hvad vil den rende?

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

hvad vil den rende?

Indlæg af Luskibuski »

Hej

hvad vil min Yamse køre med:

43-44 min f5b tum178 udboredet cylinder
16 mm kabu
16 mm indsugning
11 tandgearing
5,3 hk udstødning

det stempel jeg har nu passer til cylinderen, men den har en rids på midten vil det gøre den store forskel?
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: hvad vil den rende?

Indlæg af hybber »

Har ikke lige et bud på topfarten med den opsætning, men jeg ville nok sætte mindst et 13 tands fortandhjul på. Ellers vil den køre med lidt rigeligt omdrejninger ved topfart osv.

Jesper
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: hvad vil den rende?

Indlæg af roberthandvask »

der er ikke andet og gøre end prøve det :D :(y) :thunge
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

Re: hvad vil den rende?

Indlæg af anden77 »

Ikke en dag over 60 med den gearing,og ikke over 75 med støøre gearing tror jeg ikke er muligt
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: hvad vil den rende?

Indlæg af Luskibuski »

hvad med dyse, ville det gøre en forskel hvis jeg satte en 160-170 istedet for 150 som jeg har i nu?
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: hvad vil den rende?

Indlæg af Kim B S »

Hej Luskibuski.
Jeg køre i øjeblikket med samme opsætning, bortset fra at min F5B er helt standard og min Gearing er 15/43, og den køre ca. 65 km/t på lige vej. Den køre selvfølgelig med et rimelig moderat omdrejningstal, og kan derfor også holde til den opsætning længe. :(y) Den er selvfølgelig ikke nogen raket op af bakke, men trækker som regel op i 3 gear. :wink: Til gængæld køre den snild 90 til 100 km/t ned af en stor bakke. :hihi Det er klart at lidt ekstra cylinder-volumen vil give lidt ekstra i topfart, men så synes jeg også at den skal have, en noget større gearing end 11/43, som ikke er meget til den opsætning. :shock:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: hvad vil den rende?

Indlæg af Morten - Webmaster »

hvis du piller lidt ved udstødningsporten også vil jeg skyde på 65-70 km/t med et fedt optræk og nul problemer med bakker :(y) men den kommer til at tage mange snoninger. hvis du skal køre lange strækninger skal du overveje en højere gearing, men hvis du bare skal suse rundt i byen og have en kvik sjov Yamaha så tror jeg du får det med 11 eller 12 tands.

Prøv og start med en 180 dyse og gå evt ned til 170.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Tuning"