passer det? 12.8 hk udstødning.

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af roberthandvask »

kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Lad nu bare den ældre herre på 65 år ( står i hans profil ) gå i den tro at han har en 12,8 udstødning,,, for det er godt nok førstegang,,, i min 34 årige Yamaha FS1 karriere,,, at jeg har hørt om at en 5,3 udstødning bliver kaldet en 12,8 tunudstødning,,, og ja 35 mm udvendig på forrøret og 32 indvendig,,,

:whew
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af roberthandvask »

Jeg tror heller ikke på det. Men har hørt at den overlagte crossudstødning er 12.8 hk udstødningen, til den store cylinder.
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Fed attitude han har :(n) ville ikke købe en bukket spændeskive af ham :hihi
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Morten - Webmaster skrev:Fed attitude han har :(n) ville ikke købe en bukket spændeskive af ham :hihi
nej han kommer vist under kategorien sure gamle mænd :shutup :inbottle :teeth2
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af Morten - Webmaster »

tror nu bare det er en alm SG knægt der har leget roulette med rullemenuen til fødselsår...
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af Dewil »

og han har egen hjemmeside ..... http://guharjegsaa.men.det.rager.ikke.dig.dk :lol: :lol:
Så er din hjemmeside mere fredelig Johnny....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Dewil skrev:og han har egen hjemmeside ..... http://guharjegsaa.men.det.rager.ikke.dig.dk :lol: :lol:
Så er din hjemmeside mere fredelig Johnny....

:dust :dust
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af Stub »

Jeg tror bestemt at han er fra en anden planet :whew
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af Allan M »

Da jeg kørte (start 1990´erne) hed den også en 12,8 udstødning blandt os knægte.
Det skyldes, at den fulgte med det (tyske) tunsæt med alu-cylinder, som angiveligt havde 12,8 HK. Selvfølgelig ydede det ikke 12,8 hk i virkeligheden. Men det hed det altså.

Senere har jeg jo fundet ud af, at det "bare" drejer sig om en uoriginal u-droslet udstødning, og i dag kalder vi den samme udstødning for 5,3 eller også "den skråtskårede"

Mange dele er blevet kaldt noget forskelligt igennem tiden.
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af roberthandvask »

Allan M skrev:Da jeg kørte (start 1990´erne) hed den også en 12,8 udstødning blandt os knægte.
Det skyldes, at den fulgte med det (tyske) tunsæt med alu-cylinder, som angiveligt havde 12,8 HK. Selvfølgelig ydede det ikke 12,8 hk i virkeligheden. Men det hed det altså.

Senere har jeg jo fundet ud af, at det "bare" drejer sig om en uoriginal u-droslet udstødning, og i dag kalder vi den samme udstødning for 5,3 eller også "den skråtskårede"

Mange dele er blevet kaldt noget forskelligt igennem tiden.
men det jeg har hørt er at den overlagte cross udstødning er den 12.8 hk udstødning til den store 12.8 hk cylinder.

http://www.protunahandels.de/product.as ... n=19065274 den her
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
malthe
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: tors 10. apr 2008 10:35
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af malthe »

den oplagte cross udst havde jeg også til det 12.5 hk jeg kørte med ( i gamle dage ) :hihi
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af claus olieklud »

Allan M skrev:Da jeg kørte (start 1990´erne) hed den også en 12,8 udstødning blandt os knægte.
Det skyldes, at den fulgte med det (tyske) tunsæt med alu-cylinder, som angiveligt havde 12,8 HK. Selvfølgelig ydede det ikke 12,8 hk i virkeligheden. Men det hed det altså.

Senere har jeg jo fundet ud af, at det "bare" drejer sig om en uoriginal u-droslet udstødning, og i dag kalder vi den samme udstødning for 5,3 eller også "den skråtskårede"

Mange dele er blevet kaldt noget forskelligt igennem tiden.
hej... jeg er helt enig... sådan var det ihvertfald i mo-parts... cross udstødningen/bobbeludstødningen hørte til 12,0 hk med udvendig kaburator - det var 40mm... siden kom de som 14,0 hk og 16,0 hk med vist nok 24mm kaburator og lidt større boring... jeg mener 12,0 kørte med 19mm kaburator... kun til disse sæt fulgte bobbeludstødningen med deraf navnet 12,0 udstødning... jeg mener selv at kunne remse samtlige tun sammensætninger op fra mo-parts, lige fra 5,3 til 16,0 hk... jeg har læst det til hudløshed... måske nogle ligger inde med et katalog derfra dengang i midt eller slut firserne ??? slut for nu - der er et program i fjerneren jeg skal se, og det er ikke det der lorte håndbold... hilsen claus olieklud...
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af roberthandvask »

men claus er cross udstødning ikke den vildeste tun udstødning du kan få til større cylindere? (45 mm)
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af claus olieklud »

hej hr håndvask... jeg mener at crossudstødningen er den mest effektfulde over et bredt omdrejningstal, alså fx. yderst virksom imellem 7000-11000 omdrejninger uanset cylinderdiameter 50-70ccm... ikke kun på en yamaha, men en hvilken somhelst knallert med en udstødningsport på højde med ca. halvdelen af slaglængden... selvfølgelig letløbende med godt åndedræt... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: passer det? 12.8 hk udstødning.

Indlæg af Allan M »

Det var lige præcis MO-Parts jeg refererede til :)

Der var 12,0 med RD/DT-cylinder og oplagt udstødning. Og så var der 12,8 med alu-cylinder (a´la´Athena-cylinderen) og den skråtskårne udstødning.
Besvar

Tilbage til "Tuning"