savner en vild historie

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2111
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

savner en vild historie

Indlægaf claus olieklud » fre 11. dec 2009 21:00

hejsa... jeg syntes ikke der er meget at læse i tuning !!! hvorfor er der ikke nogle der filer deres cylinder 5 mm fremad i udstødningen og hæver skyllekanalerne lidt ??? måske et letvægtstempel??? selvfølgelig kombineret med høj komp. top og effektpotte & dertil hørende 16mm indsugning ??? det er da ganske spændende med en knallert der kører godt... hilsen claus olieklud...

Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2862
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: savner en vild historie

Indlægaf Yamaha FS1 50SS » fre 11. dec 2009 21:15

Her er da en tunet plæneracer :lol: :lol: :lol: du kan hygge dig lidt med :D :D



http://entertainment.dk.msn.com/video/s ... 7d3ce1f41b
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

besøg også vores hjemmeside,,,, http://www.dorte-johnny.dk/index.html ,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,

Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38

Re: savner en vild historie

Indlægaf Henrik Fs1 » fre 11. dec 2009 21:50

Yamaha FS1 50SS skrev:Her er da en tunet plæneracer :lol: :lol: :lol: du kan hygge dig lidt med :D :D



http://entertainment.dk.msn.com/video/s ... 7d3ce1f41b


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2111
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: savner en vild historie

Indlægaf claus olieklud » fre 11. dec 2009 21:57

der er godtnok tale om en tunet plæneklipper. jeg tror den er ombygget for videoens skyld... det var da en enorm trækkraft - ha ha - godt den ikke vendte rundt og kom retur efter ham... olieklud...

tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 801
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45

Re: savner en vild historie

Indlægaf tøffe » fre 11. dec 2009 23:24

sådan en ville jeg gerne have for så kan jeg vel nå min pææne på kun den halve tid nemlig på 2 timer i stedet for 4 på min dilsel have traktor

Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 366
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: savner en vild historie

Indlægaf Stub » lør 12. dec 2009 01:29

Vi gør da lidt i tuning ,,, ! :wink: ! ,, dog ikke så meget i FS1

http://grevestubracing.blogspot.com/

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: savner en vild historie

Indlægaf strynboen » lør 12. dec 2009 10:19

hvad med rasmus bankes store tun...der skulle være en film på you tube..vil gerne have et link..den vandt vist danmarks mesterskabet...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20

Re: savner en vild historie

Indlægaf bonde søren » lør 12. dec 2009 13:33

nå men så skal du da få vores :)

her i juleferien går igang (starter allerede d 18 dec :P) går vi igang med en gaderacer:

12.8 alu

20 mm indsugningsplade

21 dellorto black edition

filet membran

proma eller oplagt udstødning

og en batteri tænding med svinghjul på 55 gram.

den skulle nok runde de 100 med et fint optræk har i et forslag til gearing 14 - 15 -16- 17 :)
fuskeren

Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59

Re: savner en vild historie

Indlægaf Frandsen » lør 12. dec 2009 16:44

bonde søren skrev:nå men så skal du da få vores :)

her i juleferien går igang (starter allerede d 18 dec :P) går vi igang med en gaderacer:

12.8 alu

20 mm indsugningsplade

21 dellorto black edition

filet membran

og en batteri tænding med svinghjul på 55 gram.
proma eller oplagt udstødning
den skulle nok runde de 100 med et fint optræk har i et forslag til gearing 14 - 15 -16- 17 :)







Hvorfor kun 20mm indsug med 21 mm karb i skal da op på min 21 mm for det spiller max
Mvh
Frandsen

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2111
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: savner en vild historie

Indlægaf claus olieklud » lør 12. dec 2009 20:06

bonde søren skrev:nå men så skal du da få vores :)

her i juleferien går igang (starter allerede d 18 dec :P) går vi igang med en gaderacer:

12.8 alu

20 mm indsugningsplade

21 dellorto black edition

filet membran

proma eller oplagt udstødning

og en batteri tænding med svinghjul på 55 gram.

den skulle nok runde de 100 med et fint optræk har i et forslag til gearing 14 - 15 -16- 17 :)

ja også ca 11-12 tands tandhjul... bare den vil tage omdrejninger... ha-ha olieklud...

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3911
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: savner en vild historie

Indlægaf FS1originalen » lør 12. dec 2009 21:10

Bare for os fatsvage:!: :!: :!:

Bliver en karburator bedre af at være sort :?: :!: :?: :!: :?

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20

Re: savner en vild historie

Indlægaf bonde søren » søn 13. dec 2009 03:00

nej det er bare lynhurtigt og fucking genialt at man kan skrue en skrue ud også kan du skifte dyse istedet for hele bundkaret :) og ja self bliver det 21 studs og 21 karbu :)
fuskeren

Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06

Re: savner en vild historie

Indlægaf Allan M » lør 19. dec 2009 14:53

Der var en frisk ung mand herindefra som købte en 44,5 mm DT/RD cylinder af mig for at lave et hurtigtkørende FS1 projekt. Det ville da være herligt med en lille opfølgning på hvordan den blev. :D

CrazyCatman
Fuldblods knallert
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: savner en vild historie

Indlægaf CrazyCatman » man 21. dec 2009 16:05

Hmm... Gad vide om man kan bruge den R5 cylinder og stempel jeg har liggende på ekstra motoren til motorcyklen til noget frækt...
På Yamaha'en altså :lol:
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1983 Yamaha FS1-S (Matchnummer)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1965 KMZ K-750M
1977 Yamaha RD350 B (351)
1994 Yamaha RD350 R (4CE)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: savner en vild historie

Indlægaf nielsfup » man 21. dec 2009 19:32

Ja jeg er ved at fintænke over et benzin indsprøjtnings system.
Så er men ikke begrænset at membranen og den lille karburator
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20

Re: savner en vild historie

Indlægaf bonde søren » tirs 22. dec 2009 09:55

det er jo det der er smart ved rd/dt cylinderen har de ikke membran i cylinderen =
fuskeren

CrazyCatman
Fuldblods knallert
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: savner en vild historie

Indlægaf CrazyCatman » tirs 22. dec 2009 11:36

bonde søren skrev:det er jo det der er smart ved rd/dt cylinderen har de ikke membran i cylinderen =
Men er det en RD50 eller RD-mc cylinder? :)

Jeg overvejede lidt at luske en på fra en R5 / RD350 - og så med RD350 udstødning (måske en Jolly potte) - tror det er noget der vil losse Anus - eller gøre nas når man ryger på anus :lol:

Naturligvis kun til bane/lukket område/show brug :roll:
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1983 Yamaha FS1-S (Matchnummer)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1965 KMZ K-750M
1977 Yamaha RD350 B (351)
1994 Yamaha RD350 R (4CE)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC

Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20

Re: savner en vild historie

Indlægaf bonde søren » tirs 22. dec 2009 14:25

rd350 er det en 350 cc ?
jeg mente nu rd50 hehe
fuskeren

CrazyCatman
Fuldblods knallert
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: savner en vild historie

Indlægaf CrazyCatman » tirs 22. dec 2009 14:41

bonde søren skrev:rd350 er det en 350 cc ?
jeg mente nu rd50 hehe
Ja har en ekstra 350cc motor - men det er 2-cylinderet - så er vist kun 175cc - hvis det kan tilpasses ;)
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1983 Yamaha FS1-S (Matchnummer)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1965 KMZ K-750M
1977 Yamaha RD350 B (351)
1994 Yamaha RD350 R (4CE)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2111
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: savner en vild historie

Indlægaf claus olieklud » tirs 22. dec 2009 16:26

hej. jeg tror ikke du skal regne med at bruge en motorcykel cylinder til noget ! den er alt for stor på alle områder... men en gammel 12,0 hk cylinder med udvendig membran og kaburator er helt kanon... husk blot at modifisere skyllekanaler i motor... hilsen claus olieklud...


Tilbage til "Tuning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster