Yamaha

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af Morten - Webmaster »

bonde søren skrev:nej så længe stellet er en 30 knallert kan det ikke blive kategoriseret som en motorcykel ! :)
Det skal du ikke være så sikker på...... jeg har for nyligt drøftet emnet med lederen for færdselspolitiets knallertkontor (øverste knallertmyndighed under færdselsstyrelsen), og de er af en helt anden mening...
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af bonde søren »

okay, snakkede godt nok bare med kørelæreren til traktor kørekort der var af en anden opfattelse for jeg havde hørt at over 80cc så ville de blive betragtet som en motorcykel og men han var sikker på at det er stellet og ikke motoren der er afgørende også derfor at de ikke tjekker motor nummer men stelnummer ved evt kontrol
fuskeren
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af strynboen »

ja ved normal kontrol med lovlig knallert...men sætter du en anden motor på er de opmærksom på begge dele..og du bliver knaldet for konstruktive ændringer..med en motor over 50cc..så er du lige vidt..den store bøde..udsættelse af kørekort eller mange klip hvis du har et :(n)

der er jo mange som har sat en honda kopi motor på dæres daxer..de er på røven ved kontrol
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af Morten - Webmaster »

bonde søren skrev:okay, snakkede godt nok bare med kørelæreren til traktor kørekort der var af en anden opfattelse for jeg havde hørt at over 80cc så ville de blive betragtet som en motorcykel og men han var sikker på at det er stellet og ikke motoren der er afgørende også derfor at de ikke tjekker motor nummer men stelnummer ved evt kontrol
Det er sagen i en nøddeskal :wink: folk der udtaler et eller andet som om at "sådan er reglerne" uden at de rent faktisk har undersøgt det. Så spreder historien sig, og pludselig er det en udtalelse som folk betragter som faktum. :shutup
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Yamaha

Indlæg af Jensmc »

Det må så osse gælde alle jeres 47mm stempler mv. Hvis de ellers opdager det.
På en måde gælder det osse de, der har nr. plade på. Registreringen passer jo ikke mere.
Ups, glemte lige min CD50/65K1 :oops:
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Tuning"