erfaringer med NC 43mm

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Lars_XCIII
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tirs 31. mar 2009 22:51
Kontakt:

Re: erfaringer med NC 43mm

Indlæg af Lars_XCIII »

jeg køre med en 45 mm NC cylinder(ikke portet), 16mm kabu og sideplade, 5,3 udstødning og jeg har både kørt med 14 og 15 tands kædehjul, og den køre ca 75 med dem begge :D , men har bedre optræk med 14 tands. så jeg tror det er 14 tands der passer bedst. :D
Yamaha fs1 77 k1
Puch Maxi K 83
Tomos cross 5 gear 72
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: erfaringer med NC 43mm

Indlæg af subwoof »

ja uden tvivl bedre optræk 14 tands :D men man skal jo passe på omdrejningerne ;)
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: erfaringer med NC 43mm

Indlæg af claus olieklud »

subwoof skrev:ja uden tvivl bedre optræk 14 tands :D men man skal jo passe på omdrejningerne ;)
hej der... nu er en yamaha 4 gear jo ikke en traktor, og må dermed tage betydeligt flere omdrejninger end en gammel ferguson. med en slaglængde lige omkring de 40 mm. tillader stempelhastigheder over 12000 omdrejninger !!! nu skal man i dagligt brug ikke overdrive, men 11-12 tands gearing burde kunne få knallerten til at køre temmeligt stærkt. hilsen olieklud...
Besvar

Tilbage til "Tuning"