Hjælp til mål på krumtap

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Hjælp til mål på krumtap

Indlæg af nielsfup »

Jeg sidder og læser lidt på tuning af små 2T motore.
Og regner lidt på vinklerne for udstødning og skylning. Men jeg skal bruge plejlstangs-fórholdet og for at regne det ud skal man kende plejlstangs længden fra center til center. Den eneste krumtap jeg har sidder i motoren så det er ikke sp let at måle.

Er der ikke en af jeg der har en løs krumtap og vil måle afstanden fra center til center på den.

Så vil jeg lave et Excel ark hvor man kan putte mm målene fra en cylinder i og få port vinklerne ud. Det er det man skal bruge hvis man sammenligner med andre der tuner, for så er man fri af mm mål der jo er forskellige fra motor størrelse til motor størrelse.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hjælp til mål på krumtap

Indlæg af FS1originalen »

84 mm er mit bedste bud...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hjælp til mål på krumtap

Indlæg af nielsfup »

Hej Erik

Mange tak
Jeg havde selv gættet på 80mm Uden at ha en krumtap så jeg korrigere beregningen

Tak
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Tuning"