Hvor meget kan en Fizzy mon holde til?

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Hvor meget kan en Fizzy mon holde til?

Indlæg af CrazyCatman »

Kender I det når man vågner op og sætter sig til at læse det første og bedste der nu lige ligger ved sengen?
For mit vedkommende var det Haynes Owners Workshop Manual for Yamaha 250 & 350 Twins, 1970-1979 (jeg har jo 2x RD350)...
Her er så min vandvidstanker sådan en søndag morgen (måske man skulle have været i kirke i stedet...?):

Under min læsning finder jeg over en tegning af motoren. Ja jeg har jo en ekstra R5 motor liggende nede i kælderen... Måske burde jeg snart tage mig sammen og sætte den i stand.
Et kort øjeblik ærgre jeg mig: ja jeg har jo mere eller mindre det hele til den - men kommer til at mangle prut-kanalerne.
Det står mig pludselig: Jeg har jo begge udstødninger liggende - eller nærmere hængende. Fedt! Nu kan jeg få en ekstra motor!

Men hvad skal jeg bruge den til? Skal den bare være der alene? Ja hvorfor ikke egentligt? Den kan ikke sidde på min nazi-ged (1940 Ardie VF125): den ville jo sikkert flå stellet fra hinanden. Den kommende Pannonia har jo motor.
Måske kunne man... Nej, det tror jeg ikke den kan holde til... Men måske? Og om ikke andet end til udstillingsbrug? Altså skifte ud når man skal til udstilling... Det kræver vist bare et beslag...


Kan i hjælpe mig lidt her?
Overvejer at montere en Yamaha R5 motor på min kommende Yamaha FS1 Special.
347cm3 - to cylindre, to takter - Yamaha's patenterede AutoLube - ca 36 hk ved 7.000 omdr/min. - topfart på en RD350: 150-160+
Kræves som minumum: et meget forstærket bremsesystem ;)
Konstruktiv ændring? Nej da :twisted:

Kan det lade sig gøre?
Ville stellet kunne holde til en tur rundt på parkeringspladsen? Eller skulle der en kraftig forstærkning til?

Ja, og der skal naturligvis konstrueres lidt beslag - det havde jeg regnet med fra start
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Hvor meget kan en Fizzy mon holde til?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

RD400 PÅ FS1 STEL nul problemos ,,,,,,, den er opgivet til 60 HK,,,,,,,,,,,,, så leg i bare drenge,,,,
Vedhæftede filer
fs1epicks095.jpg
fs1epicks095.jpg (170.79 KiB) Vist 5525 gange
fs1epicks135.jpg
fs1epicks135.jpg (157.76 KiB) Vist 5525 gange
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: Hvor meget kan en Fizzy mon holde til?

Indlæg af CrazyCatman »

Lækkert Johnny! Tak :)

Det satte lige min lyst en lille smule op...

Er det ikke den fra England?
Billede

Tja, idéen er måske lidt småfarlig - især når man tænker på hvor mange menneskeliv den lette RD350 har på samvittigheden... Så tør jeg slet ikke tænke på hvor slemt det kan gå med den endnu lettere FS1...

På den anden side:
What is the point of living if you can't feel alive?
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvor meget kan en Fizzy mon holde til?

Indlæg af strynboen »

jeg satte en mz 125 eller 150,,på min garelli katia,,med nogle ændringer,,men bremserne blev rødgløende..og der var dårlige styre geometri..
Vedhæftede filer
mz 150 bike1-250.jpg
mz 150 bike1-250.jpg (50.31 KiB) Vist 5435 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Hvor meget kan en Fizzy mon holde til?

Indlæg af subwoof »

det jo en motor med stel :O
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Besvar

Tilbage til "Tuning"