Side 4 af 5

Re: tuning af puch maxi motor

: søn 9. maj 2010 09:54
af nielsfup
Det ser godt ud Claus.
Så må vi håbe det kan starte. :D

Re: tuning af puch maxi motor

: ons 12. maj 2010 21:38
af lund
den ser dælme fin ud!!

en skam dit kickstarter skjold ikke er lige så flot som mit! DRILLE DRILLE :lol: nå til gengæld yder din nok liiiige lidt mere end min.
Og nøhj hvor jeg misunder den udstødning! den er så meget kønnere end den rædselsfulde biturbo jeg har på min! (og så lyder den bedere :wink: )

Re: tuning af puch maxi motor

: lør 22. maj 2010 09:30
af maxibent
Faldt lige over denne Maxi cylinder ser vild ud,ser ud til
at være dobbelt udskanal ???.

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 3&mId=1950

Re: tuning af puch maxi motor

: lør 22. maj 2010 11:28
af 12V
maxibent skrev:Faldt lige over denne Maxi cylinder ser vild ud,ser ud til
at være dobbelt udskanal ???.

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 3&mId=1950
Det ligner et rigtigt fedt kit... Men hvad er MK Performance nu for noget? I første omgang troede jeg de var begyndt at sælge metrakit dele, men det er nok et "tilfælde" at det lyder lidt i samme retning. :wink:

Re: tuning af puch maxi motor

: lør 22. maj 2010 23:50
af claus olieklud
hej der... ser ikke dumt ud... man burde prøve - måske ha ha... jeg er nu enetlig ganske glad for trækket og omdrejninger... men hva`faen 900 kr er vel rimeligt for sådan sæt... hilsen olieklud...

Re: tuning af puch maxi motor

: søn 23. maj 2010 09:15
af nielsfup
Ja den ser fin ud den cylinder.

Re: tuning af puch maxi motor

: søn 23. maj 2010 11:20
af 12V
claus olieklud skrev:jeg er nu enetlig ganske glad for trækket og omdrejninger
Hvordan skal det forstås, har du været ude og køre på maxien? :)

Re: tuning af puch maxi motor

: søn 23. maj 2010 11:38
af nielsfup
Ja det ville vi jo gerne vide :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: tuning af puch maxi motor

: tirs 25. maj 2010 08:45
af claus olieklud
hej... ja den er afprøvet... jeg havde den jo med til strynø... den kører 70 kmt med 14 tands forkædehjul ( std. er 13 tands ), så den vil gerne tage nogle omdrejninger... jeg tror nemt at den kan trække den 18 tands jeg har at ligge, men så bliver farten så høj at det er farligt - jeg skal selvfølgelig prøve det, men skal lige havde justeret kaburatoren ordenligt ind først... den får lige rigeligt nok benzin på den første halvdel af gassen... og til fup: plejlstangslejet er super fint - det blev kørt til på 10 sekunder med fulde omdrejninger... alt i alt går det meget godt, men det der membrankit kunne jeg godt tænke mig at prøve... hilsen claus olieklud...

Re: tuning af puch maxi motor

: tirs 25. maj 2010 11:53
af Kim B S
Hej Claus Olieklud.
Jeg er noget imponeret over, at det kan lade sig gøre, at trække så mange kræfter ud af en Maxi motor. :D Den lyder også ret godt, og er temmelig omdrejnings-villig. :D Det er også en lidt sjov lakering, som passer perfekt til det fantasifulde navn EVIGGLAD, som du har lavet som skrift på den. :D
Hilsen Kim.

Re: tuning af puch maxi motor

: tirs 25. maj 2010 18:41
af nielsfup
Uha
Ja godt at krumtappen holdt :D :D :D :D :D

Re: tuning af puch maxi motor

: tirs 25. maj 2010 20:34
af strynboen
he he der var en gammel cd-50 fra 72 som vistnok tog rekorden på rullefeldtet..med 82 kmt..men labanerne blev vist ikke prøvet..de var nok ellers hurtigere..de lød sådan..eller gik jeg glip af noget :?: :?:

Re: tuning af puch maxi motor

: søn 30. maj 2010 19:55
af M.Ruseng
hej er der nogen der ved hvor stor en maxi motor er i mål

Re: tuning af puch maxi motor

: lør 27. nov 2010 13:15
af Nikolaj Y
jeg skal have sat simmerringe på, men hvordan skal den vende den som sidder på krumtappen (den bag lejet)... håber nogen kan hjælpe :D

Re: tuning af puch maxi motor

: søn 28. nov 2010 08:38
af claus olieklud
hej... det skal være en dobbeltlæbet simmering... derfor sagde jeg du skulle købe luxussættet hos vennerne - de er grønlige i farven... enetlig skal det kun være simmeringen ind til koblingen som skal være dobbelt, men jeg mener bestemt at alle simmeringene i luxus sættet er dobbelte og det betyder ikke noget, men er unødvendigt ved svinghjul og kædehjul... imellem læberne inde i simmeringen fylder jeg gerne op med fedt inden montering, mest fordi at der ikke er noget til at smørre den udvendige læbe ved svinghjul og kædehjul... og så svaret: simmeringene kan vende begge veje, men kun dobbeltlæbet simmeringe... alm enkelt læbet simmering skal altid havde læben imod smørresiden/tryksiden... hilsen claus olieklud...

Re: tuning af puch maxi motor

: søn 28. nov 2010 10:42
af Nikolaj Y
ok, mange tak... jeg havde ikke lige tænkt over det på den måde, men takker :dust

Re: tuning af puch maxi motor

: tors 30. dec 2010 00:24
af vildmedyamaha
er der nogle der ved om den her cylinder passer på en almindelig fs1 motor.


http://www.kgi.dk/product-5419-2726.php

Re: tuning af puch maxi motor

: tors 30. dec 2010 00:28
af roberthandvask
vildmedyamaha skrev:er der nogle der ved om den her cylinder passer på en almindelig fs1 motor.


http://www.kgi.dk/product-5419-2726.php

køb hellere en http://www.treatland.tv/yamaha-chappy-p ... chappy.htm den er vildere

Re: tuning af puch maxi motor

: tors 30. dec 2010 00:43
af bonde søren
har du prøvet den robert ? :)

Re: tuning af puch maxi motor

: tors 30. dec 2010 00:50
af roberthandvask
bonde søren skrev:har du prøvet den robert ? :)
nej men her er en video med den monteret:

den har større diameter, så den burde være vildere