Side 2 af 2

!Q!

: fre 3. jun 2011 17:51
af FS1originalen
Jeg ser lige på sagen!

Erik

Re: !Q!

: fre 3. jun 2011 17:54
af Nikolaj Y
FS1originalen skrev:Jeg ser lige på sagen!

Erik
Takker :dust :dust

Re: optræk og topfart..

: fre 3. jun 2011 18:01
af FS1originalen
Så måtte undervisningsmotoren lige på banen - tror nu ikke det var meningen at den skulle bruges til at undervise unge mennesker i narrestreger :teeth2
Billede0163.jpg
Billede0163.jpg (95.04 KiB) Vist 9685 gange
På billedet holder jeg en rundfil mod den flade som jeg synes du skal file 1-2mm af...

Og gør det KUN i en tantecylinder eller lignende - hvis du prøver i en original så sender jeg et tæskehold :mrgreen:

Erik

Re: optræk og topfart..

: fre 3. jun 2011 18:17
af Nikolaj Y
FS1originalen skrev:Så måtte undervisningsmotoren lige på banen - tror nu ikke det var meningen at den skulle bruges til at undervise unge mennesker i narrestreger :teeth2
Billede0163.jpg
På billedet holder jeg en rundfil mod den flade som jeg synes du skal file 1-2mm af...

Og gør det KUN i en tantecylinder eller lignende - hvis du prøver i en original så sender jeg et tæskehold :mrgreen:

Erik
Hehe, så 2 mm mod toppen og det er nok? :D

Re: optræk og topfart..

: fre 3. jun 2011 18:26
af FS1originalen
Ja, højst 2mm - og selvfølgelig over hele den flade jeg holder filen imod...

Erik

Re: optræk og topfart..

: fre 3. jun 2011 18:32
af Nikolaj Y
FS1originalen skrev:Ja, højst 2mm - og selvfølgelig over hele den flade jeg holder filen imod...

Erik
Ja ja, selvfølgelig jeg tror ikke det ville hjælpe det store hvis jeg bare lavede en lille rille :wink: :lol:

Re: optræk og topfart..

: fre 3. jun 2011 20:04
af kreidlerhansen
Nikolaj Y skrev:
kreidlerhansen skrev:Homoet 4P (...) blablabla (...) reducere fra 15mm til 13mm (...) blablabla (...)
Hvordan skal jeg tage noget af enden? save eller? :D
Hverken eller...

Du skal finde en stump rør, som udvendigt har en diameter på 15mm (samme diameter som endepiben på Homoet 4P) og en indvendig diameter på 13mm. Det rør saves over i en passende længde og skubbes ind i endepiben, hvorved du reducerer diameteren fra 15mm til 13mm. ;)

Hvis du borer 10-15 6mm huller i røret, kommer den ikke til at larme mere end normalt.


Som Originalen (hehe) ganske rigtigt siger, er modtrykket vigtigt. Eller snarere 'essentielt'. I enkelte tilfælde kan en manglende fløjte være en fordel, fordi man øger udstødningens volumen, og det skal til, hvis man øger motorens boring og/eller slaglængde.
I dette tilfælde gør du ingen af delene, så den manglende fløjte giver næppe andet end lidt mere støj, og jeg vil også umiddelbart mene, du skal prøve at montere den igen.


Jeg har prøvet at lave samme nummer på min Kreidler - det kostede brugen af 5. gear, hvilket rundt regnet svarer til 10km/t mindre på toppen. Dét kalder jeg en dårlig forretning, når jeg i tilgift fik en forfærdelig larm! :thunge

Re: optræk og topfart..

: fre 3. jun 2011 21:13
af Nikolaj Y
Jeg takker for alle de gode svar, første prøvetur er nu lavet og den trækker noget bedre + 10 km/t mere på toppen :rocks :(y) så mangler jeg bare en anden udstødning så burde den køre bedre end en Ferrari :wink: men nyt problem er at den glider som bare pokker i koblingen :roll: jeg får nyt koblingsskjold da det gamle er rimelig slidt, tror i det vil gøre nogen forskel?

- og kreidlerhansen nu har jeg forstrået det du mente med udstødningen :D

Re: optræk og topfart..

: lør 4. jun 2011 11:04
af kreidlerhansen
Så vi nærmer os 70km/t? Det må siges at være en flot forbedring!

Mål kanalerne efter, inden du begynder at porte. Højdeforskellen fra skyller til udstødning bør ikke overskride 9mm som absolut max. En større forskel bliver eksplosiv, når motoren rammer trækområdet, men der forsvinder en masse bundtræk. Fra dét punkt vinder man tophastighed ved flere omdrejning og til tider skal gearingen endog reduceres. Sjovt en gang i mellem, men det grænser til det stressende i hverdagen. :-(

Der er sikkert mere bundtræk at hente, hvis stempeltoppen ligger 2mm fra øverste pakflade, når stemplet er i top. I så fald skal der drejes noget af cylindertoppen, og topstykket matches dernæst til stemplet. En afstand på ca 0.6mm og plads til 5ml i forbrændingskammeret, så runder du 80km/t med lethed. :-) Men læg mærke til, at den sidste rest tophastighed er relativt omstændig at arbejde sig frem til.

Re: optræk og topfart..

: lør 4. jun 2011 14:08
af Nikolaj Y
kreidlerhansen skrev:Så vi nærmer os 70km/t? Det må siges at være en flot forbedring!

Mål kanalerne efter, inden du begynder at porte. Højdeforskellen fra skyller til udstødning bør ikke overskride 9mm som absolut max. En større forskel bliver eksplosiv, når motoren rammer trækområdet, men der forsvinder en masse bundtræk. Fra dét punkt vinder man tophastighed ved flere omdrejning og til tider skal gearingen endog reduceres. Sjovt en gang i mellem, men det grænser til det stressende i hverdagen. :-(

Der er sikkert mere bundtræk at hente, hvis stempeltoppen ligger 2mm fra øverste pakflade, når stemplet er i top. I så fald skal der drejes noget af cylindertoppen, og topstykket matches dernæst til stemplet. En afstand på ca 0.6mm og plads til 5ml i forbrændingskammeret, så runder du 80km/t med lethed. :-) Men læg mærke til, at den sidste rest tophastighed er relativt omstændig at arbejde sig frem til.
Jeg er ved at tro det er for meget at gøre ud af det.. så bliver det i sidste ende nok til en 43mm cylinder i stedet :wink: Men jeg tror det vil hjælpe en del at få en anden udstødning på :D eller må vi jo tage den derfra :mrgreen:

Re: optræk og topfart..

: søn 5. jun 2011 10:07
af claus olieklud
hej... der er jo en tråd herinde et eller andet sted hvor folk viser deres port tider på et stykke pap - måske du kunne lade dig inspirere af det... husk også på at omdysning er nødvendigt når du gør udstødningsporten større... jeg har 2 standart 40mm cylindre til salg og hvis du vil købe den ene vil jeg da gerne modificere lidt for dig, men vi er nød til at proppe et nyt stempel i... hilsen claus olieklud...

Re: optræk og topfart..

: søn 5. jun 2011 14:32
af roberthandvask
claus olieklud skrev:hej... der er jo en tråd herinde et eller andet sted hvor folk viser deres port tider på et stykke pap - måske du kunne lade dig inspirere af det... husk også på at omdysning er nødvendigt når du gør udstødningsporten større... jeg har 2 standart 40mm cylindre til salg og hvis du vil købe den ene vil jeg da gerne modificere lidt for dig, men vi er nød til at proppe et nyt stempel i... hilsen claus olieklud...

viewtopic.php?f=34&t=6257

Re: optræk og topfart..

: søn 5. jun 2011 16:14
af Nikolaj Y
roberthandvask skrev:
claus olieklud skrev:hej... der er jo en tråd herinde et eller andet sted hvor folk viser deres port tider på et stykke pap - måske du kunne lade dig inspirere af det... husk også på at omdysning er nødvendigt når du gør udstødningsporten større... jeg har 2 standart 40mm cylindre til salg og hvis du vil købe den ene vil jeg da gerne modificere lidt for dig, men vi er nød til at proppe et nyt stempel i... hilsen claus olieklud...

viewtopic.php?f=34&t=6257
Tak, det må jeg i gang med at kigge på :(y)