karburator eksperiment

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

karburator eksperiment

Indlæg af Frandsen »

her lige købt denne membran karburator 21,3 mm
er spændt på hvordan den kommer til at køre
er der nogle der har erfaring med sådan en fætter
IMG_1672.JPG
IMG_1672.JPG (77.79 KiB) Vist 9233 gange
Kopi af IMG_1667.JPG
Kopi af IMG_1667.JPG (79.19 KiB) Vist 9235 gange
IMG_1676.JPG
IMG_1676.JPG (86.69 KiB) Vist 9205 gange
Kopi af IMG_1677.JPG
Kopi af IMG_1677.JPG (115.24 KiB) Vist 9205 gange
Senest rettet af Frandsen man 8. feb 2010 19:35, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: karburator eksperiment

Indlæg af Nabo Jan »

Hej Frandsen.

Neej, men kører de ikke i motorsave og på gokarts?
Men det ser spændene ud, var den dyr?

//Nabo Jan.
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: karburator eksperiment

Indlæg af Frandsen »

jo den er også fra en motorsav fik den nede ved ap motorcenter han pillede den af en gammel skrotsav han havde stående
såå en hun til kagekassen
det kan godt være den skal have nye membran kit men først skal jeg lige se om den kan strate og sådan
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: karburator eksperiment

Indlæg af strynboen »

det virker bare,,en makker hernede satte en på sin puch gp..den svarre til en lidt større kab,,end den entelig måler,,da flovet stiger i hastighed pga venturi effekten..men den skal helt tæt på melbranen..så det der må være fint..
skal den have en vaccum tilslutning :?: bensin pumpe melbranen i bunden skal tilsluttes krumtaps huset,,på de gamle type kab er der en slange de nyere tager vaccumet i flangen,,så husk at lave hul til det
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: karburator eksperiment

Indlæg af strynboen »

jeg skal have en på knægtens pocket bike,,,den kaburator løber hele tiden over...fik du hugget nogle elektroniske tændinger
og små svinghjul :?: :?:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: karburator eksperiment

Indlæg af Frandsen »

arha dvs et lille rør ind gennem pladen ved siden af membranen
men jeg havde en teori om at den måske gav lidt mindre end sin størelse pga pinden der går tværs over ved spjældte den
tager jo plads fra selve indsugnings arealet
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: karburator eksperiment

Indlæg af Frandsen »

strynboen skrev:jeg skal have en på knægtens pocket bike,,,den kaburator løber hele tiden over...fik du hugget nogle elektroniske tændinger
og små svinghjul :?: :?:
Nej da Lars sådan noget gør jeg da ikke von ku du tro det :oops:
jeg har en 15,8 carb. fra min gamle motorsav hvis du mangler
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: karburator eksperiment

Indlæg af strynboen »

tror det opvejes af den korte vej bensinen skal..der er 2 dyser på sådan en,,et tomgangs/acc strålespids og en fuld last strålespids,,de skal stilles på en speciel måde,,men det kan du finde data om ved motorsævs siderne..de kab er rigtig gode
det kan vi lige se,,jeg vil helst finde en med den pumpe bobbel fra en busk rydder,,det virker som choker..det er et problem at den ikke sidder på kaburatoren...men på yamahaen er det ingen prob,,da der ikke skal luftfilter på..så der kan du hekse et lille vippe spjæld,,med kontra fjeder ,,som trækker choker spjældet tilbage
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: karburator eksperiment

Indlæg af Frandsen »

strynboen skrev:tror det opvejes af den korte vej bensinen skal..der er 2 dyser på sådan en,,et tomgangs/acc strålespids og en fuld last strålespids,,de skal stilles på en speciel måde,,men det kan du finde data om ved motorsævs siderne..de kab er rigtig gode
jeg har været på nettet og søge efter instillings guide det lyder ik så svært men nu må vi jo se glæder mig til
at komme igang med at ekspermitere :D
det er meget smart med chokeren når man aktivere choker armen vipper den samtidigt gasspjældet en smule og når
så man giver gas slipper chokeren igen
Senest rettet af Frandsen man 8. feb 2010 20:08, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: karburator eksperiment

Indlæg af strynboen »

hej nej det er ikke svært men specielt at der skal stilles i den rigtige rakkefølge,,for at de 2 dyser overlapper hinanden rigtigt
måske skal du montere den på hoved,,så strålespidserne kommer ud af..så du kan justere dem udefra...jeg tror at den virker i alle stilinger
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: karburator eksperiment

Indlæg af Morten - Webmaster »

Man skal lige bruge lidt tid på og justere den ordentligt, men det virker rigtig godt... der sidder også sådan en på min 26ccm 1:5 Audi A4 banebil :lol:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: karburator eksperiment

Indlæg af Allan M »

Tilbage i 1992 eksperimenterede min maskinarbejder-lærling-kammerat med sådan én, som han ville sætte på en Yamaha.
Det kom aldrig til at virke fordi den skulle have vakuum-tilslutning, og det var åbentbart for svært.

Som jeg forstår det skal den have vakuumet inde fra krumtaphuset, og det er (var) vist ikke sådan lige til at finde en praktisk løsning på.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: karburator eksperiment

Indlæg af nielsfup »

Den skal ha vaccum direkte fra krumtaphuset.
Man kan da bruge de boringer der er til autolube systemet tror jeg. Indsugnings pladen skal bores op. og der skal laves et hul i membran huset( der er en lille kanal der ender blindt i en ny ventil)
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: karburator eksperiment

Indlæg af Frandsen »

nielsfup skrev:Den skal ha vaccum direkte fra krumtaphuset.
Man kan da bruge de boringer der er til autolube systemet tror jeg. Indsugnings pladen skal bores op. og der skal laves et hul i membran huset( der er en lille kanal der ender blindt i en ny ventil)
jo men der kommer jo værken orginal plade eller membran på så kunne man ikke bore et hul i pladen ved siden af membranen og
så sætte et lille rør i så at røret kommer til at ligge paralelt med membranen det skal vel ikke ret langt ind i krumtaphuset
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: karburator eksperiment

Indlæg af nielsfup »

Jo da.
Det behøver ikke end gang at være et rør
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Tuning"