Yamaha

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Fredy430
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons 10. nov 2010 00:46
Kontakt:

Yamaha

Indlæg af Fredy430 »

Hejså, min ene "leje" yamaha køre ca. 40 kmt på lige vej lige nu, hvis jeg gerne vil op på 70/80 hvilken tun dele ville så være gode fra protuna eller scooter dele. ?
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af roberthandvask »

det skal være en 5.3 udstødning, 16 mm boringsplade, 16 mm kaburator den skal helst være en mikuni da den går bedst. Også lige et 13 tands

det er hele du skal bruge

http://www.protunahandels.de/product.as ... n=19065301

http://www.protunahandels.de/product.as ... n=19065160

http://www.protunahandels.de/product.as ... n=19065259

http://www.protunahandels.de/product.as ... n=19065181 det skal bemærkes at det er en kopi af en mikuni

ellers kan du bare købe det her sæt: http://www.protunahandels.de/product.as ... n=19064774

ellers er der de trick som file udstødningskanalen større, polere skyllekanalerne, krumtaphuset.

plane topstykket giver på optrækket, ellers kan du købe et færdig planet her:

http://www.protunahandels.de/product.as ... n=19065092
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg ville godt nok finde et andet sted at handle end hos protuna.... det er t hansen og de fatter ikke en lyd af hvad de har med at gøre... bitter erfaring....
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af roberthandvask »

hmm har aldrig handlet med dem før :)
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af Morten - Webmaster »

det har jeg....... 100% af gangene sendte de forkerte dele (forkerte tolerancer) selv da jeg ringede og forklarede dem fejlen sendte de bare igen noget forkert :whew
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af roberthandvask »

haha de lyder som nogle ***huller :D
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jeg har også dårlig erfaring med Protuna i form af skæve indsug.plader og så kopikarburatoren (Mukini), som de undlod at anføre kom kopi. Den gjorde jeg så meget vrøvl i længere tid over, at de dog forbarmede sig og sendte både en brugt komplet Mukini samt nye dele (plastbøsning + spjældfjeder) til den førstleverede.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Fredy430
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons 10. nov 2010 00:46
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af Fredy430 »

så er i siger "ikke protuna" ??? der er jo også scooter dele.dk
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af roberthandvask »

kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg vil lige sige at man skal tage de trustpilot udtalelser sådan lidt bob bob.... det er ikke alle udsavn der er særlig saglige.... det er nemt at brokke sig hvis man ikke selv er klar over hvad man arbejder med...
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af Jensmc »

Har Pruttefirmaet egentlig en butik, hvor man personligt kan handle i?
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af roberthandvask »

http://www.scooter-dele.dk/aiz.asp?id=1854


citat: Kunde info, Scooter-dele.eu er udelukkende en internet butik og handler kun over internettet, det vil sige at du ikke kan møde op på vores adresse og handle, ombytte eller lave en reklamation, dette er kun en retur adresse og der er ikke personale til at betjene dig.
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af Jensmc »

Du skriver "på vores adresse". Har du noget med det at gøre?
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jensmc skrev:Du skriver "på vores adresse". Har du noget med det at gøre?
Robert citerer tekst fra deres hjemmeside
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af Jensmc »

Nå ja, du kender mig jo. :thunge
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af Dewil »

Robert, det scooter-dele forklarer er blot at man ikke har en fysisk butik hvor man kan gå og bruge timer på at tale med en sælger. De har valgt kun at handle via nettet og derfor vil bla reklamationer også foregå den vej. Du er ikke ringere stillet, tværtom, en vare du selv piller af hylden og som intet fejler, har butikken som sådan ikke nogen pligt til at tage retur. Handler du over nettet har du 14 dages returret (mener jeg) ifølge dansk lovgivning..... og den er vi jo alle underlagt..... selv sneskovlen.fjols :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af claus olieklud »

hej... jeg har været heldig de gange jeg har købt stumper af protuna, scooterdele og i gamle dage hos mo-parts...
jeg ved også godt at der er meget lort hos t hansen, men jeg vil også sige at yamaha 4 gears er de værste at købe stumper til... da t hansen var helt nye havde de bedre dele end nu... hvis man vil havde sin yamaha til at køre stærkt syntes jeg en god start er at anskaffe sig en 16mm boreplade og en 16mm kaburator - sådan en kan let købes brugt... nogle gange er der endda en der vil bytte med en 10mm... hilsen claus olieklud...
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af roberthandvask »

ellers vis du står og skal køre lidt stækere, så bare smid den her motor på http://www.dba.dk/yamaha-fs1-k1-dx--00-je/id-70101059/ :lol: :lol:
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af jbn »

roberthandvask skrev:ellers vis du står og skal køre lidt stækere, så bare smid den her motor på http://www.dba.dk/yamaha-fs1-k1-dx--00-je/id-70101059/ :lol: :lol:
så er problemet jo bare at hvis du bliver stoppet så er der ikke længere tale om knallet men uindregistreret mc og så begynder det for alvor at koste kassen, istedet for at få en lille bøde for ulovlige dele, og har du så heller ikke mc kørekort ja så bliver det virkeligt dyrt :whew og hvis du kan tune lidt selv kan en god yamaha da sagtens ramme de 90+ det gjorde min første, 3 skyller filet i udstødningskanalen men stadig std boring,ca 12 mm karburator(hjemmefilet) 5,3 udst. og 15-43 gearing :oops: ja det var dengang man var ung og det bare skulle gå stærkt :(n)
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af bonde søren »

nej så længe stellet er en 30 knallert kan det ikke blive kategoriseret som en motorcykel ! :)
fuskeren
Besvar

Tilbage til "Tuning"