47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
wind27
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 13. apr 2010 22:47
Kontakt:

47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af wind27 »

hej alle sammen
er ny i forum men syntes jeg vil fortælle lidt om min ombygning af min yamaha hvis nogen syntes det er lige så spændende som mig hehe

jeg vil lige høre om der er nogen som har prøvet og tilpasse en bw´s 47,6 på sin yamaha.
jeg har :D

læste på nettet at nogen havde prøvet det og det skulle blive ret vildt. så tænkte jeg det da var et fint nyt projekt.
startede med at få fat i en 40mm std cylinder fra bw og satte ellers igang. der var nu nok og tænke på for alt skulle tjekkes og skiftes.

første problem blev at cylinderen der hvor den går ind i motorblokken var for stor. så der skulle arb. lidt på det.

efter det troede jeg at alt var godt..........men nej havde ikk lige set at den ikk sluttede tæt ind mod motorblokken. skyllekanaler var bredere på bw cylinder....hummm....

det skulle nu prøves om man bare kunne tætte det lidt også se om den ville starte. fik lavet lidt pakninger så den var tæt sådan rimelig da.

blokeret indsugningen i motorblokken

ny indsugning

ny kabu 19 mm med vaccum

vaccum hane på tanken

så var det ved og være tid til og prøve at starte op for første gang.

1 hug

2 hug wooooom :)

mennnn kunne godt høre den ikk var helt tæt.......siiiiip .......siiiiip........sagde det.

okey ville nu prøve en tur så trillede stille og rolig afsted og må indrømme den faktisk kørte skide godt trods den ikk var tæt.
fedt optræk og kørte 60 i 3 gear......4 gear så døede den stille og rolig.

det eneste jeg tænkte på var, tænk når den bliver tæt også med 47,6 + 24mm kabu dette måtte blive vildt.

må fortsætte med at skrive senere. skal til og pakke også rejse på job :cry:
Senest rettet af wind27 tors 18. nov 2010 21:12, rettet i alt 1 gang.
nielskoch
Fuldblods knallert
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 28. okt 2009 14:24
Kontakt:

Re: 46,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af nielskoch »

Hej Wind27,

spændende projekt.
Venlig hilsen
Niels Koch


Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: 46,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af Macel »

Ja det lyder spændende, læg endelig nogle billeder herind. :)
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: 46,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af bonde søren »

passer pindbolte, og passer stempel højden når det i top ? (:
fuskeren
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: 46,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hvad med køling ? ribberne sidder vel forkert og er meget små ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
wind27
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 13. apr 2010 22:47
Kontakt:

Re: 46,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af wind27 »

pinbolte passer og stempeltop passer helt fint. kørte faktisk et stykke tid med 40 mm på og syntes den kørte meget stabilt.
ang køleribber og køling så ved jeg ikk hvordan de kan sidde forkert......måske jeg skulle lære noget nyt nu hehe. ang køling så er den stadig luftkølet og køl/smøre med blandingsbenz, men kunne godt tænke mig og prøve med kabu med olieindtag også lave noget blanding som kunne køre den vej. kunne være sjovt og prøve. jeg har et par billeder af den med 40 mm på som jeg vil prøve og ligge ind. men husk nu den er under opbygning så ligner ikk nogen million. nyder og gå og hygge med den også når jeg syntes den er færdig kommer den til maler. hehe sker nok aldrig
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: 46,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af 12V »

wind27 skrev:ang køleribber og køling så ved jeg ikk hvordan de kan sidde forkert......måske jeg skulle lære noget nyt nu
Køleribberne på en BWS (og de fleste scootere) sidder på tværs med knallerten, og er blæser-luft-kølet. En FS1 er fartvinds-kølet, og ribberne sidder i kørselsretning.

Piller du blæser systemet af en scooter, så vil den efter ikke alt for lang tid få en varmesætter. Det vil nok også ske med din, hvis den først er korrekt dyset ind og den får fuld gas i længere tid. Et blæsesystem vil nok se mystisk ud på en FS1, de fleste bruger vandkølede cylindre. Men findes BWS i vandkølet udgave?
kevin H
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 22. sep 2009 15:09
Kontakt:

Re: 47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af kevin H »

jeg har athena racing og 24mm pwk karburator og yasuni c16 udstødning på min 4 gear :) den spinner godt og vel 15.000 omdr, det noget af det vildeste jeg har prøvet den æder alt.. men det ikke noget der er holdbart, det det jeg kalder tivoli turen det sjovt men det koster penge. men det skam noget der virker :) jeg tætnede min imod skylle kanalerne med alu spartel og lidt tålmodighed og der efter tilpasse skyldekanalerne..

mvh. kevin
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: 47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af bonde søren »

fra lodret minarelli også ?
fuskeren
kevin H
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 22. sep 2009 15:09
Kontakt:

Re: 47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af kevin H »

undskyld ja :) fra bws/slider og med polini indsugning..
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: 47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af bonde søren »

kan jeg få et par billeder ? (:
fuskeren
kevin H
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 22. sep 2009 15:09
Kontakt:

Re: 47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af kevin H »

hvad vil du se da :) ?
wind27
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 13. apr 2010 22:47
Kontakt:

Re: 46,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af wind27 »

12V skrev:
wind27 skrev:ang køleribber og køling så ved jeg ikk hvordan de kan sidde forkert......måske jeg skulle lære noget nyt nu
Køleribberne på en BWS (og de fleste scootere) sidder på tværs med knallerten, og er blæser-luft-kølet. En FS1 er fartvinds-kølet, og ribberne sidder i kørselsretning.

Piller du blæser systemet af en scooter, så vil den efter ikke alt for lang tid få en varmesætter. Det vil nok også ske med din, hvis den først er korrekt dyset ind og den får fuld gas i længere tid. Et blæsesystem vil nok se mystisk ud på en FS1, de fleste bruger vandkølede cylindre. Men findes BWS i vandkølet udgave?
ja det har du da egentligt helt ret i. det havde jeg ikk lige tænkt over, men nu du siger det kan jeg da godt se det.
jeg ved faktisk ikke om den kan fåes i vandkølet udgave, men det er da noget der skal undersøges
wind27
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 13. apr 2010 22:47
Kontakt:

Re: 47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af wind27 »

kevin H skrev:jeg har athena racing og 24mm pwk karburator og yasuni c16 udstødning på min 4 gear :) den spinner godt og vel 15.000 omdr, det noget af det vildeste jeg har prøvet den æder alt.. men det ikke noget der er holdbart, det det jeg kalder tivoli turen det sjovt men det koster penge. men det skam noget der virker :) jeg tætnede min imod skylle kanalerne med alu spartel og lidt tålmodighed og der efter tilpasse skyldekanalerne..

mvh. kevin
lyder fedt. glæder mig til jeg får min op og køre helt. jeg har et lille stykke vej endnu før min er helt tip top. er bare spændt på hvordan jeg skal fikse det køling, men det løser sig nok hehe. hvordan ligge man billeder ind....den siger mine billeder er for store....
Kvizzle
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 14:25
Kontakt:

Re: 47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af Kvizzle »

BW's aka. lodret Minarelli cylindre fåes så vidt jeg ved ikke vandkølet.
Men ja, problemet er ofte at skyllekanalerne i BW's cylinderen er meget størrere end dem i FS1 blokken. Men det er så lykkedes for dig kan jeg høre. Spændende projekt. :D
Yamaha Passola "special" 1983
Yamaha Passola "original" 1980
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: 47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af bonde søren »

jeg er kommet et stykke i mit projekt da jeg også har fået blod på tanden :P
jeg vil tage en uorg luffilter kasse borre en masse små huller i ende dækslerne og placere en blæser også et blæser skjold som normalt sidder rundt om cylinderen også et stykke fleksiblet rør fra luftfilterkassen ned til et rundt hul i blæserskjoldet det er det jeg går og pusler med (:
er dog i tvivl om std krumtap kan holde til 14000 omdr ?
men er lidt på bar bund mht skylle kanaler jeg har faktisk kun kemisk metal at gøre godt med har ikke mulighed for alusvejsning :(
hører gerne og vil gerne se billeder fra jer andre :P
fuskeren
kevin H
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 22. sep 2009 15:09
Kontakt:

Re: 47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af kevin H »

ang. skyllekanalerne så start med at tilpas cylinderen, derefter sæt en bws parkning på så du ca. ved hvor du skal ligge den kemiske metal og det er meget vigtigt der er fedtfrit og noget at binde på, så sliber du det helt plant men blokken som styr så finder du også ud af hvor skæv din motor er :) så få den planet helt op og derefter tilpas kanalerne forsigtigt det ikke noget man skal pille af og på for mange gange fordi det som sagt ikke nogen holdbar løsning men bare en tivoli tur :)

mvh. kevin
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: 47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af bonde søren »

okay (: hvordan holder du din nedkølet ? med de små køleribber ?
fuskeren
kevin H
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 22. sep 2009 15:09
Kontakt:

Re: 47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af kevin H »

som jeg har skrevet tidligere er det ikke noget jeg ligger og køre flere km med :) det alt for sindsygt, jeg byggede den kun for at overhale alle plastik raketerne, ikke andet en god kaburator indstilling og holde øje hvor varm den bliver, men som sagt er den ikke bygget til kørsel kun for at se hvor meget jeg kunne få ud af den men planen er også den skal på et rulefelt på et tidspunkt det kunne da være meget sjovt :)

mvh. kevin
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: 47,6 fra yamaha bw tilpasset yamaha 4 gear

Indlæg af bonde søren »

okay men vil gerne se et par billeder ? :)
fuskeren
Besvar

Tilbage til "Tuning"