FS1 Tophastighed

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af Jensmc »

Dengang vejede mange af os kun 2/3 af i dag!!! :oops: :oops: :( :( :wink: :wink:
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af Poul-Erik A. »

Kim B S skrev:Hej Alle.

Den store bakke kaldes Hanbjerg Bakke, og ligger på landevejen i mellem Vinderup og Holstebro. :wink: Dem som bor i nærheden kender sikkert stedet. :wink:


Hilsen Kim.
Joo, Handbjerg bakke var nok også buschaufførernes skræk for 40-50 år siden.... :shock:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af Kai »

Jensmc skrev:Dengang vejede mange af os kun 2/3 af i dag!!! :oops: :oops: :( :( :wink: :wink:
///
jensmc

Jep.. :oops: :( :oops: :(
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af Henrik Fs1 »

Kim B S skrev:Hej Alle.
Jeg har faktisk prøvet at køre 120 km/t på en FS1! :!: Det skal bare lige siges, at det var på vej ned af en stor bakke, på den 73er jeg havde ind til 1983. :lol: Det kunne lade sig gøre fordi jeg den gang kørte med en meget stor gearing, nemlig 16 forand og 43 bagpå, men til gængæld skulle den helt ned i 2 gear op ad den samme bakke, og så kom man ikke meget over 40 km/t. På lige vej uden vind kørte den lidt over 70 km/t. Så bare en lille smule modvind, så var det ned i 3 gear med 50-60 km/t, til gængæld kom den op over 80 km/t med lidt rygvind. :wink: :D

Den store bakke kaldes Hanbjerg Bakke, og ligger på landevejen i mellem Vinderup og Holstebro. :wink: Dem som bor i nærheden kender sikkert stedet. :wink:

Opsætning var 40 mm. F5B filet større i udstødningskanal.
Lettere planet 40 mm. topstykke.
Den helt tynde Alu Toppakning.
16 mm. indsugningsplade.
10 mm. Mikuni Kaburator
8,5 HK Udstødning. Den lange som ligner 5,3 udstødningen men går lige ned bag i.
Og så lige den nævnte gearing 16/43.

Hilsen Kim.
Joo, Handbjerg bakke er nok en god bakke til topfart test.. :lol: :lol: :lol: :lol: Ikke sjov opad på cykel, er jeg sikker på.. :lol: :lol: :lol:
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af Kim B S »

Jensmc skrev:Dengang vejede mange af os kun 2/3 af i dag!!! :oops: :oops: :( :( :wink: :wink:
///
jensmc
Hej Jensmc.
Der tror jeg at du har en god pointe. :wink: Jeg kan bruge mig selv som eksempel. :lol: I mine unge dage var min vægt 75 kg. og nu er den 89 kg. :lol: Nok til min højde på 182 cm. :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af strynboen »

ja kim du er ikke så hårdt ramt,,som mange af os andre,,hvor forholds tallene ser noget værre ud, :lol: :lol: men så må vi have små tandhjul forrest :wink:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sailor

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af sailor »

Kim B S skrev:
Jensmc skrev:Dengang vejede mange af os kun 2/3 af i dag!!! :oops: :oops: :( :( :wink: :wink:
///
jensmc
Hej Jensmc.
Der tror jeg at du har en god pointe. :wink: Jeg kan bruge mig selv som eksempel. :lol: I mine unge dage var min vægt 75 kg. og nu er den 89 kg. :lol: Nok til min højde på 182 cm. :lol:
Hilsen Kim.

Jeg drømmer stadigvæk om dengang jeg vejede 89 kg :D :D ... min vægt i dag er: 15 år + 70% :(

Som bekendt er alt under 0.1 ton feminint :)

Mvh
PEE
sailor

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af sailor »

Så er vi over 100 km/t ... men man kan ikke se om der køres ned af bakke :?

Se nedenstående link fra Youtube:


God fornøjelse,
Poul Erik E
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af FS1originalen »

sailor skrev:
Kim B S skrev:
Jensmc skrev:Dengang vejede mange af os kun 2/3 af i dag!!! :oops: :oops: :( :( :wink: :wink:
///
jensmc
Hej Jensmc.
Der tror jeg at du har en god pointe. :wink: Jeg kan bruge mig selv som eksempel. :lol: I mine unge dage var min vægt 75 kg. og nu er den 89 kg. :lol: Nok til min højde på 182 cm. :lol:
Hilsen Kim.

Jeg drømmer stadigvæk om dengang jeg vejede 89 kg :D :D ... min vægt i dag er: 15 år + 70% :(

Som bekendt er alt under 0.1 ton feminint :)

Mvh
PEE
Rolig nu drenge :!: :!: :!: Jeg laller stadig rund omkring de 70 kg og mit tuningsprojekt kom aldrig længere end til omkring 80 (med GPS måling) :oops: Tror sgu vi havde bedre benzin eller asfalt dengang :oops: :evil: :oops:

Erik

Og ja Jens.... Man føler sig vel lidt feminin :lol: :lol: :lol:
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af Morten - Webmaster »

sailor skrev:Så er vi over 100 km/t ... men man kan ikke se om der køres ned af bakke :?

Se nedenstående link fra Youtube:


God fornøjelse,
Poul Erik E
For mig lyder det altså også som om han skifter op i femte gear :lol:

Jeg testede lidt på min drejeventiler idag. jeg nåede 74.8 km/t efter max måling på min gps. Det var med 16 mm indsugning, "tunskive", 43,5 mm FS1 cylinder med 23 mm fra udstødningsport til top, oplagt u-plomberet udstødning og 13 tands fortandhjul. efter Nielsfup's tabel har den kørt med 9000 omdrejninger og jeg skulle så nå 80 Km/t med 14 tands, og 85 km/t med 15 tands.

Som den er nu med 13 tands kommer den meget nemt op de 75 km/t med mine 90 kg, og faktisk syntes jeg det er alt rigeligt på den, jeg syntes faktisk ikke den har gode nok køreegenskaber til at runde 100 km/t hvis jeg skal være ærlig.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af nielsfup »

Hej Morten
Ja 75Km/h er fint.
Så hjalp det med de sidste 3.5mm på boringen.Og portning af udstøds porten.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af claus olieklud »

hej morten. du skulle ta`at prøve en effektpotte !!! gerne en proma ell. lign. - den vil gi`mere end du tror..... jeg kan godt forstå du helst vil køre med din fine oplagte originale krom, da den er den rigtige... men hvis du kan li`at lege med højeffekt bliver du nok nød til at prøve.... bare een weekend ??? hilsen claus olieklud.......
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af Morten - Webmaster »

claus olieklud skrev:hej morten. du skulle ta`at prøve en effektpotte !!! gerne en proma ell. lign. - den vil gi`mere end du tror..... jeg kan godt forstå du helst vil køre med din fine oplagte originale krom, da den er den rigtige... men hvis du kan li`at lege med højeffekt bliver du nok nød til at prøve.... bare een weekend ??? hilsen claus olieklud.......
jeg har en proma type "taiwansen" liggende den kunne man jo godt prøve for sjov. men ærligt så bliver den nok nedgraderet igen over tid så den bare kan gå de 60 stykker med lave omdrejninger, det er rigeligt til mig og den holder nok også bedre i motoren :roll:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

tjae i 1976 brochure`n fra england skriver som topfart 75 km/t ,,,, så mon ikke det er topfarten,,,på dem,,, alt der over må jo så være et frynse gode :idea: :?: :?: :?: :?: så tun i bare vidre drenge ,,,, :!: :!: :?
Vedhæftede filer
LastScan (Large).jpg
LastScan (Large).jpg (108.5 KiB) Vist 10996 gange
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af Jensmc »

Det er et sjovt billede. Læg mærke til, at tændingslåsen er drejet som på 74-75. Og så opgives hastigheden i km/h. I England er mph. :wink: Billedet er vist ikke heeeelt til 1976.
Og så er det viste speedometer i km/h :!:
Nå pyt, ydelsen og hastigheden passer meget godt til UK.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af strynboen »

hej det er jo holænderne som stod for importen til england,,holland var vist nærmest japanernes base i europa,,det er jo stadig hjemland for den største reservedels lager i europa,for japanenske mc.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sailor

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af sailor »

Yamaha's hovedlager i Europa ligger lige uden for Schipol lufthavnen i nærheden af Amsterdam, og
heller ikke langt fra containerhavnen i Rotterdam, hvortil Mærsk sejler containere direkte fra Japan
fyldt med orginale reservedele ... mums :lol:

Mvh
Poul Erik E
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af Jensmc »

Om det var hollænderne, der stod for knallertimporten, ved jeg ikke. Imidlertid har jeg nogle dele fra England, med mærket Matsui. Og der er importøren af Yamahamotorcykler til UK.
///
jensmc
strynboen skrev:hej det er jo holænderne som stod for importen til england,,holland var vist nærmest japanernes base i europa,,det er jo stadig hjemland for den største reservedels lager i europa,for japanenske mc.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af strynboen »

hej jeg har læst at det var hollænderen ludo bremer,,eller noget i den stil,,,der udviklede yamahaerne med de ændringer pedaler ulo lygter skærme osv,,,og at de fik lov at stå for eksporten til england,,han fik også lov af yamaha ,at designe nogle modeller ,med mc skærme og tank,og sin egen styling,,i konkurencen mod kreidler og puch,,det er derfra at de modeller med hak i sidepladen og nedlagt udstødning,,er fremkommet,,men vi må have niels dernede fra,,til at fortælle den meget spændene historie,,da jeg ikke kan huske hvor jeg har læst det
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: FS1 Tophastighed

Indlæg af FS1originalen »

Jensmc skrev:Det er et sjovt billede. Læg mærke til, at tændingslåsen er drejet som på 74-75. Og så opgives hastigheden i km/h. I England er mph. :wink: Billedet er vist ikke heeeelt til 1976.
Og så er det viste speedometer i km/h :!:
Nå pyt, ydelsen og hastigheden passer meget godt til UK.
///
jensmc
Det med tændingslåsen har jeg svært ved at se Jens. For mig ligner det ny model hvor nøglen i midterstilling peger nogenlunde i køreretningen :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Besvar

Tilbage til "Tuning"