Dysse størrelse på nc 45mm cylinder kit?

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2111
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: Dysse størrelse på nc 45mm cylinder kit?

Indlægaf claus olieklud » ons 8. dec 2010 08:43

nielskoch skrev:Hejsa,

jeg har et 43 alu cylinder på, 16mm indsugning med en 150 dyse, 13/43 tandhjul, skråtskåren 5,3 udstødning og jeg må sige at den har ingen
problem med at trække i 4. gear fra 35-40 km/t. Kører efter org. speedometer ca 75-80 km/t.
PS: jeg vejer 0.12 ton :what2

hej... jeg er helt enig - jeg kører med ca samme opsætning som dig, men kun med 12/43 og expantionspotte - jeg har heller ingen problemer med at trække 4. gear... når vi kører på stribe til træf er farten tit under 30 kmt, men jeg kan da stadig bruge 4. gear... faktisk kan den trække sig op fra ca 3000 omdrejninger... mange vil sikkert mene at det ikke kan lade sig gøre med så stor en udstødningsport, men ingen problem... jeg tror det handler om god kompression...
jeg er også enig i valget af hoveddyse... her vil mange sikkert mene at en langt større er påkrævet, men så vil knallerten bare firetakte helt vildt... hilsen claus olieklud...

Brugeravatar
allspeed
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 13:14

Re: Dysse størrelse på nc 45mm cylinder kit?

Indlægaf allspeed » ons 8. dec 2010 20:03

roberthandvask skrev:
allspeed skrev:I dont understand why over here you use 13/43 or 14/43 gearing ? Is it because you have reed valve engines?

My bike does 80kmh and pulls 4th well when the revs increse but the gap from 3rd to 4th remains.

or


dont forstå, hvorfor herovre du bruger 13/43 eller 14/43 gearing? Er det fordi du har reed ventil motorer?

Min cykel er 80 kilometer i timen og trækker 4:e godt, når de omdrejninger Increse men forskellen fra 3. til 4. rester.


Billede



stop use google translate, its not danish :lol: :lol: :thunge

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
I am English,sorry no Danish and apologies in advance for muddled Google translations.

Fs1 1991 Bloooooooo
Ap50 Special 1977
Ts50er 1980
Ts50er 1981
Ts50er 1982
Ts50er21 1985
Yamaha Aerox 50 2003

Brugeravatar
allspeed
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 13:14

Re: Dysse størrelse på nc 45mm cylinder kit?

Indlægaf allspeed » ons 8. dec 2010 20:06

Are both your cylinders Nc alu 43mm or Athena ?

If i post in english will the majority not understand what i am saying ?

Also i have to say this is the best fs1 forum i have found,by far. Always related information.
I am English,sorry no Danish and apologies in advance for muddled Google translations.

Fs1 1991 Bloooooooo
Ap50 Special 1977
Ts50er 1980
Ts50er 1981
Ts50er 1982
Ts50er21 1985
Yamaha Aerox 50 2003

roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 451
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24

Re: Dysse størrelse på nc 45mm cylinder kit?

Indlægaf roberthandvask » ons 8. dec 2010 20:26

allspeed skrev:Are both your cylinders Nc alu 43mm or Athena ?

If i post in english will the majority not understand what i am saying ?

Also i have to say this is the best fs1 forum i have found,by far. Always related information.


but people in here can translate english to danish :D
kør ud med yam's, kom hjem med fjams

Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6592
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Dysse størrelse på nc 45mm cylinder kit?

Indlægaf Morten - Webmaster » ons 8. dec 2010 21:39

roberthandvask skrev:stop use google translate, its not danish :lol: :lol: :thunge


Not very polite Robert.... :wink: Allspeed has no chance of knowing what result comes out of google translate.... Even if I couldn't read english, I would have no trouble understanding the translated text. I know how difficult this is, I have problems writing in the french Scooter forums that i use, and french dudes DON'T read english :teeth2

Allspeed, just write in English, English has been the number 1 foreign language in danish schools from 4th grade..
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Yamaha FS1 DX '78 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75

Brugeravatar
allspeed
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 13:14

Re: Dysse størrelse på nc 45mm cylinder kit?

Indlægaf allspeed » tors 9. dec 2010 14:27

Thank you :rocks
I am English,sorry no Danish and apologies in advance for muddled Google translations.

Fs1 1991 Bloooooooo
Ap50 Special 1977
Ts50er 1980
Ts50er 1981
Ts50er 1982
Ts50er21 1985
Yamaha Aerox 50 2003

Brugeravatar
allspeed
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 13:14

Re: Dysse størrelse på nc 45mm cylinder kit?

Indlægaf allspeed » lør 11. dec 2010 14:19

allspeed skrev:Are both your cylinders Nc alu 43mm or Athena ?

If i post in english will the majority not understand what i am saying ?

Also i have to say this is the best fs1 forum i have found,by far. Always related information.



Billede
I am English,sorry no Danish and apologies in advance for muddled Google translations.

Fs1 1991 Bloooooooo
Ap50 Special 1977
Ts50er 1980
Ts50er 1981
Ts50er 1982
Ts50er21 1985
Yamaha Aerox 50 2003

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Dysse størrelse på nc 45mm cylinder kit?

Indlægaf nielsfup » lør 11. dec 2010 15:42

I believe that we all had to struggle with English and German languish for many years I primary school.
So we are well prepared. And ready to use it :D
Please go ahead :teeth2
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580


Tilbage til "Tuning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster