Krumtaphus polering ?

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51

Krumtaphus polering ?

Indlægaf dexta » tirs 12. apr 2011 20:36

Hej alle. Jeg bikser lidt med tuning, hvordan er jeres erfaring. Skal krumtap hus poleres eller skal det bare "friskes op" ?

På forhånd tak !

Mads :rocks
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf strynboen » tirs 12. apr 2011 20:49

jeg ville ikke gøre noget...der er ikke noget at hente ved polering..det skal nærmere være lidt ru i overfladen for bedre turbolens...
du skal jo have revet de bensin dråber i stykker..så de forstøver..og blandes med luften..og ikke fortætter til dråber på de blanke overflader....tuning er cylender..det er der forskellen gør mest...ja self 16 mm plade og kaburator..og en perfekt afstemt udstødning
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf dexta » tirs 12. apr 2011 21:01

Tak lars, det var også min opfattelse af det, men nogle siger det skal poleres op så det er helt blank, men har også selv været lidt modstander af det !

Jeg står bare i den situation jeg vil have hevet så meget ud af min yamaha motor som muligt, og derfor ville jeg lige høre jeres erfaringer !!

:BALLOONS
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel

Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf Henrik Fs1 » tirs 12. apr 2011 21:45

LAD ENDELIG VÆRE! Tidligere ejer har gjort det på min blå 78ér, og da den var hårdt tunet, stod den bare og fyldte krumtaphus med benzin ( overdrivelse fremmer forståelsen ) og den man så gav den gas og den kom nok sug til benzin kom med, druknede den nærmest.. :(n) Så gik der en 10-15 sekunder før den brændte rent igen.. :tuba Og er sikker på det er der skylden lægger sammen med den Polini Membran jeg havde på. :what2 Brug tiden og kræfterne på de andre dele istedet :rocks
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.

Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf dexta » tirs 12. apr 2011 21:49

Tak, det var også min mening om det! :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel

Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf Tottenham » tirs 12. apr 2011 22:05

dexta skrev:Tak, det var også min mening om det! :wink:

Du er sikker på at det er krumtappen ? du mener, der skal poleres :thunge :thunge :thunge :thunge
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50

Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf dexta » tirs 12. apr 2011 22:07

Nej, jeg mener selve krumtaphuset i blokken !
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel

Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf Tottenham » tirs 12. apr 2011 22:08

dexta skrev:Nej, jeg mener selve krumtaphuset i blokken !

:thunge :thunge :thunge :thunge :thunge Tænk dig lige om !!!!!!!!!!!
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50

Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf dexta » tirs 12. apr 2011 22:09

Ja, det skal efter sigende ikke poleres !
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel

Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf Tottenham » tirs 12. apr 2011 22:10

dexta skrev:Ja, det skal efter sigende ikke poleres !

Hvorfor ikke ?? du har da alderen ? Eller har du en ved siden af i golfen til det hårde arbejde :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50

Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf dexta » tirs 12. apr 2011 22:11

Nu er jeg med du :teeth2 :teeth2 :teeth2 :teeth2
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel

Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf Tottenham » tirs 12. apr 2011 22:12

Den var sa<tme svæær at hente :thunge :thunge :thunge
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50

Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf dexta » tirs 12. apr 2011 22:14

Tja, man er vel ved at være træt :whew :teeth2 :teeth2
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel

Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf Tottenham » tirs 12. apr 2011 22:16

dexta skrev:Tja, man er vel ved at være træt :whew :teeth2 :teeth2

Ja det bliver man som regel , efter sådant en omgang. Men ta en smøg di , Det hjælper :teeth2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50

Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf Allan M » ons 13. apr 2011 18:45

Lang historie, men her er, hvad min research i bøger og på net har givet:
I "gamle" dage, dvs 70´erne og 80´erne, polerede racer-entusiasterne til den store guldmedalje. Efterhånden stod det klart, at det, som gjorde en forskel i virkeligheden var at sørge for, at der ikke var nogle kanter eller dårlige overlap mellem blok og cylinder fx, som kunne resultere i "turbulens" i benzinflowet.

I vore dage har jeg hørt det omtalt som at "blue-printe" cylinderen til blokken i knallert-kredse (læs: MCG)

Så drop at polere - du skal hellere sikre dig, at der er NØJAGTIG overlap ved alle kanter og samlinger og at der ikke er støbeklatter i skyllekanaler og udstødningskanal.

Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf dexta » ons 13. apr 2011 21:07

Tak Allan, det vil jeg gøre ! :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel

Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf Allan M » ons 13. apr 2011 21:12

Husk også at kigge efter, om bundpakningen rager ind mellem cylinder og blok. Ellers kan man jo have "blue-printet" og slebet nok så fint, og så er der en "kant" alligevel....

Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf dexta » ons 13. apr 2011 21:20

Ja lige nøjagtig ! Det bliver spændende at komme ud og prøve den !
Skal man ikke køre med org membran ?
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Krumtaphus polering ?

Indlægaf nielsfup » ons 13. apr 2011 21:27

Allan M skrev:Lang historie, men her er, hvad min research i bøger og på net har givet:
I "gamle" dage, dvs 70´erne og 80´erne, polerede racer-entusiasterne til den store guldmedalje. Efterhånden stod det klart, at det, som gjorde en forskel i virkeligheden var at sørge for, at der ikke var nogle kanter eller dårlige overlap mellem blok og cylinder fx, som kunne resultere i "turbulens" i benzinflowet.

I vore dage har jeg hørt det omtalt som at "blue-printe" cylinderen til blokken i knallert-kredse (læs: MCG)

Så drop at polere - du skal hellere sikre dig, at der er NØJAGTIG overlap ved alle kanter og samlinger og at der ikke er støbeklatter i skyllekanaler og udstødningskanal.



Ja det var det mest fornuftige jeg længe har set.
Helt enig.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580


Tilbage til "Tuning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster