultatet :(y)
Jeg kan ikke lige svare på hvornår det bliver :hihi men inden for den nærmeste fremtid :wink:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af Nikolaj Y »

Nå, som man siger hellere sent end aldrig :lol: .. jeg har i dag prøvet med en 18mm indsugning på min yamaha med 45mm jerncylinder, 16mm karburator og homet 32mm udstødning.

Jeg fandt ud af det det ret faktisk gør en forskel :!: :arrow: :mrgreen: Optrækket/momentet er faktisk blevet en del bedre! Jeg tror det lige vil give det sidste med en "tunet" membran, hvor der er endnu mere gennemgang. Jeg har en fornemmelse af at den er ligesom en begrænsning når alt det andet er større end normalt.. men det kommer måske senere..
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Mark-PC
Stor knallert
Indlæg: 264
Tilmeldt: fre 12. dec 2008 23:36
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af Mark-PC »

Godt du har succes med min gamle indsugning,, Den må da alligevel også gå ret pænt med den opsætning der er på.

Mvh Mark
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af Nikolaj Y »

Mark-PC skrev:Godt du har succes med min gamle indsugning,, Den må da alligevel også gå ret pænt med den opsætning der er på.

Mvh Mark
Ja, det var godt vi fik byttet :wink: .. ja det går faktisk helt godt :lol: ca. 85 km/t, og med et rigtig godt optræk.. kan dog ikke forstå den ikke kører hurtigere, ikke fordi jeg har lyst til det, men alligevel :whew

Kører med 16-44 gearing.
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af roberthandvask »

du skal nok gå ned i gearing bag i :)
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: indsugnings forskel..

Indlæg af Nikolaj Y »

roberthandvask skrev:du skal nok gå ned i gearing bag i :)
Har har godt tænkt det sammen.. tror dog jeg lader den blive som den er nu. Den kører og trækker godt, så det vil næsten være synd at lave om på :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Besvar

Tilbage til "Tuning"