Hvilken dysse størrelse til 45mm?

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Brugeravatar
325power
Stor knallert
Indlæg: 157
Tilmeldt: søn 27. jul 2008 18:54
Kontakt:

Hvilken dysse størrelse til 45mm?

Indlæg af 325power »

Har 45mm på min 4 gear samt 16mm karburator og plade uden plump, ville mene at 170 dysse ville passe men den køre slet ikke optimalt er så nået helt ned i 150 dysse som har hjulpet, men luft skrue skal næsten helt ud før den er kvik i gassen, det betyder vel stadig for stor dysse ikke?
YAMAHA FS1 DX 78
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Hvilken dysse størrelse til 45mm?

Indlæg af Thorsen »

Hvilken udstødning kører du med?
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
325power
Stor knallert
Indlæg: 157
Tilmeldt: søn 27. jul 2008 18:54
Kontakt:

Re: Hvilken dysse størrelse til 45mm?

Indlæg af 325power »

den skråt skåret 5.3hk er det ikke det den hedder? :0)
YAMAHA FS1 DX 78
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Hvilken dysse størrelse til 45mm?

Indlæg af Thorsen »

Jo det er så :D
Hvad tændrør kører du med? Hvordan står nålen og hvad farve er tændrøret? :D
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvilken dysse størrelse til 45mm?

Indlæg af claus olieklud »

hej 325... hoveddysens størrelse har jo ikke rigtig noget at sige ved lukket gasspjæld eller kun lidt gasgivning... sidder den lille dyse i kaburatoren eller mangler den ??? den kan jo også fejlagtigt være høvlet op i størrelse og derfor er du nød til at skrue luftskruen urealistisk langt ud for at finde et brugbart blandingsområde... normalt ligger ideal området ca 1 1/2 - 2 omgange fra bund... den lille dyse er ikke ret stor ift hoveddysen - den sidder langt nede i et hul og skrues ud med en tynd ligekærv skruetrækker...
det er iøvrigt min erfaring at hvis membranstoppet er bukket væsenligt mere ud end standart, vil knallerten havde tendens til at puste lidt gasser "baglæns", hvilket bevirker at den ligesom kommer til at køre for tykt...
hvis du ikke bruger en standart original membran vil jeg anbefale dig at skaffe sådan en...
selv om man tænker at den vil suge noget mere ind hvis membranstoppet er bukket extra ud bliver man snydt, fordi merindsugningen går tabt ved tilbagepust, og ødelægger gasrespons og gangkultur...
det er meget svært at sige hvilken hoveddyse der er passende, men hvis der er luftfilter element i luftfilterkassen og gummiet er tæt imellem motor og luftfilter samt alle gummipropper er monteret + atmosværeslange, vil jeg gætte på en dysestørrelse minimum 150 og maximum 170... dyser springer med 10 i de store størrelser, så det er en god ide at lave sin egen dyse - på den måde kan du lave en der fx skulle havde heddet 157 eller 163 eller hvad der nu er passende...
jeg har fået nogle geniale dyserivenåle af fup, så du kan jo bare sige til hvis vi skal prøve at ramme ideal dysen til din yamaha, men vær lige sikker på at de øvrige beskrevne ting er iorden...
hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
325power
Stor knallert
Indlæg: 157
Tilmeldt: søn 27. jul 2008 18:54
Kontakt:

Re: Hvilken dysse størrelse til 45mm?

Indlæg af 325power »

Jamen vi må se på det en dag Claus skal bare lige hjem fra frankrig først :o)

Vh Kenneth...
YAMAHA FS1 DX 78
Besvar

Tilbage til "Tuning"