Hvor meget kan en Fizzy mon holde til?
: søn 7. feb 2010 11:16
Kender I det når man vågner op og sætter sig til at læse det første og bedste der nu lige ligger ved sengen?
For mit vedkommende var det Haynes Owners Workshop Manual for Yamaha 250 & 350 Twins, 1970-1979 (jeg har jo 2x RD350)...
Her er så min vandvidstanker sådan en søndag morgen (måske man skulle have været i kirke i stedet...?):
Under min læsning finder jeg over en tegning af motoren. Ja jeg har jo en ekstra R5 motor liggende nede i kælderen... Måske burde jeg snart tage mig sammen og sætte den i stand.
Et kort øjeblik ærgre jeg mig: ja jeg har jo mere eller mindre det hele til den - men kommer til at mangle prut-kanalerne.
Det står mig pludselig: Jeg har jo begge udstødninger liggende - eller nærmere hængende. Fedt! Nu kan jeg få en ekstra motor!
Men hvad skal jeg bruge den til? Skal den bare være der alene? Ja hvorfor ikke egentligt? Den kan ikke sidde på min nazi-ged (1940 Ardie VF125): den ville jo sikkert flå stellet fra hinanden. Den kommende Pannonia har jo motor.
Måske kunne man... Nej, det tror jeg ikke den kan holde til... Men måske? Og om ikke andet end til udstillingsbrug? Altså skifte ud når man skal til udstilling... Det kræver vist bare et beslag...
Kan i hjælpe mig lidt her?
Overvejer at montere en Yamaha R5 motor på min kommende Yamaha FS1 Special.
347cm3 - to cylindre, to takter - Yamaha's patenterede AutoLube - ca 36 hk ved 7.000 omdr/min. - topfart på en RD350: 150-160+
Kræves som minumum: et meget forstærket bremsesystem
Konstruktiv ændring? Nej da
Kan det lade sig gøre?
Ville stellet kunne holde til en tur rundt på parkeringspladsen? Eller skulle der en kraftig forstærkning til?
Ja, og der skal naturligvis konstrueres lidt beslag - det havde jeg regnet med fra start
For mit vedkommende var det Haynes Owners Workshop Manual for Yamaha 250 & 350 Twins, 1970-1979 (jeg har jo 2x RD350)...
Her er så min vandvidstanker sådan en søndag morgen (måske man skulle have været i kirke i stedet...?):
Under min læsning finder jeg over en tegning af motoren. Ja jeg har jo en ekstra R5 motor liggende nede i kælderen... Måske burde jeg snart tage mig sammen og sætte den i stand.
Et kort øjeblik ærgre jeg mig: ja jeg har jo mere eller mindre det hele til den - men kommer til at mangle prut-kanalerne.
Det står mig pludselig: Jeg har jo begge udstødninger liggende - eller nærmere hængende. Fedt! Nu kan jeg få en ekstra motor!
Men hvad skal jeg bruge den til? Skal den bare være der alene? Ja hvorfor ikke egentligt? Den kan ikke sidde på min nazi-ged (1940 Ardie VF125): den ville jo sikkert flå stellet fra hinanden. Den kommende Pannonia har jo motor.
Måske kunne man... Nej, det tror jeg ikke den kan holde til... Men måske? Og om ikke andet end til udstillingsbrug? Altså skifte ud når man skal til udstilling... Det kræver vist bare et beslag...
Kan i hjælpe mig lidt her?
Overvejer at montere en Yamaha R5 motor på min kommende Yamaha FS1 Special.
347cm3 - to cylindre, to takter - Yamaha's patenterede AutoLube - ca 36 hk ved 7.000 omdr/min. - topfart på en RD350: 150-160+
Kræves som minumum: et meget forstærket bremsesystem
Konstruktiv ændring? Nej da
Kan det lade sig gøre?
Ville stellet kunne holde til en tur rundt på parkeringspladsen? Eller skulle der en kraftig forstærkning til?
Ja, og der skal naturligvis konstrueres lidt beslag - det havde jeg regnet med fra start