Nu skal den ha 45 mm cylinder

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf nielsfup » lør 29. aug 2009 20:18

Hmm
Der er et lille mærke på undersiden af skørtet.
Mon det er det der kan høres..

Jeg prøver lige at dreje 1.0 mm af længden og prøver igen
Vedhæftede filer
DSC00518.JPG
DSC00518.JPG (143.03 KiB) Vist 5118 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf nielsfup » lør 29. aug 2009 20:36

Hmm
Det hjalp ikke en pind.
Samme lyd
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf nielsfup » lør 29. aug 2009 20:40

Krumtappen er ny ( 100 km ) og jeg har lige sat nyt nåle leje i.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf Allan M » lør 29. aug 2009 23:03

Det slår ikke imod, det tør jeg næsten garantere. Så kunne du se det på stemplet - det er jo aluminium, og der havde helt sikkert været mærker at se.

Hvilket oktan kører du med? Jo højere oktan jo højere kompressionsforhold kan du køre med uden at den selvantænder.

Oktanbooster+blyerstatning (Castrols har bedst ry i veterankredse, har jeg hørt) kan hæve tallet en smule, og Shell sælger noget 99 oktan benzin.

Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf Allan M » lør 29. aug 2009 23:09

Check forresten at det ikke er en stempelring, som kan tage fat i en af de bageste skyllekanaler der, hvor den når sammen om stemplet. Det oplevede jeg med et yamaha-stempel kombineret med en taiwansen-cylinder. Det gav en "ploink"-lyd for hvert stempelslag. :)

Jensmc
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2714
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf Jensmc » søn 30. aug 2009 08:59

Husk nu at der står i reg. papirerne,. hvad den yder. Osse slagvolumen. Dette må jo som bekendt ikke afviges væsentligt fra det oplyste. :oops:
Uha, det bliver dyrt, hvis etaterne opdager det! :wink: :wink: :lol: :lol: :oops: :oops:
Forstår godt, at du laver eksperimenter. Jeg mener bare, at en 50CC, der kan køre stærkt/jævnt (og det kan den, hvis det er lavet rigtigt) er sjovere.
Ellers kunne man jo have købt en YB100 i stedet. Det virker meget bedre.
Held og lykke med tuningen.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf nielsfup » søn 30. aug 2009 10:07

Ja jeg ved ikke rigtigt hvad det er.
Men det kan jo også være den bare skal sige sådan. Lyden fra den gamle 43mm cylinder var bare mere blød.

Og ja Jens en 50ccm kan helt sikkert komme til at køre stærkt og godt.
Det er bare let at øge volumen og det giver moment i den lave ende.

Jeg mener der står 4.4 kW i papirene og det kan man jo nok komme forbi hvis man måler efter. :?

Jeg må rode vidre med det og se om der er noget galt eller det bare er sådan den lyder :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf nielsfup » søn 30. aug 2009 16:52

Nu har jeg været ude at køre igen ca 20 Km.
Den lyder stadig lidt metallisk i tomgang. Syntes det forsvinder lidt når den for gas. Eller hvis man gasser op og den falder tilbage mod tomgang er det væk indtil den skal arbejde igen i tomgang.

Jeg tænker på om det kan komme fra koblingen da jeg ved at gummi dæmperne er meget slidt (måske helt væk) i den kobling jeg køre med nu.

Vær gang den tænder slår metallet i koblingen mod hinanden. og det er det man kan høre. :?: :?:

jeg har renoveret en kobling der skal i, så bliver vi klogere på den teori :wink:

Ellers køre den super med den 45mm cylinder fint moment og kan gå 70 uden at køre med alt for højt omdrejnings tal. Og der er mere tilbage.
Lige det jeg var ude efter.

Måske skal den geares en tand op til 11T/34T Nu er den 10/34...

Fortsættelse følger :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2110
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf claus olieklud » søn 30. aug 2009 21:56

hej niels fup... jeg må desværre meddele at jeg tror det har noget at gøre med at den har haft sat sig een gang.... mit absolut bedste råd er at købe et 45 mm. stempel med 1 ring uden ruder !!! hilsen claus olieklud....

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf nielsfup » søn 30. aug 2009 22:36

Hej Claus
Tak for rådet jeg har sku brug for alt ekspertise nu.

Det stempel jeg køre med har 2 ringe uden vindure.

Det sære er at den lyd var der fra første gang jeg startede den op nede i kælderen.
Og den køre faktisk rigtig godt men lyder lidt metallisk vær gang den tænder.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf lund » søn 30. aug 2009 22:55

Da jeg havde 45mm på min var der også en mærkelig klikken tikken? :? og har nu skiftet til en 43,5 og den lyder også helt anderledes??

dog var min meget slidt jeg jeg mistænkte stempelringene for at klikke?

for lyden er væk nu med min nye cylinder

mvh jens
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf nielsfup » ons 2. sep 2009 15:48

Hej
Her er sidste nyt i sagaen. :)
Først har jeg skiftet koblings skålen med en renoveret ( ny model alu. med hjemmelavet spor til bronze skive) med nye gummi ophæng. Og den har fået et helt nyt 19T primær tandhjul. Og det hele spiller fint.
Men den hyler stadig lidt især ved motor bremsning.

Og den metal lyd er der stadig.
Men jeg kan høre den også er den når med træder kick starteren ned.. Så det er ikke nogen med bankning.
Men hvad F***** er det så. ØV


Nå med ellers køre den rigtig godt. Den kan dog ikke tage så mange omdrejninger som den gamle 43mm cylinder. Men den var også portet hårdt. Jeg har stadig ikke prøvet topfart men 80 køre den uden problemer..
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf strynboen » ons 2. sep 2009 16:21

prøv med et andet stempel,,selv om det er nyt er kvaliteten måske for dårlig,,tror at stempel ringene har for meget slør,,eller de griber fat i nogle kanaler,,evt prøv det stempel med en l ring..det er da værd at prøve
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf nielsfup » ons 2. sep 2009 17:04

Ja Lars
Det er mystisk lige nu...... MEN jeg stopper ikke før jeg har fundet ud af hvad det skyldes.

Det er iøvrigt dine fine gummi dæmpere der er i den nye koblings skål.. De virker super Tak.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf strynboen » ons 2. sep 2009 17:07

hej fup,,,vi må håbe at de er olie bestandige,,men min egen køre fint med dem også
og så er de jo billige :mrgreen: :mrgreen:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf nielsfup » ons 2. sep 2009 17:21

Ha Ha
Ja prisen kan man ikke klage over :lol: :lol: .
Mon ikke de holder.
De kan ikke blive værre end de gamle for der var faktisk ikke noget til bage :wink: .
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf lund » ons 2. sep 2009 17:35

hvis du skal købe nyt stempel vil jeg råde dig til at købe fra protuna da det ikke kan betale sig mht fragt at bestille ved scooter-dele.dk :)
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!

Brugeravatar
faerch78
Stor knallert
Indlæg: 136
Tilmeldt: man 9. jun 2008 11:35
Kontakt:

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf faerch78 » ons 2. sep 2009 21:51

Hej kommer lige med en teori om hvad der kan være skyld i at den lyder anderledes med 45mm end med 43mm.
Min teori er at når man kommer over 43,5mm stempel, bliver der lidt ubalance i det. Altså pga vægt af stempel.
Ved godt det ikke er meget der er forskel.! :D Lyder det helt hen i vejret.? :?
Jesper Færch Nørgaard

Yamaha fs1 Dx 76èr ------ Under renovering. 98% færdig.

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf nielsfup » fre 4. sep 2009 23:08

Ja jeg ved sku ikke rigtigt...

Den nye kobling køre perfekt.
Men der er stadig lidt sporvogns lyd i gearkassen ved påløb


Nu har jeg reifet alle porte så der ikke er skarpe kanter og jeg syntes metal lyden er blevet mindre.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 813
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Nu skal den ha 45 mm cylinder

Indlægaf Nabo Jan » man 7. sep 2009 20:10

Hej Fup.

Har du rundet udst porten så den er er mere blød i overgangen, synes at den ser meget kantet ud?
Den kan godt rundes uden at du hæver porten ret meget, men lidt vil den blive hævet!
Men det lyder jo til at den har rigeligt moment, så det går vel. :)

Mvh Nabo Jan.
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Yamaha XV 1100 Virago 1987 (Mc)
Yamaha Sting
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)


Tilbage til "Tuning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron