Yamaha bws

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Yamaha bws

Indlæg af o0nodland0o »

hey har læst rundt omkring at en 47mm cylinder fra en yamaha bws passer på en fs1? er det rigtigt?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Yamaha bws

Indlæg af Kai »

Nej. Men den kan forholdsvis nemt fåes til at passe på.

Den passer med pindbolt afstanden, cylinderskørtet kan ikke gå ned i blokken men det er så tæt på at hvis man fræser den øverste kant væk i blokken
(der er ligesom en lille "krave" øverst i blokken) så kan den gå i.
Skyllekanalerne passer ikke med blokken, de er meget større på en BWS cylinder og rager derfor en del udenfor.
Den er ikke samme højde som en FS1 cylinder så der skal svjh drejes 5-6mm af bunden af den.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Yamaha bws

Indlæg af o0nodland0o »

så hvis man drejer det af den og får den tilpasset så den kan være i blokken sker der så noget ved at skylle kanalerne er så store? hvis ja hvad kan man så gøre`? + når man skal dreje af bunden er det så der hvor topstykket sidder eller den anden ende`?
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Yamaha bws

Indlæg af 12V »

Hvis du ikke vil tilpasse skyllekanalerne kan du bare nøjes med et af de tuncylindre der findes til FS1.
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Yamaha bws

Indlæg af o0nodland0o »

jeg vil gerne tilpasse dem men jeg vil bare lige vide hvordan?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Yamaha bws

Indlæg af Kai »

Nu er det længe siden jeg lige har stået med en BWS cylinder i hånden, og jeg kan altså ikke lige huske målene på den, men den er så vidt jeg husker 63 eller 65mm høj, en FS1 er ~60mm.
Så du skal ha regnet ud hvor meget der skal tages af bunden på den, så du kan få plads til en spacer/plade under den.

Pladen kan du save/file ud af et stykke hårdt aluminium, så den passer med cylinderen udvendig hele vejen rundt, og file ud så den bagefter passer
med skyllekanalerne i blokken.

Det er den lette løsning, det kan køre, men du får ikke fuld effekt af den fordi skyllekanalerne i blokken stadig er meget mindre end i cylinderen.

Alternativt finder du en der er skrap med en tig svejser, og fylder alu på blokken i rå mængder.. og fræser ud og planer så det passer til cylinderen. Ulempen er den ikke kan bruges til ret meget andet bagefter
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Tuning"