100 km/t er det muligt?

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

100 km/t er det muligt?

Indlæg af o0nodland0o »

som sagt. . . er det muligt at få en yamaha fs1 til at ramme 100 km/t uden at skifte til en helt anden motor?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: 100 km/t er det muligt?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Ja, det er nok muligt, men ikke på lige vej og altid. En FS1 1969-71 med 5 gear er opgivet til max 96km/t og jeg har prøvet sådan en. jeg ramte kun 85 men ejeren fortalte at han havde haft den oppe på 95 km/t (de gamle originale speedometre er forresten ret præcise hvis man tester op imod GPS.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: 100 km/t er det muligt?

Indlæg af Kim B S »

Hej o0nodland0o.
Jeg vil tro at 100 km/t, kan opnås på en FS1, hvis man har en let kører, og en af de største tunsæt, kombineret med en meget stor gearing. Der for uden tror jeg også at en kvartkåbe, eller allerbedst en fuldkåbe til at nedsætte vindmodstanden, vil være fordelagtig. :D Det vil være mit bud på, hvordan man kommer godt der op af. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 100 km/t er det muligt?

Indlæg af strynboen »

man skal nok over 50 cc cylender/krumtap..for at bryde "muren"...85 er nemt at opnå..enda med ret billige dele...kan du ikke nøjes med det..syntes de sidste 15 km er for dyre at hente..vi taler jo om veteran knallerter..så der er ikke så mange at køre om kap med..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Re: 100 km/t er det muligt?

Indlæg af o0nodland0o »

har en 45mm cylinder, 16mm karbu, 18mm indsugning og et protuna rør vidst nok en efterligning af et boss halløj rør som skulle give noget mere på toppen men næsten ikke noget i bunden men det har jeg ikke på lige nu har jeg bare et 5,3 rør på men jeg kan ikke rigtigt få den til at køre endnu. hvor hurtigt tror i jeg kan kører med det?
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: 100 km/t er det muligt?

Indlæg af Kim B S »

o0nodland0o skrev:har en 45mm cylinder, 16mm karbu, 18mm indsugning og et protuna rør vidst nok en efterligning af et boss halløj rør som skulle give noget mere på toppen men næsten ikke noget i bunden men det har jeg ikke på lige nu har jeg bare et 5,3 rør på men jeg kan ikke rigtigt få den til at køre endnu. hvor hurtigt tror i jeg kan kører med det?
Hej o0nodland0o.
Jeg tror mest på et sted i mellem 80 og 90 km/t. Det kommer også an på din egen krops-vægt, som bestemmer hvor stor gearing din FS1 kan trække. :wink: Men jeg vil tro at du skal bruge et fortandhjul, med i mellem 14 og 16 tænder. :wink: Det er nemmest at prøve sig frem, for at se hvad der går bedst. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Tuning"