NC ALU cylinder

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

NC ALU cylinder

Indlæg af Stub »

Hej allesammen

Jeg fik lige en sjælden lyst til at prøve en tun cylinder på min FS1 ,, det skal lige siges at jeg er normalt lidt modstander af at tune de gamle fine knallerter men da jeg går og venter på at posten kommer med min F5B cylinder så kunne jeg da lige prøve en alu tun cyl ,, fra scooter-dele som jeg havde til at ligge .

jeg monterede cyl ,, med et 45mm top , 16 mm karburator , boringsplade , 5,3 udstødning samt et 13 tands tandhjul og den køre faktisk ret godt den havde lidt mere bundtræk end jeg havde forvendtet da den kun har en stempelring og omdrejninger er der også nok af ,,, :D ,, den har en lidt sjov lyd når man er vandt til en lovlig cyl ,, men alt i alt så har jeg kørt 64 km med den nu og jeg har ikke været særlig sød under tilkørsel men den køre ret godt ,, så efter min mening er det en rimelig fornuftig cyl til prisen .

Mvh Stub
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af strynboen »

rart med praktisk test og info :(y)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af Morten - Webmaster »

Ja, det er guld værd at høre andres erfaringer..
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af Kim B S »

Hej Stub.
Dejligt at den køre godt. :bravo Tror du så ikke at den kan trække en noget større gearing med den opsætning? :?: 13 tans lyder ikke af meget, måske 15 eller 16 tans i stedet. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Stub

rart at høre det fungere :D ,,, jeg har en brugt alu cyl. til at ligge jeg vil prøve på min special engang,,,den 3E8 som sidder på lige nu er lidt "langøret" i optrækket ,,, så vil prøve den alu cylinder,,, ellers så er NC 43 mm fra scotterdele også en god cylinder den sidder på min 1969 look alike ( der står også F5B på ) ,,, den har et rimeligt hurtigt og jævnt optræk med den 43 mm NC cyl.,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af Stub »

Hej Kim

Jo du har ret den kunne nemt trække en større gearing men da vi har mange bakker her omkring så ville jeg ikke gå for højt op så den skulle sejtrække for meget ,( ny cyl ), så derfor valgte jeg en 13 tand ,, og så kendte jeg heller intet til cylinderen men da jeg så at den kun havde en ring så var jeg jo klar over at trykket under stemplet ikke var for stort og at de lave omdrejninger nok blev med meget lidt tourge ,,, men den trak faktisk rimeligt godt også ved lav hastighed

Mvh Stub
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af Stub »

Hejsa Johnny

Jamen mit indtryk er at de fleste NC dele er rimelige til prisen og jeg har i flere år monteret NC standart cyl på div scooterer og der er ikke nogen der har kastet dem i nakken på mig endnu :hihi så jeg tænker at de køre fint jeg har selv en monteret på en af scooterene og der har lige rundet 13000 km uden bøvl ,, den kostede kun 398 kr med stempel og pakninger så det har da ikke været for dyrt at køre de km ,,, okay der kan godt være lidt fin pusning af kanter osv men den kostede jo heller ikke en formue ,, :D

Mvh Stub
Brugeravatar
allspeed
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 13:14
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af allspeed »

Hej Stub
Jeg ønsker at prøve en af disse nicasil kits, kan du anbefale dem?. Har du haft nogen problemer?
Apoligies for min dansk, skylden min uvidenhed og google oversætte!
:oops:

viewtopic.php?f=16&t=6419
I am English,sorry no Danish and apologies in advance for muddled Google translations.

Fs1 1991 Bloooooooo
Ap50 Special 1977
Ts50er 1980
Ts50er 1981
Ts50er 1982
Ts50er21 1985
Yamaha Aerox 50 2003
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af Stub »

Hej Allspeed

Ja jeg har prøvet det kit der hedder New Compatition http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 1&mId=1950
Det køre fint med et godt optræk men jeg kørte kun 64 km med det så jeg kan ikke sige hvor mange km du kan forvendte af cylinderen .

Mvh Stub
Brugeravatar
allspeed
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 13:14
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af allspeed »

Tak Stub, betyder det træk 4. gear godt? Er det rev højere end standard?
I am English,sorry no Danish and apologies in advance for muddled Google translations.

Fs1 1991 Bloooooooo
Ap50 Special 1977
Ts50er 1980
Ts50er 1981
Ts50er 1982
Ts50er21 1985
Yamaha Aerox 50 2003
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af Stub »

med et 13 tands fortandhjul trækker den fint
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af roberthandvask »

hvor stærkt gik den?
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
allspeed
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 13:14
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af allspeed »

13t front, hvilken størrelse bagtil? hvad var dit kmh før og efter legering cylinder monteret venligst Stub
I am English,sorry no Danish and apologies in advance for muddled Google translations.

Fs1 1991 Bloooooooo
Ap50 Special 1977
Ts50er 1980
Ts50er 1981
Ts50er 1982
Ts50er21 1985
Yamaha Aerox 50 2003
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af Stub »

den kørte med 43 tands bag og 13 tands for ,, jeg målte ikke hastigheden nøjagtigt speedometeret viste lidt over 70 kmt så hvis man trækker lidt fra så passer pengene nok ,, :D
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af roberthandvask »

mærkeligt du ikke kører stærkere, jeg ramte 72.9 km/t på gps'en. med 14/43 gearing 18-19mm boringsplade 16mm kabu 5.3 udstødning.
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af Stub »

ja ok ,, men jeg tror ikke en hat på de speedometere så jeg vil hellere sige for lidt end overdrive ,,, det speedometer som jeg havde på da jeg testede den har ligget stille i 18 år og er noget ramponeret så jeg havde min tvivl om man overhohedet kunne regne med det ... men det kan da godt være at du har ret i at den kørte stærkere ,,, :D ,,, den var bestemt ikke sløv og den trak ret godt ,, dog synes jeg at cylinderen har en lidt anderledes lyd men det skyldes nok at den kun har en ring og cyl , er lavet af alu .
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af roberthandvask »

mærkeligt.... smid da lige en gps i lommen også sig hvad den køre :(y) glemte lige og skrive at det var på en tum178 cylinder jeg ramte 72.9 km/t :thunge
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af Stub »

nu ligger landet sådan at jeg ikke har en gps jeg kan sagtens finde vej uden :thunge ,, og tunet er pillet af og der er monteret lovlige dele på så den køre ikke mere end ca 40 kmt nu .
jeg satte kun tun cylinderen på for at prøve en alu på en fs1 for det havde jeg ikke prøvet før og generalt så er jeg lidt i mod at tune disse gamle knallerter ,, jeg synes at det er synd jeg nøjes med at tune min mc og scootere :D
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af roberthandvask »

okay, men nu er man ung og kan ikke lade være med at tune sin yamaha :rocks
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: NC ALU cylinder

Indlæg af Stub »

He He ,, det er helt ok og god fornøjelse med det :hihi
Besvar

Tilbage til "Tuning"