43mm cylinder er det bare mig?

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

43mm cylinder er det bare mig?

Indlæg af o0nodland0o »

hej alle.
jeg fik for noget tid siden en ny 43mm cylinder og den kørte også godt men jeg ville jo gerne have
så meget fart ud af den som jeg kan så jeg fik min onkel til at bore den op i udstødningskanalen og så lige lidt i skyllekanalerne og jeg ved også godt at den mister sit bundtræk på sådan noget men det er
den første cylinder jeg har fået boret op så jeg var lidt spændt på resultatet men da vi endelig var færdige gearede jeg den ned som planlagt men jeg skulle helt ned på et 10-tands foran og før havde jeg et 11 der kørte som smør det skal så lige siges at jeg har et noget kun mindre på bagved (32 eller 38 eller noget i den stil) men efter det her kunne den ikke så godt trække sig op i 4-gear med det 10 tands men når den så kom op på x-antal omdrejninger begyndte den at rykke men fra 3-4 gear var der langt op til de omdrejninger og topfarten er sådan set det samme nu som den var før den eneste forskel er bare at nu har jeg ingen bundtræk burde den ikke kunne køre hurtigere eller er det simpelthen for hårdt for motoren at have den gearet så lavt bagved? + jeg skiftede om til et 9-tands foran og så kom der masser af optræk men jeg kan da lige love jeg for at den blev taget en god del af på toppen før kunne jeg godt få den til at rende 85 med en god bakke men med 9-tands kunne den nok ikke ret meget mere end 70 + at den kørte i så høje omdrejninger at jeg nok ikke tror motoren havde godt af det så jeg skiftede tilbage igen og nu er problemet så at jeg synes den har mistet mange omdrejninger siden jeg fik boret den op det er som om at den lige mangler 1000rpm eller noget i den stil. mit speedometer er stået af så jeg kan ikke rigtig samligne farten nu med farten før så det kan godt være at omdrejnings tabet bare er i mit hoved? de 85km/t er målt med en bil
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: 43mm cylinder er det bare mig?

Indlæg af bonde søren »

hvilken udstødning bruger du :)
fuskeren
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: 43mm cylinder er det bare mig?

Indlæg af o0nodland0o »

den 5,3 skråtskåret
Besvar

Tilbage til "Tuning"