Ændringer til sidste skoledag

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af Nikolaj »

Hej Alle :D
Da jeg går ud af folkeskolen her den 27 maj, skal der laves lidt ændringer på yamahaen. Min opsætning er nu 10mm mikuni, 40mm cylinder samt top, 9/43, 6,5mm indsugning samt original udstødning. Med denne opsætning kører den 48km/t efter gps og fartmåler. Jeg har så tænkt mig at låne en 16mm kaburator og en 16mm indsugningsplade og måske 12/13 tænder hehe :D og så selvfølgelig køre med forrør der er klemt lidt sammen i enden, for at få den til at larme :(y) Maskinen skal jo gerne kunne følge med de andre knallerttosser, når vi skal ud og vække hele øen aftnen inden :D

Her er lige et billede af dyret:
Vedhæftede filer
fs1 ny.jpg
fs1 ny.jpg (73.19 KiB) Vist 15794 gange
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af Nikolaj »

Men så er det jeg gerne vil høre af hvad i tror den vil komme til at køre?
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af Thorsen »

Bare smid 16 mm indsugningsplade på, og kør med std kaburatoren. Så går den 60 med fornuftigt optræk :D
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af roberthandvask »

Nikolaj skrev:Men så er det jeg gerne vil høre af hvad i tror den vil komme til at køre?

ja det kan han godt, men nu skriver han "følge med" så vil det nok være smart med en 16 mm karburator for optrækket skyld.


hvad er du oppe imod? vil du have stor topfart eller optræk?

du kan montere 16 mm indsugning, 16 mm karburator, 5.3 hk udstødning, 13 tand. så burde du kunne køre 65-75 km/t.

med et fint optræk. :(y)


tjek evt min film.

opsætning
16 mm kabu
18 mm indsugning.
14 tand
5.3 udstødning
planet topstykke
portet udstødningskanal. 28 mm bred og 15 mm høj
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af Nikolaj »

okay, tak men vil lige sige jeg bare skal køre med forrør, så vil det påvirke acceleration og topfart måske
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af roberthandvask »

hvis du kun køre med løst forrør, kommer det til at larme helt vildt og det vil påvirke din motors effekt. du vil næsten miste dit optræk helt.
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af Nikolaj »

Hmm, ja måske, men har i nogen ideer til hvad jeg så kan gøre? for bare at pille fløjten ud er sku ikk nok(:
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af claus olieklud »

hej... istedet for at køre uden udstødning kunne du jo montere en sirene og et rotorblink... det er ellers en meget fin knallert du har, og når man tænker på hvor godt den kører lovligt er det da synd at pille ved den... kunne du ikke låne en cross maskine af en kamerat denne ene dag - den kan både larme og køre stærkt... hilsen claus olieklud...
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af Nikolaj »

hmm, mon dog der kan ske noget ved at den kører lidt ulovligt en enkelt dag? og uden forrør... men jeg har allerede en 110cc crosser men sådan en tør jeg sku ikke at køre med på vejen(: det er jo ulovligt...
Thomas K
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: man 9. maj 2011 20:45
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af Thomas K »

Nikolaj skrev:hmm, mon dog der kan ske noget ved at den kører lidt ulovligt en enkelt dag? og uden forrør... men jeg har allerede en 110cc crosser men sådan en tør jeg sku ikke at køre med på vejen(: det er jo ulovligt...
Det er da os ulovligt at køre på en tunet knallert?? :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi
Lars_XCIII
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tirs 31. mar 2009 22:51
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af Lars_XCIII »

Du skal da bare have en proma udstødning på, så kan den høres i hele sognet :(y)
Yamaha fs1 77 k1
Puch Maxi K 83
Tomos cross 5 gear 72
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af T.B. »

Hej Nicolai i anledning af din sidste skoledag vil jeg give dig en La Fa(et eller andet) lydpotte i pæn stand hvis du betaler portoen. Det er den der følger med det store tunsæt fra Protuna nu om dage og laver en gevaldig larm. Måske hedder den La Fandens til larm eller sådan noget :hihi
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af roberthandvask »

T.B. skrev:Hej Nicolai i anledning af din sidste skoledag vil jeg give dig en La Fa(et eller andet) lydpotte i pæn stand hvis du betaler portoen. Det er den der følger med det store tunsæt fra Protuna nu om dage og laver en gevaldig larm. Måske hedder den La Fandens til larm eller sådan noget :hihi

hey!

jeg har sidste skoledag her den 27. maj jeg vil også have noget :crying :thunge :teeth2
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af Nikolaj »

mange tak for tilbudet, men behold du bare lydpotten. Jeg tror jeg vil prøve her en af dagene og pille udstødningen af og kun køre med forrør, for at se om den kan trække det(: men det sku da være mærkeligt hvis den ikke kan når alle mine kammeraters yamahaer sagtens kan køre med forrør... Men kan motor tage skade af det???
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af roberthandvask »

Nikolaj skrev:mange tak for tilbudet, men behold du bare lydpotten. Jeg tror jeg vil prøve her en af dagene og pille udstødningen af og kun køre med forrør, for at se om den kan trække det(: men det sku da være mærkeligt hvis den ikke kan når alle mine kammeraters yamahaer sagtens kan køre med forrør... Men kan motor tage skade af det???
nej men du kan få høreskade :lol: :lol: :thunge
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Nikolaj
Junior knallert
Indlæg: 90
Tilmeldt: tirs 17. aug 2010 19:45
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af Nikolaj »

hehe, ja men så det godt der er en hjelm som tager noget af lyden(:
Brugeravatar
Elkjaer
Junior knallert
Indlæg: 82
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 21:26
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af Elkjaer »

Jeg syntes personligt det er noget svineri det i har gang i der, at lave knallerten om og få den til at larme, gør lige præcis der kommer mere fokus på alle knallerter, også os der godt kan finde ud af at køre ordentligt i trafikken, godt nok kører vi lidt for stærkt, pga. lange strækninger til og fra arbejde, men det sker der sku ikke noget ved så længe man ikke hamre igennem en 30 km/t zone med 80 km/t,

grunden til den danske lovgivning med hensyn til knallerter er så stram, er på grund af sådan nogle som dig og dine venner, der bare er ude på at lave balade og irriterer naboer osv.

behold din udstødning på og kør ordentligt, om maskinen så render 30 eller 60 er som sådan fuldstændig ligegyldigt, bare du ikke gør som overnævnt.

Undskylder mit sure opstød..
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af jbn »

Elkjaer skrev:Jeg syntes personligt det er noget svineri det i har gang i der, at lave knallerten om og få den til at larme, gør lige præcis der kommer mere fokus på alle knallerter, også os der godt kan finde ud af at køre ordentligt i trafikken, godt nok kører vi lidt for stærkt, pga. lange strækninger til og fra arbejde, men det sker der sku ikke noget ved så længe man ikke hamre igennem en 30 km/t zone med 80 km/t,

grunden til den danske lovgivning med hensyn til knallerter er så stram, er på grund af sådan nogle som dig og dine venner, der bare er ude på at lave balade og irriterer naboer osv.

behold din udstødning på og kør ordentligt, om maskinen så render 30 eller 60 er som sådan fuldstændig ligegyldigt, bare du ikke gør som overnævnt.

Undskylder mit sure opstød..
det kunne jeg ikke sige meget bedre :(y)
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af patrick j. »

jbn skrev:
Elkjaer skrev:Jeg syntes personligt det er noget svineri det i har gang i der, at lave knallerten om og få den til at larme, gør lige præcis der kommer mere fokus på alle knallerter, også os der godt kan finde ud af at køre ordentligt i trafikken, godt nok kører vi lidt for stærkt, pga. lange strækninger til og fra arbejde, men det sker der sku ikke noget ved så længe man ikke hamre igennem en 30 km/t zone med 80 km/t,

grunden til den danske lovgivning med hensyn til knallerter er så stram, er på grund af sådan nogle som dig og dine venner, der bare er ude på at lave balade og irriterer naboer osv.

behold din udstødning på og kør ordentligt, om maskinen så render 30 eller 60 er som sådan fuldstændig ligegyldigt, bare du ikke gør som overnævnt.

Undskylder mit sure opstød..
det kunne jeg ikke sige meget bedre :(y)

Ja, jeg er sådan set også enig.
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Ryholl
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: ons 9. dec 2009 20:09
Kontakt:

Re: Ændringer til sidste skoledag

Indlæg af Ryholl »

Nikolaj skrev:mange tak for tilbudet, men behold du bare lydpotten. Jeg tror jeg vil prøve her en af dagene og pille udstødningen af og kun køre med forrør, for at se om den kan trække det(: men det sku da være mærkeligt hvis den ikke kan når alle mine kammeraters yamahaer sagtens kan køre med forrør... Men kan motor tage skade af det???
hvis du kører med std udstødning
skal du pille fløjten ud med en 8mm fast nøgle
så lyder den lidt som en harley
den larmer godt :teeth2
16 år, kæmpe fan af fs1'en
Blå Puch Maxi
Atv 200cc solgt :(
Yamaha fs1 1978 "projekt airbrush" under renovation
Rød Mobylette, vil ikke starte :(
Thumpstar road ripper 50cc, EU45knallert
Xmotos 2010
Mange reservedele haves spørg hvis du mangler noget :D http://scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=66584
Højglanspolerer også
Mvh Ryholl
Besvar

Tilbage til "Tuning"