Original opsætning

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Thoms

Original opsætning

Indlæg af Thoms »

Min tyske 77ér trænger til at blive pakket om i karburator og ved boreplade. Desuden et nyt forrør, da det har været malet med sølvmaling. Jeg har en NOS 16mm Mikuni og ligeså 16mm boreplade. Når jeg er igang, vil jeg derfor bringe den tilbage til fabriksopsætning i forhold til trim af motor. Men hvad blev den leveret med originalt inden neddrosling i de forskellige lande den blev eksporteret til? Noget siger mig 16mm Mikuni og ditto boreplade. 14 tand foran og 43 bag samt 5,3 udstødning. Er det korrekt?
Jeg har det originale typegodkendelsesbevis stemplet ved Yamaha Motor Co Ltd., Shangai, Iwata/Japan hvor der står at den nu yder 2,8 hk ved 5400 o/min. Opsætningen er 13 mm Mikuni, F5B cylinder, 11 tands foran og 44 tands bag.
I øvrigt nogen der har en kalibreringsvejledning til Autolube? Jeg overvejer at koble det fra, da jeg ikke har den store tiltro til systemet.
Senest rettet af Thoms tors 22. jul 2010 15:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Original opstæning

Indlæg af Kim B S »

Hej Thoms.
Så vidt jeg ved er det de rigtige dele du har, til den originale opsætning. :wink: Du skal bare bruge en 40 mm. FS1 cylinder og standard topstykke sammen med. :wink: Det er nok det sværeste, at finde cylinderen. :roll: Jeg håber at det lykkedes dig. :D Ellers kan en F5B cylinder portes præcis lige sådan, så den kommer til at køre som den originale. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Thoms

Re: Original opstæning

Indlæg af Thoms »

Kim B S skrev:Hej Thoms.
Så vidt jeg ved er det de rigtige dele du har, til den originale opsætning. :wink: Du skal bare bruge en 40 mm. FS1 cylinder og standard topstykke sammen med. :wink: Det er nok det sværeste, at finde cylinderen. :roll: Jeg håber at det lykkedes dig. :D Ellers kan en F5B cylinder portes præcis lige sådan, så den kommer til at køre som den originale. :D
Hilsen Kim.
Tak Kim!
Så må jeg på jagt igen...
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Original opsætning

Indlæg af roberthandvask »

kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Besvar

Tilbage til "Tuning"