hvodan får jeg bedst udelse ud af min motor

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Lasse-kaltoft
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 23:51
Kontakt:

hvodan får jeg bedst udelse ud af min motor

Indlæg af Lasse-kaltoft »

hej jeg skal til at tune min fs1 hvad ville i anbefale ? har selv tænkt på 12.8 hk sæt. men vil gerne have noget med mere ryg i
Brugeravatar
atj30
Junior knallert
Indlæg: 58
Tilmeldt: tirs 22. feb 2011 20:45
Kontakt:

Re: hvodan får jeg bedst udelse ud af min motor

Indlæg af atj30 »

Køb en motorcykel
Yamaha fs1 4 gear årg 78 igangværende projekt
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: hvodan får jeg bedst udelse ud af min motor

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej Lasse, og velkommen til.

Hvis du vil have mere power end et 12.8 HK tun, så skal du nok overveje en anden maskine. selv et 12.8 HK er svært at få til at yde som f.eks en moderne Yamaha TZR 50.

Du skal lige huske at Yamaha FS1 motorens design er 43 år gammelt. En realistisk topfart på en FS1 er 80-85 km/t med et fornuftigt tunsæt hvilket i mine øjne også er rigeligt.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: hvodan får jeg bedst udelse ud af min motor

Indlæg af roberthandvask »

Morten - Webmaster skrev:Hej Lasse, og velkommen til.

Hvis du vil have mere power end et 12.8 HK tun, så skal du nok overveje en anden maskine. selv et 12.8 HK er svært at få til at yde som f.eks en moderne Yamaha TZR 50.

Du skal lige huske at Yamaha FS1 motorens design er 43 år gammelt. En realistisk topfart på en FS1 er 80-85 km/t med et fornuftigt tunsæt hvilket i mine øjne også er rigeligt.
det er jo topfarten på din yamaha mc. hvad gearing køre du denne topfart med? :)
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: hvodan får jeg bedst udelse ud af min motor

Indlæg af Morten - Webmaster »

roberthandvask skrev: det er jo topfarten på din yamaha mc. hvad gearing køre du denne topfart med? :)
14/43 med 4 gear.

med 5 gear regner jeg med at montere 14/41
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: hvodan får jeg bedst udelse ud af min motor

Indlæg af roberthandvask »

kan man godt få et 41 tands baghjul? det lyder spændende, hvor meget render du med det vil give på toppen med det 5 gear?
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: hvodan får jeg bedst udelse ud af min motor

Indlæg af Morten - Webmaster »

lad os lige holde tråden ren for OT, men jeg håber på de opgivne 90-95
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Lasse-kaltoft
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 23:51
Kontakt:

Re: hvodan får jeg bedst udelse ud af min motor

Indlæg af Lasse-kaltoft »

tak :) har hørt noget om man kan smide en 19 mm. kabu fra en puch på, er der nogen der ved om det passer ?
Besvar

Tilbage til "Tuning"