Side 1 af 1

Krumtaphus polering ?

: tirs 12. apr 2011 20:36
af dexta
Hej alle. Jeg bikser lidt med tuning, hvordan er jeres erfaring. Skal krumtap hus poleres eller skal det bare "friskes op" ?

På forhånd tak !

Mads :rocks

Re: Krumtaphus polering ?

: tirs 12. apr 2011 20:49
af strynboen
jeg ville ikke gøre noget...der er ikke noget at hente ved polering..det skal nærmere være lidt ru i overfladen for bedre turbolens...
du skal jo have revet de bensin dråber i stykker..så de forstøver..og blandes med luften..og ikke fortætter til dråber på de blanke overflader....tuning er cylender..det er der forskellen gør mest...ja self 16 mm plade og kaburator..og en perfekt afstemt udstødning

Re: Krumtaphus polering ?

: tirs 12. apr 2011 21:01
af dexta
Tak lars, det var også min opfattelse af det, men nogle siger det skal poleres op så det er helt blank, men har også selv været lidt modstander af det !

Jeg står bare i den situation jeg vil have hevet så meget ud af min yamaha motor som muligt, og derfor ville jeg lige høre jeres erfaringer !!

:BALLOONS

Re: Krumtaphus polering ?

: tirs 12. apr 2011 21:45
af Henrik Fs1
LAD ENDELIG VÆRE! Tidligere ejer har gjort det på min blå 78ér, og da den var hårdt tunet, stod den bare og fyldte krumtaphus med benzin ( overdrivelse fremmer forståelsen ) og den man så gav den gas og den kom nok sug til benzin kom med, druknede den nærmest.. :(n) Så gik der en 10-15 sekunder før den brændte rent igen.. :tuba Og er sikker på det er der skylden lægger sammen med den Polini Membran jeg havde på. :what2 Brug tiden og kræfterne på de andre dele istedet :rocks

Re: Krumtaphus polering ?

: tirs 12. apr 2011 21:49
af dexta
Tak, det var også min mening om det! :wink:

Re: Krumtaphus polering ?

: tirs 12. apr 2011 22:05
af Tottenham
dexta skrev:Tak, det var også min mening om det! :wink:
Du er sikker på at det er krumtappen ? du mener, der skal poleres :thunge :thunge :thunge :thunge

Re: Krumtaphus polering ?

: tirs 12. apr 2011 22:07
af dexta
Nej, jeg mener selve krumtaphuset i blokken !

Re: Krumtaphus polering ?

: tirs 12. apr 2011 22:08
af Tottenham
dexta skrev:Nej, jeg mener selve krumtaphuset i blokken !
:thunge :thunge :thunge :thunge :thunge Tænk dig lige om !!!!!!!!!!!

Re: Krumtaphus polering ?

: tirs 12. apr 2011 22:09
af dexta
Ja, det skal efter sigende ikke poleres !

Re: Krumtaphus polering ?

: tirs 12. apr 2011 22:10
af Tottenham
dexta skrev:Ja, det skal efter sigende ikke poleres !
Hvorfor ikke ?? du har da alderen ? Eller har du en ved siden af i golfen til det hårde arbejde :(y)

Re: Krumtaphus polering ?

: tirs 12. apr 2011 22:11
af dexta
Nu er jeg med du :teeth2 :teeth2 :teeth2 :teeth2

Re: Krumtaphus polering ?

: tirs 12. apr 2011 22:12
af Tottenham
Den var sa<tme svæær at hente :thunge :thunge :thunge

Re: Krumtaphus polering ?

: tirs 12. apr 2011 22:14
af dexta
Tja, man er vel ved at være træt :whew :teeth2 :teeth2

Re: Krumtaphus polering ?

: tirs 12. apr 2011 22:16
af Tottenham
dexta skrev:Tja, man er vel ved at være træt :whew :teeth2 :teeth2
Ja det bliver man som regel , efter sådant en omgang. Men ta en smøg di , Det hjælper :teeth2

Re: Krumtaphus polering ?

: ons 13. apr 2011 18:45
af Allan M
Lang historie, men her er, hvad min research i bøger og på net har givet:
I "gamle" dage, dvs 70´erne og 80´erne, polerede racer-entusiasterne til den store guldmedalje. Efterhånden stod det klart, at det, som gjorde en forskel i virkeligheden var at sørge for, at der ikke var nogle kanter eller dårlige overlap mellem blok og cylinder fx, som kunne resultere i "turbulens" i benzinflowet.

I vore dage har jeg hørt det omtalt som at "blue-printe" cylinderen til blokken i knallert-kredse (læs: MCG)

Så drop at polere - du skal hellere sikre dig, at der er NØJAGTIG overlap ved alle kanter og samlinger og at der ikke er støbeklatter i skyllekanaler og udstødningskanal.

Re: Krumtaphus polering ?

: ons 13. apr 2011 21:07
af dexta
Tak Allan, det vil jeg gøre ! :wink:

Re: Krumtaphus polering ?

: ons 13. apr 2011 21:12
af Allan M
Husk også at kigge efter, om bundpakningen rager ind mellem cylinder og blok. Ellers kan man jo have "blue-printet" og slebet nok så fint, og så er der en "kant" alligevel....

Re: Krumtaphus polering ?

: ons 13. apr 2011 21:20
af dexta
Ja lige nøjagtig ! Det bliver spændende at komme ud og prøve den !
Skal man ikke køre med org membran ?

Re: Krumtaphus polering ?

: ons 13. apr 2011 21:27
af nielsfup
Allan M skrev:Lang historie, men her er, hvad min research i bøger og på net har givet:
I "gamle" dage, dvs 70´erne og 80´erne, polerede racer-entusiasterne til den store guldmedalje. Efterhånden stod det klart, at det, som gjorde en forskel i virkeligheden var at sørge for, at der ikke var nogle kanter eller dårlige overlap mellem blok og cylinder fx, som kunne resultere i "turbulens" i benzinflowet.

I vore dage har jeg hørt det omtalt som at "blue-printe" cylinderen til blokken i knallert-kredse (læs: MCG)

Så drop at polere - du skal hellere sikre dig, at der er NØJAGTIG overlap ved alle kanter og samlinger og at der ikke er støbeklatter i skyllekanaler og udstødningskanal.

Ja det var det mest fornuftige jeg længe har set.
Helt enig.