tun til yamaha 2g???

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Brugeravatar
soren517
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 07:59
Kontakt:

tun til yamaha 2g???

Indlæg af soren517 »

dav
jeg har en yamaha fs1 2g som gerne må rande 70-80 stykker.
problemet er at en 2g ikk er så god i optrækket så tror det er svært at få den til at køre stærkere og bare bevare lidt af optrækket.
er der nogle der kan hjælpe mig med mit 2g problem???

(ps. min plan var at fjerne plumben og sætte et 16tands (14 tands der sidder på) på forand og en tunudstødning) men er det sådan men gør eller er der andre ting der kan anbefales. det skal helt ikke koste al for meget i dele.
knallerter er til for at høvle scootere ned på bundlinjen hvor de hører hjemme
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: tun til yamaha 2g???

Indlæg af Krelleh »

16mm karburator.
16mm indsugning.
Stor forrør
Større tandhjul foran.

Så kunne du gerne være på vej der op ad. :thunge
Mvh. Christian
Brugeravatar
soren517
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 07:59
Kontakt:

Re: tun til yamaha 2g???

Indlæg af soren517 »

ok tak :)
men har du et godt råd til hvor man kan skaffe de dele?
så vil det være fantastisk
knallerter er til for at høvle scootere ned på bundlinjen hvor de hører hjemme
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: tun til yamaha 2g???

Indlæg af Nikolaj Y »

prøv evt. at kigge hos Benny :D http://shop.yamahafs1.dk/
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: tun til yamaha 2g???

Indlæg af Jensmc »

Selvfølgelig kan den køre hurtigere.
Men en større tandhjul end 14T har jeg aldrig set.
Sæt en 16mm indsugning på og en tunudst og stop der i første omgang.
Senere kan du evt. sætte en 3-kanals cylinder på også.
Ikke mere efter min mening.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: tun til yamaha 2g???

Indlæg af Nikolaj Y »

Jensmc skrev:Selvfølgelig kan den køre hurtigere.
Men en større tandhjul end 14T har jeg aldrig set.
Sæt en 16mm indsugning på og en tunudst og stop der i første omgang.
Senere kan du evt. sætte en 3-kanals cylinder på også.
Ikke mere efter min mening.
der er også lavet 15-tands :D http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... s-338.html
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: tun til yamaha 2g???

Indlæg af Jensmc »

Hvordan vil du spænde det fast?
Der er jo intet hul til låsepladen og skruen.
Desuden kører 2-gear med smallere tandhjul.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: tun til yamaha 2g???

Indlæg af Nikolaj Y »

Jensmc skrev:Hvordan vil du spænde det fast?
Der er jo intet hul til låsepladen og skruen.
Desuden kører 2-gear med smallere tandhjul.
okay det viste jeg så ikke lige :? :roll:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
soren517
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 07:59
Kontakt:

Re: tun til yamaha 2g???

Indlæg af soren517 »

tak for alle de gode råd :)
så kan det måske være at jeg kan overhale min vens scooter igen :D
knallerter er til for at høvle scootere ned på bundlinjen hvor de hører hjemme
Besvar

Tilbage til "Tuning"