Anden cylinder og udstødning?

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Anden cylinder og udstødning?

Indlæg af o0nodland0o »

hey nogen der kan fortælle mig hvad opsætningen på den gule fs1'er er i denne film?
og hvor man kan få disse dele
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Anden cylinder og udstødning?

Indlæg af Kai »

Det står da højt og larmende lige under videoen ??

Den gule må være:
Polini big bore Ø45 for yamaha chappy, ported.
21mm dellorto, Exhaustpipe calculated in bimotion and designed in Solidworks2008. PVL raceignition.

Både cylinder, karburator og tændingen kan du finde på Google. Udstødningen må du selv regne dig frem til, da det er en de selv har designet.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Anden cylinder og udstødning?

Indlæg af Frandsen »

prøv dette link det er et ok firma at handle med, der kan du også få inder rotor tændingen, men husk den er kun til ræs der er ingen lysspole på
http://www.50cc.biz/frameset_eng.htm?zoek_e.asp~CcMainE
Meen den der cylinder skal du forbrede dig på en del ombygning før end den er brugbar
den passer i pindboldtne og skørt ,men skyllekanalerne rager uden for pakkefladerne på motorblokken
det kan løses med en 1mm stål bundpakning kombineret med flydene paknning, men så skal der også drejes af cylinderen
det mest ideelle ville selfølgelig være at svejse på pakfladerne, udvide skyllekanalerne i motorblokken og blokere hele hullet ved membranen og
lave en ny skyllekanal der.......... mindre kan jo gøre det men så får du nok heller ikke den ønskede effekt....
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Anden cylinder og udstødning?

Indlæg af patrick j. »

det minder mistænkelig meget om det en af min mors venner gjorde ved hans for 20 år siden:) den rendte over 100 siger han, og hvis jeg kender ham ret, så os et godt stykke over 100, der var forlænget slaglængde, men kan ikke huske boringen? vil jeg lige høre ham efter, cylindern var os med kabuen monteret ovenpå, og det var virkelig puslet og nuslet om den, han har delene endnu, men han vil ikke af med dem:(
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Anden cylinder og udstødning?

Indlæg af kreidlerhansen »

Den hidsige gasrespons opnår du med innerrotoren - den koster så tilsvarende på momentkurven udenfor trækområdet. Og dén forskel er mærkbar!

Umiddelbart betragter jeg kun Chappy-cylinderen som en fordel, fordi Polini står bag, og det er da et firma, som har en vis kvalitetskontrol. Ja, ok... og så er indsugningen knap så restriktiv som den org. på FS1'en. Hvad indsugning på en membran-motor angår, er der kun én vej: HUL igennem! :hihi


Kan du finde en cylinder i god kvalitet og få den boret op til max. + får styr på porttiderne, vil du få nær samme resultat med innerrotoren og et veldesignet ekspansionskammer på udstødningssiden.

Skulle du kaste dig over Chappy-cylinderen, vil jeg anbefale, du får drejet så meget af bunden som muligt og kompenserer med en tilsvarende aluplade (husk at modregne pakninger). Det vil give mulighed for en 100% jævn overgang fra blokkens til cylinderens skyllekanaler.
Flow er nøglen til en motor, som går jævnt - spidsydelse kan stort set hentes alene på flere omdrejninger.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: Anden cylinder og udstødning?

Indlæg af o0nodland0o »

vil helst køre med en fs1 cylinder ;) hvad er det der innerrotoren? og ville lige høre om der er nogen der måske kunne lave en udstødning til mig får en smulle penge så jeg kan få max ud af motoren ;)
Besvar

Tilbage til "Tuning"