Stempel "klirrer"

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Stempel "klirrer"

Indlæg af thomsen »

Hejsa igen :mrgreen:

Jeg har lige købt mig et 44,5mm l-ringsstempel til min 44,5 støbejernscylinder (før kørte jeg med et ganske normalt stempel med vinduer og 2 stempelringe)

Men når jeg starter den med det nye stempel er der en ubehagelig høj metalisk klirren :oops: hvad kan dette skyldes ?

-jeg har lagt mærke til at det er slidt en lille mærke i cylinderen, der hvor det gamle stempels ringe stopper når stemplet er i top

Det nye stempels l-ring går jo over dette lille "hak" men har dette noget at sige ??

Takker !
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Stempel "klirrer"

Indlæg af strynboen »

du skal have honet det hak væk..der må ikke være en overgang med l stempel ring..måske kan du slibe det væk med en ligesliber med rundel..eller i drejebænk
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Stempel "klirrer"

Indlæg af FS1originalen »

Du kan komme ud til mig med den. Jeg har en prof. honer..... Kan ikke li Lars's ide med at slibe der. Du skal jo bruge det stykke cylindervæg nu.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: Stempel "klirrer"

Indlæg af thomsen »

Hejsa Erik det lyder som et super tilbud ! Det vil jeg meget gerne :mrgreen:

Jeg må indrømme, at jeg allerede har været ved at slibe lidt på det øverste at cylindervæggen, men det er blevet noget l**t :oops:
Hvis tilbuddet stadigvæk gælder, vil jeg rigtig gerne komme ud med den for at se om den kan reddes :)
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Stempel "klirrer"

Indlæg af strynboen »

tja jeg kan heller ikke lide min ide..måske skulde i finde en god cylender og tilpasse den 110%..det er den rigtige måde
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: Stempel "klirrer"

Indlæg af thomsen »

Jeg fik forleden dag honet det hak væk af erik, og nu idag blev den så monteret... jeg fik den startet og.. ingen klirren længere!! :mrgreen:

mange takker for hjælpen !
Mvh Mads Thomsen
Besvar

Tilbage til "Tuning"