2 karburatorer

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
fdc
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 19:49
Kontakt:

2 karburatorer

Indlæg af fdc »

Jeg fik en cylinder med stempel,topstykke og karburator fra en yamaha mr 50 til at gå godt på min fs1 tilbage i 1979,i ved,med karburator og membram på cylinderen.
Jeg havde blændet den originale indsugningsplade af så der var lukket for neden.
Hvad nu hvis jeg havde ladet en 10 mm. karburator og indsugningsplade være aktiv sammen med karburatoren foroven ?
Havde det kunnet køre ?
Mvh Flemming.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 2 karburatorer

Indlæg af strynboen »

hej så skulde du jo have 2 gashåndtag. :lol: :lol: ..ved ikke rigtig med reed ventilen,,om de vil forstyre hinanden..måske ville vaccumet blive svagt hvis den kan suge "falsk" luft fra cylenderen...jeg har haft en mobylette ,,med kaburatoren under krumtaps huset,,og overvejede det samme som dig,,da jeg havde en cylender med indsugening der...som passede på..
fik aldrig prøvet.. :men prøv ,,,det kan højest køre dårligt.. du kan bare lave et fordeler gaskabel..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
maxibent
Junior knallert
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre 6. mar 2009 14:13
Kontakt:

Re: 2 karburatorer

Indlæg af maxibent »

Da jeg var i lære som knallert mekaniker,arbejdede jeg sammen med en
sammen med en sjov gut,der havde prøvet stort set alt sjovt og sygt
man nu kan gøre med en knallert,han havde prøvet det samme,men det
kom aldrig til at køre helt 100 %,jeg tror faktisk han brugte noget puch
cylinder :-) ,vist dit mål er at lave en rimlig hurtig og stabil racer ville jeg
nok finde en z1 cylinder eller en god fs1 cylinder fra de gode gamle dage.
Vist det bliver indstillet,110 % får du ikke noget ret meget hurtigere og
stabilt,du kan købe en brugt z1 cylinder på fs1shop.
fdc
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 19:49
Kontakt:

Re: 2 karburatorer

Indlæg af fdc »

det er mere hvad der sker, jeg mener der er jo så 2 membramer osv,osv,og gassen skulle så komme fra det kabel til autoluben.
det jeg mener er at det er svært at få en stor karburator på plads forneden,så med 2 mindre kunne man måske opnå noget fornuftigt.
tænker på at jeg aldrig har set det så det virker nok ikke.
Jeg har også Z1 og et par andre som kører godt,og kønt er det vel heller ikke på en fs1 med karburator der oppe.
flemming
Besvar

Tilbage til "Tuning"